2e ambtstermijn Donald Trump, 'The Good, the Bad and the Ugly?'

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Nieuw topic omdat ik vind dat de "Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024" voorbij zijn..

Wat zal er vanaf 20 januari 2025 gaan veranderen of gebeuren in positieve/negatieve zin?

(ik ga enkele zaken oplijsten waarvan ik vermoed dat ze wel eens grote gevolgen zouden kunnen hebben.

Tariffs Brian legt goed uit wat dit zal betekenen voor de US economie en de bevolking.

Project 2025

Trump kent er niets van en wil er ook niets mee te maken hebben.., belangrijke medewerkers van The Heritage Foundation die meegewerkt hebben aan het 922blz. epistel hebben de postjes reeds kunnen verzilveren in het kabinet van Donald Trump.
(de lijst van desbetreffende personen in de video van Ari Melber.)

Trump beloofde vaak om de 'zwijnestal' in Washington uit te mesten wanneer hij zou verkozen worden.
Hij kan misschien al beginnen met de door hem aangestelde mensen te ontsmetten?
Matt Gaetz zijn we al kwijt, wie gaat er nog op de schopstoel voor 20 januari?
https://edition.cnn.com/2024/11/25/poli ... index.html
je répète.. Jean a de longues moustaches
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Eigenlijk is enkel de titel veranderd :lol: , de presentaties zijn net zoals laatste tijd ," let's go further Trump bashing " :think: ....voor de volgende 4 jaar :angel:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer
Bedankt: 503 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Als men zo graag iemand bekritiseert kan je je ook afvragen waarom.

Soit, de meeste zaken zullen vooral de Amerikanen zelf treffen maar wij zullen ook veel effecten krijgen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 week geledenSoit, de meeste zaken zullen vooral de Amerikanen zelf treffen maar wij zullen ook veel effecten krijgen.
Ik ben daar ook zogoed als zeker van, als die importheffingen ervoor gaan zorgen dat we een handelsoorlog krijgen dan gaan wij dat ook voelen als we nog maar naar de supermarkt gaan.
En wie zegt dat een deel van die vluchtelingen niet naar Europa zullen komen op 1 of andere manier.
Zoveel regen die het ook bij ons kan laten gutsen

Voor de verkiezingen jammeren dat alles in de supermarkt zo duur is om dan nu hoge importheffingen te gaan invoeren.
Noemen ze dat niet met dure woorden 'Contradictio in terminis'?

Ben niet lang naar school geweest dus verbeter me maar als ik fout ben.
Matt555 schreef: 1 week geleden" let's go further Trump bashing " :think: ....
De lijst is vooral langer geworden hé, je moet wel de tijd ervoor (willen) nemen om iedereen onder de loepe te leggen.

Spoedig zal het dan gaan wat die mensen gaan proberen te verwezenlijken, nu nog koffiedik kijken al zou de spoeling heel snel kunnen verdunnen. https://onzetaal.nl/schatkamer/lezen/ui ... 0je%20meer'.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 533 keer

Bericht

Zoek eens op YouTube naar "the view". Qua republican bashing kan dat tellen met hun leugens. Zo erg dat de host de laatste tijd niks anders moet doen dan legal notices voorlezen tijdens de uitzending om hun leugens weer recht te zetten. Links en leugens, het blijven twee handen op één buik.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Jack Daniels schreef: 1 week geledenZoek eens op YouTube naar "the view". Qua republican bashing kan dat tellen met hun leugens.
Bedoel je nu dat programma van Whoopi Goldberg Jack? :eek:
Nee sorry dan, zet ik nog liever een film van Urbanus op.

Om te verduidelijken, wat sommigen misschien kan verbazen...
Ik denk dat Trump ook goede zaken kan verwezenlijken, zelfs in Oekraine ga ik het nog niet zwartgallig bekijken omdat wanneer we naar de persoonlijkheid kijken van Donald Trump dan ben ik er bijna van overtuigd dat hij zich niet zal laten 'rollen' door Poetin. (althans ik hoop daar op)

Dus bij herhaling, dit is geen bashing topic maar een topic over het nieuwe beleid onder Donald Trump, zowel positief als negatief.

