verwijderen persoonlijke zaken Android Auto

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Hallo, ik heb twee wagens in gebruik allebei met een radio/media systeem dat draadloos gekoppeld is met Android Auto op mijn smartphone.
Eén van de twee wagens gaat nu naar een nieuwe eigenaar maar ik wil in die auto mijn persoonlijke data verwijderen uit het radio/media (Android Auto) systeem zoals de Android apps die ik heb toegevoegd alsook de adressen in de navigatie apps, mijn telefoonboek enz.
Het is niet de bedoeling dat diezelfde apps, navigatie ,telefoonboek enz ook verdwijnen in het systeem van de andere auto.
De verkoper van het media systeem raad echter ,via het menu van het systeem, een fabriek reset af omdat het dan een kaal systeem wordt waarbij bijna alle dingen opnieuw moeten geïnstalleerd worden via de fabrikant.
Hoe pak ik dit best aan aub?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
Bedankt: 496 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Toen onze zoon zijn auto terug gaf heeft hij een factory reset gedaan van het autosysteem , zo waren de gekoppelde apparaten en alle persoonlijke settings (o.a. GPS) weg. Aangezien dat los staat van je telefoon heeft dat geen invloed op je andere wagen. Bij hem was het carplay maar dat maakt niets uit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 503 keer

Bericht

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1025 keer
Bedankt: 350 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

manitou schreef: 2 weken geleden De verkoper van het media systeem raad echter ,via het menu van het systeem, een fabriek reset af omdat het dan een kaal systeem wordt waarbij bijna alle dingen opnieuw moeten geïnstalleerd worden via de fabrikant.
No way dat je als consument zodanige factory reset kunt doen in je wagen dat je naar de garage zou moeten om sommige zaken terug te installeren.

Normaal zit in elke wagen wel een optie om alle persoonlijke gegevens te wissen. Dat is gewoon al decennia zo (bvb favorieten uit een GPS halen).
manitou
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

het systeem is niet origineel van de wagen. het originele is verwijderd en in deze ruimte is een alternatief merk geplaatst.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Dan zal het van dat systeem afhangen hoe je best te werk gaat. Mogelijk moet je alle apps stuk per stuk nakijken en de gegevens er van wissen.
Hebben ze de apps er in het begin ook in de garage op gezet?
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dat je het systeem kan resetten lijkt me redelijk basic functionaliteit, als je de naam van het systeem weet kan je misschien een handleiding vinden bij de goochelaar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Het stukje Android Auto in de auto zelf is toch maar een "front end" en houdt niets bij?
De apps en de data die je in uw auto ziet, staan op uw telefoon.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 458 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Buiten het 'onthouden' van een bekend toestel, denk ik ook niet dat er iets op staat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 469 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

We hebben hier een aantal voertuigen met android auto staan die door vele mensen gebruikt worden, onder andere ik.
Ik heb er nog nooit info van iemand anders zie staan, behalve de namen van andere gekoppelde toestellen.
Veel zorgen om niets dus.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Je ziet dat ook vaak in huurwagens dat er nog tal van andere telefoons gekoppeld zijn.

Waar je wel mee moet opletten dat je bvb een account voor Netflix of andere streamers niet op je TV in huurlocatie laat staan :)
Funfile
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 24 keer

Bericht

Toen ik mijn huidiig occasie kocht stond er wel nog het adres van de vorige eigenaar (en dat van zijn vrien(in)) in : eentje stond als appartement en eentje stond als thuis ingesteld.

De auto heeft alleen GPS ingebouwd, geen verdere toeters en bellen.

Bewaarde locaties moet je manueel wissen.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 757 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Dat is de ingebouwde GPS van de auto, dat is niet Android Auto.
Ik heb in de laatste 2 firmawagens nooit de GPS gebruikt, laat staan adressen in opgeslagen.

Opnieuw: alles wat je ziet op een AndroidAuto scherm komt van uw telefoon.
Enkel de link tussen uw telefoon en de auto wordt opgeslagen (het feit dat je kan linken), verder geen data.
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

manitou schreef: 2 weken geleden het systeem is niet origineel van de wagen. het originele is verwijderd en in deze ruimte is een alternatief merk geplaatst.
Misschien is het dan interessant om mee te geven over welk systeem het gaat.
Zit daar Android Auto op? Zo nee, dan moet je enkele je telefoon verwijderen uit de gekoppelde apparaten, zo ja, dan zal je op het systeem alles moeten resetten.
Bye, Maurice