Goedendag,
Heeft iemand informatie over de beschikbaarheid van routers die in Bridge-modus kunnen worden ingesteld? Een klant informeerde een maand geleden via de klantenservice en toen waren er nog enkele exemplaren beschikbaar. Door tijdgebrek kon hij toen niet langsgaan en heeft hij deze week opnieuw gebeld. Hij kreeg te horen dat deze routers niet meer beschikbaar zijn en ook niet meer in het assortiment zullen komen. Kan het kloppen dat Telenet mogelijk stopt met het aanbieden van deze routers?
Alvast bedankt!
Beschikbaarheid van routers met BRIDGE-modus
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 881 keer
- Bedankt: 3397 keer
- Recent bedankt: 27 keer
Uw klant is volledig verkeerd geinformeerd.
Telenet biedt nog altijd één modem aan, die in "bridge modus" kan ingesteld worden, namelijk de CV8560E, ook E-router genoemd.
Dit is een Docsis 3.1 modem + router zonder WiFi.
Als deze niet meer beschikbaar is in zijn gebruikelijke Telenet winkel, kan hij best eens rondbellen naar andere Telenet shops in de streek
PAS OP
Het woord "bridge mode" wordt hier een beetje verkeerd gebruikt, beter spreken we over "Mac passtrough"
Via "Mijn Telenet" kan je klant het WAN MAC adres van zijn eigen router ingeven. Deze rouer krijgt dan:
Wat wel niet meer beschikbaar is, is de EMTA-modem (ook modem-only genoemd) CV7160E
Met dit toestel heb je automatisch een "bridge", gezien de eigen router dan direct op het internet staat.
Sedert de vrije modemkeuze (in voege sedert 1/11/2024) kan je natuurlijk ook kiezen voor een eigen modem:
zie bijvoorbeeld: viewtopic.php?p=1007858#p1007858
Telenet biedt nog altijd één modem aan, die in "bridge modus" kan ingesteld worden, namelijk de CV8560E, ook E-router genoemd.
Dit is een Docsis 3.1 modem + router zonder WiFi.
Als deze niet meer beschikbaar is in zijn gebruikelijke Telenet winkel, kan hij best eens rondbellen naar andere Telenet shops in de streek
PAS OP
Het woord "bridge mode" wordt hier een beetje verkeerd gebruikt, beter spreken we over "Mac passtrough"
Via "Mijn Telenet" kan je klant het WAN MAC adres van zijn eigen router ingeven. Deze rouer krijgt dan:
- één publiek IPv4 adres (via de Mac passtrough)
- één IPv6 /64 adres (uitgedeeld uit de IPv6 Prefix van de E-router.
- één IPv6 /57 Prefix (afkomstig van de E-router via PD)
Wat wel niet meer beschikbaar is, is de EMTA-modem (ook modem-only genoemd) CV7160E
Met dit toestel heb je automatisch een "bridge", gezien de eigen router dan direct op het internet staat.
Sedert de vrije modemkeuze (in voege sedert 1/11/2024) kan je natuurlijk ook kiezen voor een eigen modem:
zie bijvoorbeeld: viewtopic.php?p=1007858#p1007858
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 98 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik ben recent bij iemand gaan meevolgen toen er een Telenet technieker over de vloer kwam om een nieuwe modem (dat nieuwe F@ST type) te plaatsen.
Toen ik polste naar bridge modus zei die dat het niet gaat met deze, bovendien beweerde hij dat bridge-capable modems - waaronder de CV8560E met z'n pseudo/MAC bridge - enkel maar bij business worden aangeboden/geinstalleerd mogen worden.
Toen ik zei dat ik deze al meermaals gekregen heb was het antwoord: "dan heb je geluk gehad".
Dus ofwel zijn zelfs hun eigen techniekers(was geen onderaanneming) niet goed op de hoogte, ofwel is hun policy recent gewijzigd...
Toen ik polste naar bridge modus zei die dat het niet gaat met deze, bovendien beweerde hij dat bridge-capable modems - waaronder de CV8560E met z'n pseudo/MAC bridge - enkel maar bij business worden aangeboden/geinstalleerd mogen worden.
Toen ik zei dat ik deze al meermaals gekregen heb was het antwoord: "dan heb je geluk gehad".
Dus ofwel zijn zelfs hun eigen techniekers(was geen onderaanneming) niet goed op de hoogte, ofwel is hun policy recent gewijzigd...
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 641 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Zou het kunnen dat ze van die speciallekes afwillen, met als excuus "dan moet je maar zelf een modem kopen" ?splinterbyte schreef: ↑2 weken geleden Toen ik polste naar bridge modus zei die dat het niet gaat met deze, bovendien beweerde hij dat bridge-capable modems - waaronder de CV8560E met z'n pseudo/MAC bridge - enkel maar bij business worden aangeboden/geinstalleerd mogen worden.