Maar het beleid begint bij de samenstelling van de ploeg die moet zorgen voor het nieuwe beleid.
Sommige door Trump gekozen mensen roepen vragen op dus mag er daar best naar gekeken worden, over Trump is alles reeds geweten veronderstel ik.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Waarom denk je dat Poetin investeerde in de verkiezing van Trump, omdat hij bang is dat trump hem zal rollen? :)

Hypocrisie is een deel van de politiek maar de broodjes worden steeds bruiner gebakken. Je mag nooit kijken naar wat politici zeggen maar wel naar wat ze doen, dat is vaak het omgekeerde van wat ze zeggen. Trump heeft inderdaad gesproken over de hoge prijzen... maar hij zal ze wel degelijk verhogen. Het is niet zijn schuld dat kiezers te dwaas zijn om dat te zien en liever sprookjes geloven.

Merk op dat hij vorige keer pas echt klappen kreeg toen zijn woorden getoetst werden aan de realiteit door een virus. Je kan zoveel onzin verspreiden als je wil maar als je medemensen letterlijk dood vallen is er nog weinig te ontkennen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 week geledenWaarom denk je dat Poetin investeerde in de verkiezing van Trump, omdat hij bang is dat trump hem zal rollen? :)
Heeft Poetin nu 'rechtstreeks' hulp geboden aan Trump?
Er zijn er heel wat die op de loonlijst zullen staan maar of Poetin echt zo gelukkig is met de herverkiezing van Trump daar ben ik nog niet zo zeker van.
Trump is een ongeleid projectiel dat alle richtingen uit kan vliegen, met zo iemand weet je dus nooit waar je aan toe bent en ik heb het gevoel dat ze er in het Kremlin ook zo over denken.
Kijk maar hoe ze Trump de laatste tijd belachelijk maken.
De naaktfoto's van Melania op RT, ontkennen dat Poetin een telefoongesprek heeft gehad met Trump.
Ging Trump de oorlog niet stoppen de dag na z'n herverkiezing? Dat is alvast een 'fail' gebleken.

Zal hij proberen om Oekraïne tot gesprekken te dwingen en om land af te staan, heeft de US en Trump.. verloren.
En wat kan Trump niet verdragen? Een verlies..
Daarom dat ik denk dat Trump een voorstel zal doen aan Poetin die dat voorstel natuurlijk naast zich neer zal leggen waarop ik vermoed dat Trump dan nog meer aan Zelensky zal geven dan Biden ooit heeft gedaan.

2025 zou wel eens een heel speciaal jaar kunnen worden..
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Trump trekt zich niets aan van regels en wetten en is daarom fan van andere "sterke leiders" die zich daar ook niets van aantrekken.
Verder rijdt Trump eerst voor zichzelf en dan voor zijn donoren. Hoe blij de gemiddelde Amerikaan of Trump-stemmer van dat "beleid" zal worden, dat zal de toekomst uitwijzen.

De net aangekondigde tarieven zullen de gewone Amerikaan alvast een bak geld kosten.
Voorlopige conclusie: (terug) meer inflatie en dus hogere intrestvoeten.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 week geledenMerk op dat hij vorige keer pas echt klappen kreeg toen zijn woorden getoetst werden aan de realiteit door een virus. Je kan zoveel onzin verspreiden als je wil maar als je medemensen letterlijk dood vallen is er nog weinig te ontkennen.
De pandemie heeft echt aangetoond hoe hoog het IQ van Trump is.
Ook van internationale politiek heeft hij weinig kaas gegeten, mij zou 1 of meerdere drastische beslissingen van hem totaal niet verbazen.
Hij zal in ieder geval beslissingen moeten nemen in het begin van z'n ambstermijn, hij zal zich niet kunnen weg steken of tijd rekken.
heist_175 schreef: 1 week geledenTrump trekt zich niets aan van regels en wetten en is daarom fan van andere "sterke leiders" die zich daar ook niets van aantrekken.
Inderdaad, en net daarom ben ik er zeker van dat dit zal botsen, vraag is gewoon wanneer het zal gebeuren en hoe erg de bots zal zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Moet hulp rechtstreeks zijn? Als ze liever de andere kandidaat hadden dan hadden hij deze wel gesteund, rechtstreeks of onrechtstreeks.

