Ik kwam ze al enkele keren tegen maar ik heb geen idee wat dat nu precies is ?
Wat meten ze hier? Gewicht, snelheid, afstand tussen voertuigen, ... ?
De 3 foto's zijn van dezelfde situatie:
https://www.google.be/maps/@51.1177529, ... FQAw%3D%3D
3 strepen op snelweg voor brug
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Misschien maar de foto's zijn van een WIM... Weight In Motion systeem dat vrachtwagens al rijdend kan wegen (op overgewicht).
Bij acties staat de politie dan klaar aan de volgende afrit... maar mogelijk controleren ze ook de afstand.
Systeem kan je zien op https://maps.app.goo.gl/Dt5sNccu53D4LCfX9
Bij acties staat de politie dan klaar aan de volgende afrit... maar mogelijk controleren ze ook de afstand.
Systeem kan je zien op https://maps.app.goo.gl/Dt5sNccu53D4LCfX9
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 8 keer
hmm, zijn dat niet die camera's ergens rond geel aan die brug? staat er toch al ettelijke jaren, en dacht dat dat was voor controle op gewicht (of type wagen/aantal verkeer) ofzo.
de strepen en die camera op de paal zijn nieuwer, geen idee wat die precies moeten doen.
lijkt me alvast niet, zoals een van bovenstaande posters zegt, voor "afstand tussen vrachtwagen", want daar heb je de > strepen voor op de weg zelf, niet 2 strepen met een bepaalde afstand.
misschien de nieuwe versie van die camera's op de brug ?
de strepen en die camera op de paal zijn nieuwer, geen idee wat die precies moeten doen.
lijkt me alvast niet, zoals een van bovenstaande posters zegt, voor "afstand tussen vrachtwagen", want daar heb je de > strepen voor op de weg zelf, niet 2 strepen met een bepaalde afstand.
misschien de nieuwe versie van die camera's op de brug ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 492 keer
- Recent bedankt: 8 keer
als je gaat googlen dan krijg je op die zoektermen antwoorden die van toepassing zijn in nederland.
dus dat is niet noodzakelijk hetzelfde als in belgie (en dan staat ook nog bij "VRIJWEL" altijd, dus nog steeds niet altijd)
dus, via google, geef mij eens een voorbeeld van een belgisch resultaat waar jij dus specifiek ziet "altijd ivm afstand houden" ?
ik zeg niet dat het niet kan trouwens, maar dan zou je verwachten dat het op iets meer plaatsen dan enkel vlak voor die brug is.
en als het voor "afstand" is, dan zal het vermoedelijk eerder zijn "om met die camera te kunnen kijken of ze boetes kunnen uitschrijven voor te weinig afstand" dan om te waarschuwen over de afstand.
dus dat is niet noodzakelijk hetzelfde als in belgie (en dan staat ook nog bij "VRIJWEL" altijd, dus nog steeds niet altijd)
dus, via google, geef mij eens een voorbeeld van een belgisch resultaat waar jij dus specifiek ziet "altijd ivm afstand houden" ?
ik zeg niet dat het niet kan trouwens, maar dan zou je verwachten dat het op iets meer plaatsen dan enkel vlak voor die brug is.
en als het voor "afstand" is, dan zal het vermoedelijk eerder zijn "om met die camera te kunnen kijken of ze boetes kunnen uitschrijven voor te weinig afstand" dan om te waarschuwen over de afstand.