Userbase.be rapport en foto's

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1470 keer
Bedankt: 1289 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Userbase.be 2024: een live event in het hart van technologie!

Vandaag was het eindelijk zover: het eerste live event van Userbase.be sinds lange tijd! Dit bijzondere evenement vond plaats in de lokalen van edpnet, een locatie die perfect de toon zette voor een dag vol technologie, interactie en community.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een warme ontvangst en leuke setting

De crew en de sponsors waren al vroeg aanwezig om alles in gereedheid te brengen in het hoofdkwartier van edpnet. Dankzij edpnet was het onthaal tot in de puntjes verzorgd. Citymesh en edpnet hadden hun vlaggen prominent uitgestald, maar AVM stal de show door het hoofdkantoor van edpnet om te toveren tot een ware Fritz!Box-beurs. Van de nieuwste modellen tot een flinke dosis marketing, AVM was duidelijk in the house!

Om 10u30 verwelkomden we onze deelnemers, en met een kleine vertraging startten we met bijna alle ingeschrevenen aanwezig. Uiteindelijk waren we met een gezellige groep van 32, inclusief onze sponsors.

Afbeelding

Een duik in het verleden, heden en de toekomst van Userbase

Het eerste deel van het programma stond in het teken van reflectie. BertG3, Nukem en Goztow gaven een inspirerende presentatie over de evolutie van Userbase. Van nostalgische screenshots tot een blik op de toekomst: het werd zowaar een reis door de tijd die je hier kan herbekijken indien je ze gemist hebt. Een quiz zorgde voor een vrolijke noot met verrassende weetjes en leuke verhalen.
Voor de toekomstdiscussie hebben we een virtueel post-itbord klaargezet waar ideeën kunnen opgestuurd worden in de komende dagen (via deze link: http://tiny.cc/ub-postit).

Belangrijke vragen voor de toekomst:

Inhoudelijk: Blijven we bij onze kern, of zoeken we nieuwe subfora? Rol van het maatschappelijke uitdagingen forum?
Vorm: Hoe gaan we om met de impact van sociale media en de veranderende internetcultuur?
Rol: Hoe vergroten we onze bekendheid en trekken we nieuwe leden aan?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijd voor een hapje en netwerken

Rond het middaguur werd er gezellig bijgepraat met een aperitief in de hand. De foodtruck met spitbroodjes zorgde voor een smakelijke onderbreking. De broodjes à volonté gaven de energie om het namiddagprogramma aan te vatten.

Afbeelding

Edpnet: een kijkje achter de schermen

Joachim, CEO van edpnet, gaf ons een openhartige blik op zijn bedrijf. Met humor en passie deelde hij zijn visie op klantenservice: “Ik wil mijn klanten altijd recht in de ogen kunnen kijken.” Hij sprak over de uitdagingen van het afgelopen jaar en beantwoorde met veel openheid technische vragen en vragen over de toekomst van edpnet. Onderwerpen zoals de overname door Citymesh, de lancering van Digi Belgium en de kansen en bedreigingen in de Belgische markt kwamen uitgebreid aan bod. Het was duidelijk: edpnet wordt gerund door mensen met een hart voor technologie én hun klanten.

Afbeelding
Afbeelding

AVM: de toekomst van netwerken

De namiddag ging verder met een workshop van AVM, waarin de nieuwste Fritz!Box-modellen werden getoond. Gerrit gaf een overzicht van de evolutie naar vrije modemkeuze, met aandacht voor Belgische providers. Ook het binnennetwerk kwam uitgebreid aan bod, met trends zoals Wi-Fi mesh, multi-gigabit snelheden, en Matter-integratie. Het hoogtepunt? Het Rad van Fortuin! Drie gelukkigen gingen naar huis met een gloednieuwe Fritz!Box-router.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afsluiten in stijl

De dag eindigde met informele gesprekken, een goede sfeer en een attentie voor iedereen in de vorm van een goed gevulde goodiebag. De sfeer van verbondenheid en de gedeelde passie voor technologie en community die we op het forum voelen, was zeker ook aanwezig op deze live event.

Tot het volgende Userbase live event! ;-)

Toegevoegd na 8 uren 22 minuten 13 seconden:
Goody bag inhoud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
tommie_c
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Ik volg het forum al jarenlang en had dit keer het geluk om er zelf bij te zijn. In het verleden nam ik al eens deel aan een evenement van Tik vzw, waaronder een vergelijkbare ervaring bij Telenet, compleet met een boeiende rondleiding door het NOC. Die ervaring vond ik destijds enorm inspirerend, wat me ertoe aanzette om me met veel enthousiasme voor dit evenement in te schrijven.

Het overzicht van de verschillende gebruikersgroepen en de evolutie van het forum vond ik bijzonder inzichtelijk. Bovendien was het zeer boeiend om het verhaal edpnet te horen, zeker na de vele uitdagingen van het afgelopen jaar. Mijn bewondering en respect gaan uit naar Joachim en zijn teams voor hun inzet en doorzettingsvermogen! Het samenwerkingsverband tijdens de quiz was ook zeer geslaagd! :-D Helaas heb ik de presentatie van AVM en de goodiebag gemist.

Bedankt aan de organisatie en sponsors!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 96 keer

Bericht

Ik was er graag bij geweest, maar zat zelf op een evenement als organisator, dus het kwam echt niet uit qua datum.
Hopelijk wordt er een vervolg aan gebreid, dan zal ik zeker aanwezig zijn! :D
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Is er iets gezegd geweest door edpnet ivm toekomstvisie?
Prijzen, snelheden, ... ?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 109 keer

Bericht

Niets concreets maar wel hun positie toegelicht.
Hoge snelheden zijn voor de meeste users weinig zinvol gezien hun verbruikspatroon en binnen installatie.
Om die hogere snelheden aan te bieden moet EDP duurder inkopen wat hun marge onhaalbaar kleiner maakt.
Zelfde verhaal met fiber. Daar is hun marge sowieso al kleiner en dat zal het dus nog moeilijker maken voor hun.

Joachim was zeer open over alles.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Ook hun filosofie. Ze willen hun beloften waarmaken. Dus niet 500 Mbps 'af en toe' maar altijd. Geen 3 Gbps verkopen zolang je weet dat de meeste mensen daar geen nood aan hebben en er de binnenbekabeling niet voor hebben. Maar wel open staan voor evoluties.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Volgende keer wil ik er wel bij zijn
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Bedankt @R2D2 en @Goztow voor de toelichting.
Niet dat ik veel meer wil hoor, mocht het belangrijk zijn voor mij kan ik voor €10/maand gewoon een duurder abonnement nemen. 't Was vooral uit nieuwsgierigheid en mocht er iets verbeteren voor het zelfde geld is dat natuurlijk altijd leuk.

Als er een volgende editie komt en mijn kinderen zijn niet bij mij dat weekend ga ik er ook proberen bij te zijn.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bericht

Het is alleszins onze wens om volgend jaar rond dezelfde periode een nieuw event te organiseren.