Trump heeft zelfs al wat Ruslandvriendelijke mensen aangesteld.

Oekraïne kan Trump weinig schelen, dat heeft hij al gezegd. De vrede die hij beloofde is niet anders dan Putin gewoon zijn zin geven, ben benieuwd welke toegeving hij van Putin zal krijgen. Hij zal gewoon de steun aan Oekraïne intrekken waardoor Rusland in feite vrij spel krijgt. Dat zal hij doen vanaf dag 1 na zijn aanstelling die nog moet gebeuren, niet dag 1 na zijn verkiezing. Herinner je de uitspraak dat hij 1 dag dictator zal zijn. Dat sloeg vooral op de interne hervormingen maar het past ook in dit verhaal. Vraag is of hij na dag 1 nog zin heeft om te stoppen :)

Melania, kan hem evenveel schelen als al de andere bij wie hij de *** gegrabed heeft. Trump heeft enkel interesse in Trump.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 week geledenMoet hulp rechtstreeks zijn? Als ze liever de andere kandidaat hadden dan hadden hij deze wel gesteund, rechtstreeks of onrechtstreeks.
Ik refereerde naar 2016 en de manipulaties van de verkiezing dmv Project Lakhta
Dizzy schreef: 1 week geledenTrump heeft zelfs al wat Ruslandvriendelijke mensen aangesteld.
Dat hoeft niets te betekenen, elke bootlicker zal vroeg of laat onder de bus gesmeten worden.
Sommige beginnen nu reeds een ander liedje te fluiten wat Oekraïne betreft, de verkiezingen zijn voorbij en de postjes zijn binnen.
Belangrijker is het standpunt van de grote leider.
Dizzy schreef: 1 week geledenOekraïne kan Trump weinig schelen
Het is maar de vraag of hij het zich zal kunnen permitteren.
Oekraïne als een hete aardappel laten vallen zou best wel eens gevolgen kunnen hebben voor de rest van de wereld.
Ik hoop alvast dat er mensen slim genoeg zijn in z'n kabinet om dat te verduidelijken.
Dizzy schreef: 1 week geledenHij zal gewoon de steun aan Oekraïne intrekken waardoor Rusland in feite vrij spel krijgt.
Ik geloof er niet in en ik ben denk ik niet de enige met die gedachte.
Trump zou ons inderdaad wel eens sterk kunnen verbazen, ik hoop er alvast op.
https://interactives.lowyinstitute.org/ ... d-ukraine/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

We kennen zijn standpunt al lang, America first maw geen kosten voor veiligheid van anderen incl Europa. Dat is toch geen moeilijke taal, die mens is niet echt gekend voor zijn diepe gedachten, elke idee moet een korte punchline zijn, dan snapt hij het zelf ook nog.

Oekraïne staat er alleen voor bij Trump en als andere landen niet in de bres springen is dat een opsteker voor Rusland, hoe je het ook draait of keert.

Het kan best zijn dat hij die pro-Russische postjes uiteindelijk buiten smijt maar ondertussen zitten ze er wel. Het zijn alvast weinig pro-Oekraïne mensen.

Trump is een ramp voor zo goed als iedereen, op trump zelf na. Zelfs een Musk zal nog moeten opletten dat hij niet onder een cybertruck gesmeten wordt. trump wil zelf alle aandacht en het ego van Musk kan hem de ogen uitsteken. Ze hebben ook deels verschillende belangen want Trump wil terug naar drill drill drill en Elon verkoopt EV's en batterijen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 1 week geledenwant Trump wil terug naar drill drill drill en Elon verkoopt EV's en batterijen.
Die EV's worden wel in de US gemaakt dus geen tarrifs voor Musk. ;-)
https://thehill.com/policy/energy-envir ... cles-tone/
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hij heeft ook elders fabrieken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 203 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Dizzy schreef: 1 week geleden ...maar wij zullen ook veel effecten krijgen...
Uiteraard, heel Europa gedraagt zich al maanden "as a rabbit in front of a cobra"... :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Haha.. das een goeike inderdaad.

