Gewoon iets dat ik mij afvraag, verbaast over ben;
Ik meen te weten dat men niet vanuit het buitenland naar een Belgisch 0800-nummer kan bellen. Er gewoon+32 800 ... van maken zou niet mogen werken.
Maar de directeur van het contactcenter van de FOD Economie bevestigde dat men kan bellen naar de FOD Economie via het nummer;
+32 800 120 33
Weet iemand hoe dat zit? Ben ik gewoon fout en kan men wel bellen naar Belgische 0800-nummer vanuit het buitenland door er +32 voor te zetten?
Of zou dat nummer van FOD Economie iets speciaals zijn dat die hebben vastgekregen?
naar 0800 bellen vanuit het buitenland
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 3 keer
? Jawel. Je kan dat kiezen als je zo'n nummer aanvraagt of je ze wil ontvangen.WalterB1 schreef: 5 maanden geleden Ik meen te weten dat men niet vanuit het buitenland naar een Belgisch 0800-nummer kan bellen. Er gewoon+32 800 ... van maken zou niet mogen werken.
Ja, dat kan als de eigenaar er akkoord mee gaat. Maar het zal niet gratis zijn voor de beller. 0800 moet alleen "gratis" zijn (als in: aangerekend aan de ontvanger) als de oproeper belt vanaf een Belgisch vast of mobiel netwerk dat dezelfde interconnectietarieven hanteert als de operator van het 0800 nummer. Als de oproep van buiten Belgie komt of van een Belgisch netwerk met andere interconnectietarieven zal de oproeper betalen volgens het tarief bepaald door z'n operator. Of de ontvanger dan nog moet betalen, hangt dan weer af van het contract met zijn operator. Sommigen rekenen evenveel aan voor de ontvanger, ongeacht waar de oproep van komt.WalterB1 schreef: 5 maanden geledenWeet iemand hoe dat zit? Ben ik gewoon fout en kan men wel bellen naar Belgische 0800-nummer vanuit het buitenland door er +32 voor te zetten?
Noteer trouwens dat de internationale termination fee voor een 0800 nummer duurder is dan die voor een gewone vaste lijn, dus vanuit het buitenland zal een oproep naar een +32 800 nummer in de regel meer kosten dan een oproep naar pakweg +32 3. Daarom is het aangeraden om naast het 0800 nummer ook een vast telefoonnummer te adverteren, specifiek voor oproepen uit het buitenland. Misschien dat hieruit het idee ontstaan is dat het 0800 nummer niet zou werken in het buitenland?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 52 keer
Er bestaan daarnaast ook nog 00800-nummers, internationale gratis nummers. Maar daar is het geloof ik nog complexer wat wel/niet kan van waar en of er niet toch een kost is.
Je ziet ze ook niet zo vaak. Ik geloof dat Colruyt er eentje heeft, en DocStop van de federale overheid bvb.
Je ziet ze ook niet zo vaak. Ik geloof dat Colruyt er eentje heeft, en DocStop van de federale overheid bvb.