Gezien stocard nu eigendom is van Klarna, en naar wat ik overal al lees ze begonnen zijn met het opdringen van een Klarna account, ben ik op zoek naar iets anders...
Catima.app - wel nogal barebones
Super Cards
Veel goeie ben ik nog niet tegengekomen. Liefst iets wat logo's heeft van de bedrijven, en evt. de mogelijkheid om een backup te nemen voor het overzetten naar nieuwe toestellen. Iemand nog aanraders?
Klantenkaart applicatie voor Android? (vervanging stocard)
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
- Bedankt: 499 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Ik dacht niet dat je daar eenvoudig eigen dingen in kwijt kon (dus kaarten van bvb de lokale apotheek)?
Plus jah, Google en hun gewoonte om apps en functies plots stop te zetten geeft me weinig vertrouwen
Plus jah, Google en hun gewoonte om apps en functies plots stop te zetten geeft me weinig vertrouwen
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Administrator
Catima is opensource, beschikbaar ook via fdroid.
Geen fan van fidme of myshopi...
Geen fan van fidme of myshopi...
-
- Administrator
Idd. Het enige wat wat vervelend is is dat je daar manueel logo's moet gaan opplakken als je ze wilt
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 73 keer
Catima lijkt me wel interessant. Kan je makkelijk je kaarten delen met je partner of is dit enkel via export/import?
In fidme zijn we gewoon beiden ingelogd met dezelfde user.
In fidme zijn we gewoon beiden ingelogd met dezelfde user.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kan makkelijk, hij genereert een link die je op je toestel in da paa kan openen en moet je die maar toevoegen.
Enige nadeel is eigenlijk dat je geen sjablonen hebt waarmee je je kaart makkelijk kan vinden. Bvb ikea heeft echte ikea logo, dat heb je nirt bij catima.
Je kan een kleur kiezen of een foto van de kaart toevoegen
Enige nadeel is eigenlijk dat je geen sjablonen hebt waarmee je je kaart makkelijk kan vinden. Bvb ikea heeft echte ikea logo, dat heb je nirt bij catima.
Je kan een kleur kiezen of een foto van de kaart toevoegen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 2 keer
even het logo van ikea screenshotten/downloaden en instellen als foto, en het is ook opgelostBelgissschenaap schreef: ↑1 week geleden Enige nadeel is eigenlijk dat je geen sjablonen hebt waarmee je je kaart makkelijk kan vinden. Bvb ikea heeft echte ikea logo, dat heb je nirt bij catima.
heb ook een hele tijd geleden catima geinstalleerd omdat ik ging switchen, dan vervolgens vergeten de moeite te doen dat te exporteren,
en nu zit je met die k*t klarna dat de stocard app heeft geblokkeerd en je verplicht de klarna app te downloaden als je de kaarten nog terugwil....
(ben nu met hen aan het mailen voor de data, maar dan krijg je doodleuk "geef je stocard account id.... die kan je terugvinden in de stocard app..." )
straks eens de schuif opendoen met al de fysieke kaarten en ze gewoon zo in catima zetten, dan zijn we daar ook weer vanaf
-
- Administrator
Ik heb mijn data ook opgevraagd bij Klarna (is nog stocard app), in hun antwoord geven ze aan dat ze de wettelijke termijn van 30 dagen nemen voor de export.
Grof eigenlijk... Ze doen er alles aan om de klanten toch te houden.
Grof eigenlijk... Ze doen er alles aan om de klanten toch te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 2 keer
de ironie is dat ze maar 1 ding moesten doen om mij misschien te laten overwegen de app te installeren: mij niet forceren om hun app te installeren om aan mijn data te kunnen....
gewoonweg bv "de app is niet meer bruikbaar, klik hier om je data te exporteren" had al acceptabel geweest...
maar grofweg "installeer onze app als je je eigen data nog wil zien" - oftewel letterlijk je data gijzelen alsof ze ransomware zijn, ja goed, dan behandel ik ze ook als ransomware, en wil ik dat dus niet op mijn toestellen.
gewoonweg bv "de app is niet meer bruikbaar, klik hier om je data te exporteren" had al acceptabel geweest...
maar grofweg "installeer onze app als je je eigen data nog wil zien" - oftewel letterlijk je data gijzelen alsof ze ransomware zijn, ja goed, dan behandel ik ze ook als ransomware, en wil ik dat dus niet op mijn toestellen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 113 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat doe ik ook, maar in stocard was het wel prettig dat dit er in zit. Een sjabloon is mooier dan een foto van de kaart.
Maar dit isnook echt iets minimaals ze, niets ernstogs aan xp