CNN heeft enkele uren geleden duiding gegeven over de op til zijnde tarrifs, reacties van China, Canada en Mexico en ook wat de gevolgen zijn voor consumenten en wie er het snelst en het meest door getroffen zal worden.
In een notedop.. het was geweten en toch zijn er mensen die ervoor kiezen en nu nog steeds voorstander zijn van de invoering van tarrifs.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 1 week geleden Dus bij herhaling, dit is geen bashing topic maar een topic over het nieuwe beleid onder Donald Trump, zowel positief als negatief.
… schrijft de man die niks anders doet dan CNN citeren of er filmpjes van post. Als er nu 1 zender is die er een dagelijkse bezigheid van maakt om Trump te bashen, dan is het toch wel de extreemlinkse CNN zeker? Ik heb je nog nooit (met de nadruk op NOOIT) citaten of filmpjes weten plaatsen van Fox, Sky News, Dave Rubin, Piers Morgan,… Qua vooringenomenheid kan dat serieus tellen. Altijd handig als forumleden zichzelf bloot geven op een dergelijke domme manier. En onder het motto “you ain’t a chick if you have a dick” gaan de transgenders nogal ne post pakken bij de US military. Gedaan om op kosten van de belastingbetaler hun transitie te betalen door het leger te vervoegen. Kosten die ze anders zelf moeten ophoesten. Oh ironie…
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 1 week geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Kun
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Bericht

https://www.eia.gov/tools/faqs/faq.php?id=727&t=6

Wat is zijn plan voor petroleum?

52% komt van Canada en 11% van Canada.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Jack Daniels schreef: 1 week geleden… schrijft de man die niks anders doet dan CNN citeren of er filmpjes van post. Als er nu 1 zender is die er een dagelijkse bezigheid van maakt om Trump te bashen, dan is het toch wel de extreemlinkse CNN zeker?
Als CNN volgens jou 'extreem' is dan vraag ik me af wat MSNBC is.
Misschien toch maar eens wat Amerikaanse data bekijken?
Trust in Media 2024: Which news sources Americans trust — and which they think lean left or right
https://today.yougov.com/politics/artic ... cans-trust
Jack Daniels schreef: 1 week geleden Ik heb je nog nooit (met de nadruk op NOOIT) citaten of filmpjes weten plaatsen van Fox, Sky News, Dave Rubin, Piers Morgan,…
Misschien dan toch maar UB beter beginnen volgen?
Ik heb in het verleden reeds gepost over Jesse Waters (The Five), Maria Bartiromo (FOX Business) ,Bret Baier (Special Report)..
Bij mijn weten zijn die mensen nog steeds in dienst bij Fox.
En van Piers Morgan heb ik vanochtend nog iets wat in de verte leek op een debat gepost.
Was wel een debunked versie maar ik zal voor jou de ongecensureerde versie geven, een versie vol beledigingen en verwensingen.
Zal jou zeker kunnen bekoren..

Jack Daniels schreef: 1 week geledenAltijd handig als forumleden zichzelf bloot geven op een dergelijke domme manier.
Zalig toch en een echte dijenkletser wanneer mensen anderen domheid gaan verwijten door zelf stupide opmerkingen te gaan verkondigen. :roll:
Jack Daniels schreef: 1 week geleden En onder het motto “you ain’t no chick if you have a dick” gaan de transgenders nogal ne post pakken bij de US military. Gedaan om op kosten van de belastingbetaler hun transitie te betalen door het leger te vervoegen. Kosten die ze anders zelf moeten ophoesten. Oh ironie…
Nogal logisch dat ze dat zelf gaan moeten betalen.
Trump zal immers alls transgenders uit de US army zetten, 15.000 in totaal.
Handig, vooral wanneer het leger in de US een acuut personeelsgebrek heeft. https://www.vox.com/future-perfect/3685 ... it-numbers

Qua actieven.. zitten ze nu reeds onder het aantal van 1940.
Meer en meer begint de reden van het 'terug plooien op eigen bodem' aka America First duidelijk te worden.
Kun schreef: 1 week geledenWat is zijn plan voor petroleum?
52% komt van Canada en 11% van Canada.
Om die reden deelde ik die video van CNN, alle antwoorden zitten daarin.
De US is een grote importeur en vooral Canada en Mexico zijn goede klanten.
Neem nu groenten en fruit uit Mexico..
Een optie voor de US is om zelf groenten/fruit te gaan verbouwen, vraag is waar ze het personeel gaan halen nadat ze iedereen hebben buiten gesmeten die dat werk deed.

