UAP onderzoek Amerikaans congres

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
cybersurfr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Op tik tok krijg ik de laatste dagen geregeld fragmenten te zien van de UAP hearings.
Is er in de Belgische of Europese media hier enige berichtgeving over geweest (ik volg de media niet)?
Enige wat ik zo meteen vind is https://www.theguardian.com/us-news/202 ... fo-hearing
ik wil hier geen discussie starten maar ben benieuwd om te horen wat jullie ideeën hierover zijn.

Mijn perceptie is dat wel altijd denken veel kennis te bezitten waarbij uit historische context steeds blijkt dat we weinig tot niets weten.

Gezien het beperkte deel van het universum wat wij maar kunnen observeren en de grote van de niet geobserveerde ruimte lijkt het onwaarschijnlijk dat wij de enige planeet zijn met enige vorm van intelligente wezens.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 31 keer

Bericht

Om het met Fermi te zeggen: waar zijn ze dan?

Kijk, het valt niet uit te sluiten dat er intelligent leven is, maar als je begrijpt dat de industriële revolutie op aarde slechts ruim driehonderd jaar geleden is gestart (Newcoman stoommachine, 1712), terwijl deze met een beetje geluk reeds had kunnen plaatsvinden in China in de elfde eeuw... dan begrijp je evengoed dat de opkomst en ondergang van beschavingen in onze melkweg behoorlijk asynchroon kunnen verlopen.

Voorbeeld: op de planeet Znorg vond de industriële revolutie plaats in het (aardse) jaar 250.000 BCE, en leidde een catastrofale oorlog tot het einde van die beschaving in het jaar 56.000 BCE, toen de landbouw hier nog niet eens was uitgevonden.