FRITZ!Box 6850 5G internet router met datasim op camping

Algemene discussies over telecommunicatie
bart.vdb
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

Zijn er nog mensen die werken met AVM FRITZ!Box 6850 5G - Router -met data (mini)simkaart. ( of algemeen FRITZbox ) of een router die werkt met een data (mini)simkaart.
wat zijn jullie ervaringen hiermee. moet dienen voor op camping belgische kust om vlot internet te hebben 3x laptop 2x tv voor dagelijks gebruik via datasimkaartje .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door bart.vdb 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
Bedankt: 3463 keer
Recent bedankt: 54 keer

Bericht

Mijn dochter heeft een Telenet One abonnement met gratis data SIM

De Data SIM wordt gebruikt in een 4G router (FRITZ!Box 6850 LTE) op een 2de locatie
VPN tussen beide locaties, zodat de vaste lijn ook kan gebruikt worden op de 2de locatie

Doet wat het moet doen, geen problemen bij streamen
(kan nu geen screenshots maken, gezien Telenet eruit ligt)
Volume beperkt tot 300GB
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bart.vdb
Starter
Starter

Bericht

bedankt philippe ik heb ook een Telenet One abonnement met gratis data SIM en twijfel tussen de (FRITZ!Box 6850 LTE) en de duurdere FRITZ!Box6850 5G maar blij te horen dat de LTE versie bij u ook al naar behoren werkt . wij hebben momenteel de mini modem 4g zte van telenet werkte 3jaar heel goed maar momenteel moet deze 15xper dag terug opgestart worden daarom zoek ik nu iets betrouwbaarder wat werkt met datasimkaart

Mod edit: gelieve niet te full-quoten als het niet nodig is.
bart.vdb
Starter
Starter

Bericht

AVM FRITZ!Box 6850 5G - Duits model of international model maakt dit verschil voor in belgie
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 90 keer

Bericht

Zelf heb ik af en toe een Frirz!box 6890 (dsl/4G) of een Fritz!box 6850 5G in gebruik weliswaar met een "gewone" (mini) SIM-kaart (geen beperking tot data alleen)

Met (nano) dataSIM gebruik ik frequent zonder problemen Huawei 4G (+) toestellen (B525,, B636, ...) of TP-link 5G toestel (Archer NX200)

De Fritz!boxen biedt heel veel functionaliteiten maar zijn mijns inziens te duur om enkel en alleen gewoon internettoegang te bieden op verplaatsing
Fritz!boxen gebruiken spijtig genoeg nog steeds miniSIM, de andere nanoSIM (& (deze nanoSIM zijn ook direct te gebruiken in smartphones, iPads, tabletten)
Laatst gewijzigd door M_016 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
bart.vdb
Starter
Starter

Bericht

bedankt voor de info
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Op camping gebruik ik een kleine mifi van huawei, kost veel minder en doet ook zijn ding.
Het leuke is dat je dat ook gewoon in je zak kan steken en dus overal (zonder stroompunt) kan gebruiken.

Ongeveer zoiets:
https://www.bol.com/be/nl/p/e5783-230a- ... b4QAvD_BwE

Thuis gebruik ik ook met plezier de toestellen van Fritzbox, maar op vakantie zie ik er niet onmiddellijk de meerwaarde van.
bart.vdb
Starter
Starter

Bericht

wij hebben momenteel de ZTE mini modem 4g van telenet werkte 3jaar heel goed maar momenteel moet deze 15xper dag terug opgestart worden daarom zoek ik nu iets betrouwbaarder wat werkt met datasimkaart ( en hoeft niet zonder stroompunt) in de caravan is dit niet nodig
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Niet nodig inderdaad.
Ik vond het wel handig dat ik met mijn stoel wat onder een boom, op 30 meter verder, kon gaan zitten en dan gewoon mijn hotspot mee kon nemen.
Na 3 jaar stuk en zoiets niet meer willen? Mijn FB 7530 was stuk na iets meer dan 2 jaar. :angel:
Voor de prijs van een FB koop je 2 nieuwe mifi's en je hebt nog geld over, maar hé, 't is jouw geld.
bart.vdb
Starter
Starter

Bericht

de ZTE van telenet koste rond de 70euro, de fritzbox 6850 5G rond de 500euro en de nieuwe ZTE - MU5001 5G MiFi Router 275 euro inderdaad wel veel geld voor de fritzbox
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
Bedankt: 3463 keer
Recent bedankt: 54 keer

Bericht

bart.vdb schreef: 1 maand geleden AVM FRITZ!Box 6850 5G - Duits model of international model maakt dit verschil voor in belgie
Neen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.