Gaan de Amerikanen blijven lachen als de prijs van benzine in bepaalde delen van Amerika plots 25% zal stijgen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ze gaan al die transgenders in de groenten en fruitsector steken, gaan met die komkommer :)

Ik vind het ook grappig hoe men kritiek heeft op msm om dan af te komen met nog onbetrouwbare bronnen. Sommige mensen zoeken geen info maar gewoon bevestiging van waar ze zelf van overtuigd zijn. Het had allemaal waar kunnen zijn, nietwaar?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik weet ook dat sommige debaters heel goed kunnen babbelen en overtuigen, maar de politieke boodschap blijft staan.
Als Bart De Wever op VTM iets komt te vertellen over nieuwe belastingen ga ik ook niet kwaad zijn VTM. :-)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat komt wel vaker voor dat men nog bozer is op de boodschapper dan op de boodschap zelf, dat is de basis van mijn handtekening :)
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ik weet één ding, dien vieze pussygrabber is zo zot als een achterdeur. (Eigenlijk z'n hele famillie)
Trumpyboy is nen echte gatlikker die dictators vereert. Dat onzeker oranje mannetje wil ook graag dictatortje zijn.

Trump is nen typische narcist. Daar kunt ge niks mee aanvangen. Ik weiger om ook maar iets positief over hem te zeggen alhoewel er niks te vinden is.
Heel die Fox klik is schuldig aan mishandeling van zijn/haar kijkers. Russische propaganda volle bak tentoongesteld.
Modbreak:
oproepen als deze zijn niet toegelaten door userbase en trouwens ook niet door de Belgische wetgeving
Er mag van mij nog is geschoten worden op die mafkees wannabee Hitler.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Niet vergeten dat zijn opvolger nog erger kan zijn en waarschijnlijk ook een volmacht zal krijgen mocht Trump vermoord worden.
Hetzelfde met Poetin, je weet nooit wat er in de coulissen ongeduldig staat te wachten.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 496 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Trump Disavowed Project 2025 During the Campaign. Not Anymore. - gift article

"President-elect Donald J. Trump has filled his administration with people who have ties to the right-wing manifesto."

Ik weet het - puur toeval, hij kan er niks aan doen, hij kan niet alles weten...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Had ik hier een hele tijd geleden al geschreven, een heleboel mensen (6 of 7) van The Heritage Foundation hebben allemaal een postje gekregen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

(deels identiek gepost in het Oekraïne topic)

De onlangs door Donald Trump aangestelde Keith Kellog die Oekraïne en Rusland aan tafel zou moeten krijgen vanaf 20/1/2025 was eind januari 2023 zelf op verschillende plaatsen in Oekraïne.
Hij sprak van daaruit toen met Fox News en de gebruikte retoriek was stevig in het voordeel van Oekraïne.
Ik heb nog andere interviews van Kellog uit het verleden gezien en telkens weer opmerkelijk duidelijke Pro Oekraïne standpunten.
Het zal mij alvast benieuwen welke standpunten de man zal hanteren 2 jaar later als hij de grote verantwoordelijkheid krijgt om het bloedvergieten te laten stoppen.

Bij aanvang van het interview bedankt Keith Kellog de organisatie die hem hielp bij zijn bezoek aan Oekraïne.
https://www.weathermanfoundation.org/

Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Trudeau op bezoek bij Trump in Mar a Lago om te praten over de 25% import heffing voor Canada.

Trudeau: dit word een ramp voor de economie.

Trump: Als het niet lukt kunnen jullie de 51e staat worden en jij word dan gouverneur. :eek:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Petrikske schreef: 6 dagen geleden Trudeau op bezoek bij Trump in Mar a Lago om te praten over de 25% import heffing voor Canada.

