https://www.tijd.be/ondernemen/media-ma ... 76856.html
niet toegelaten link/AWL1H
Gelieve geen full copy paste te doen van artikels achter een betaalmuur.
Zeker wel, maar ik denk dat ze nog meer beseffen dan > 95 % dat niet doet, en dat de meeste niet zullen betalen(Er is in Europa ook quasi niemand die betaalt voor Instagram zonder persoonlijke reclame).on4bam schreef: 1 maand geleden Los daarvan, beseffen ze dat je cookies gewoon kan wissen na je bezoek?
Done (Uitzondering Over de oceaan en De mol voor de rest nada, nul, niks.. en dat al jaren).R2D2 schreef: 1 maand geleden Maar als je helemaal geen reclame wil, blijf dan weg van commerciële media.
Ja, tenzij je nog eens op tweakers.net wil komen?
Die profielen zijn brol en compleet inaccuraat, 100% zeker.heist_175 schreef: 1 maand geleden Dat is de enige reden dat ze in Vlaanderen en Nederland zoveel titels opgekocht hebben: om zonder third-party-cookies toch ongeremd en ongegeneerd profielen op te stellen, aangevuld met wat algemeenheden vanuit VTM. Daar hebben ze nu de minister zo ver gekregen opm volmondig ja te zeggen of allerlei onzin.
Idd. Ik krijg bijvoorbeeld veel advertenties in het Frans. Terwijl de profilering door Google en company perfect zou moeten weten dat ik daar zeer negatief op reageer. Als ze al niet weten welke taal hun publiek spreekt...
De data-hoarding die DPG opzet is niet verboden.
Idd, uitstekend voorbeeld!R2D2 schreef: 1 maand geleden Idd. Ik krijg bijvoorbeeld veel advertenties in het Frans. Terwijl de profilering door Google en company perfect zou moeten weten dat ik daar zeer negatief op reageer.
Bedrijven hebben geen keuze. Adverteren/marketing moet nu eenmaal, anders krijg je je product niet aan de man. Je mag nog een product ontwerpen waar vraag naar is, dat uitstekende kwaliteit is, en dat aan een betere prijs dan concurrenten. Maar als niemand het bestaan van je product afweet, zal je er geen enkele van verkopen. En als je op internet adverteert, kan je maar bij een handvol bedrijven terecht, Google, Facebook, Amazon etc.Dizzy schreef: 1 maand geleden Bedrijven geven tonnen geld uit voor die advertenties. Denk je nu echt dat bedrijven dat geld uitgeven als ze er geen return voor ontvangen.
Als Google beweert dat een advertentie voorgeschoteld werd aan iemand die relevant is, tot de doelgroep behoort (niet enkel obv locatie, maar ook bv "man tussen 18 en 59 jaar die interesse getoond heeft in gereedschap"), kan een adverteerder verifieren dat dat werkelijk aan het profiel van een man tussen de 18 en 59 jaar met interesse in gereedschap in locatie X is voorgeschoteld, ongeacht of er op de ad geklikt wordt of niet?Dizzy schreef: 1 maand geleden Het klopt niet dat bedrijven dat niet controleren of kunnen controleren.
Is dat niet gewoon omwille van referral dat die vergoeding loopt, veeleer dan via cookies?cadsite schreef: 1 maand geleden Als ik zie hoeveel cashback ik kan bijeen sparen via shopbuddies ... Vandaar dat die cookies voor hen zo belangrijk zijn waarschijnlijk.
Mja, maar de vraag is: kan een adverteerder nagaan dat de profielen die Google en co gebruiken enigszins betrouwbaar zijn, en dat Google bv geen advertenties toont aan niet-relevante profielen gewoon om een impressie te kunnen aanrekenen, en dat de advertenties waarop geklikt wordt geen click fraud zijn?R2D2 schreef: 1 maand geleden Of de data uit die testen kloppen weet ik niet, maar de hoeveelheid data die beschikbaar is, is wel bijzonder groot.