Trudeau: dit word een ramp voor de economie.
Het zou je sieren mocht je het hele verhaal vertellen. Mexico en Canada hebben de keuze: ofwel de miljoenen migranten tegen houden (in het geval van Mexico) ofwel drugs tegen houden aan de grensovergangen. Weigeren beide landen om de nodige stappen te zetten dan volgt een heffing van 25%. Sheinbaum heeft eieren voor haar geld gekozen. Zij heeft al maatregelen getroffen om de immigratie vanuit Latijns Amerika tegen te houden, ondanks dat ze een week geleden nog gedreigd had om invoerheffingen voor US producten in te voeren. Die linkiewinkies toch, liegen doen ze niet echt maar voor hun eigen gemoedsrust vertellen ze maar het halve verhaal.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Jack Daniels schreef: 6 dagen geledenDie linkiewinkies toch, liegen doen ze niet echt maar voor hun eigen gemoedsrust vertellen ze maar het halve verhaal.
Die linkiewinkies van Fox News bedoel je? (Peter Doocy)

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De linkiewinkies blijven zich in allerlei bochten wringen. Mijn bericht was een reactie op jou petrikske. Als hier iets komt verkondigen, vertel het hele verhaal en niet het stuk wat in jouw kraam past
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Jack Daniels schreef: 6 dagen geleden De linkiewinkies blijven zich in allerlei bochten wringen. Mijn bericht was een reactie op jou petrikske. Als hier iets komt verkondigen, vertel het hele verhaal en niet het stuk wat in jouw kraam past
Ok, noted.

Ik was van mening dat ik het reeds ergens had gedaan maar ik kan me vergissen daarom nog eens meegeven wat ik weet.

Eerst en vooral heeft Mexico nu al veel gedaan om de vlucht naar de US tegen te houden maar wat kan een arm land als Mexico doen, z'n eigen bevolking met de matrak terug kloppen wanneer ze in de buurt van de grens komen?
Trump ging een grote muur bouwen om alle 'aliens' tegen te houden, goed plan als de uitvoering ervan goed gedaan word.
De waarheid omtrent de muur is alom gekend, zo lek als een zeef aka.. 'hier ligt een rotsblok dus we stoppen de bouw en enkele meters verder starten we opnieuw met bouwen.' (docu kan je herbekijken op VrtMax) -> https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/verscheur ... a-s2024a4/
De drugs (fentanyl) die die massaal de grens naar de US overgaan is inderdaad een hele kwalijke zaak.
Maar Sheinbaum merkte dan ook terecht op dat al die kartels zwaar bewapend zijn met Amerikaans oorlogswapens, hoe geraken die vanuit de US in Mexico?
Halfbakken oplossingen gaan het daar aan de grens nooit oplossen en allebei weten ze dat maar ze kunnen ook niet zonder elkaar.
Er zijn heel wat Amerikaanse bedrijven gevestigd in Mexico mooi profiterend van de lage kosten, als de importheffingen aan beide kanten doorgaan worden die bedrijven natuurlijk ook getroffen.

Als we het economisch bekijken, wie gaat er de meeste schade hebben denk je?
Enig idee vanwaar al die lekkere zongerijpte groenten en fruit vandaan komen die in de US supermarkten liggen te blinken?

Trump zou lokale boeren kunnen overhalen om zelf meer groenten en fruit te gaan verbouwen, vraag is waar gaan die boeren personeel vinden?
De Amerikanen halen hun neus op voor dat werk en de Mexicanen die het werk willen doen worden massaal gedeporteerd.

ps: tijdens het opstellen van deze tekst Jack herinner ik me plots weer vanwaar ik de info heb die ik hier gedeeltelijk deel.
Ik geef je met graagte m'n bron.
Brian en David leggen in detail uit wat 'tarrifs' zijn, wie het bonnetje betaald en leggen er ook cijfers naast wie wat importeerd en in welke hoeveelheden.

Om een lang verhaal kort te maken, in een globale wereldeconomie zijn er geen winnaars in een handelsoorlog,
maar consumenten zijn wel het slachtoffer.