Ik heb sinds enkele weken een nieuwe pc(Windows 11 Home) en nu merk ik wanneer ik 's avonds thuiskom dat deze vanzelf is aangesprongen.
Vannacht om 0u30 heb ik de pc volledig uitgezet(geen slaap of sluimerstand) en vanmorgen stond deze weer op.
Snel opstarten staat uitgeschakeld, updates 's nachts uitvoeren staat uigeschakeld dus ik zou niet weten wat de trigger is.
Ook in apparaatbeheer staat alles uitgeschakeld wat de pc zou kunnen opstarten.
Iemand nog een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Pc start onwillekeurig vanzelf op ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
- Bedankt: 787 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wake-On-Lan?
Wake by device, meestal een USB-muis?
Vermoedelijk zit het ergens bij energiebeheer.
Start > Configuratiescherm > System and Security > Power options

Wake by device, meestal een USB-muis?
Vermoedelijk zit het ergens bij energiebeheer.
Start > Configuratiescherm > System and Security > Power options

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 23 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Net toch nog een tweede toestenbord gevonden onder apparaatbeheer waarbij stond mag de pc uit de slaapstand halen.
Ik vraag me wel al of dit ook van toepassing is wanneer de pc helemaal uitstaat?
Afwachten tot vanavond.
Ik vraag me wel al of dit ook van toepassing is wanneer de pc helemaal uitstaat?
Afwachten tot vanavond.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 672 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Da's mogelijk een task manager entry die de pc mag opstarten, of een wake-on-lan pakketje op het netwerk?
Stroom tot het toestel volledig afsluiten werkt meestal wel, ook voor laptops (had er ns zo eentje, uiteindelijk opgelost door 's avonds de stroom af te zetten, op batterijen deed hij dat blijkbaar niet).
Stroom tot het toestel volledig afsluiten werkt meestal wel, ook voor laptops (had er ns zo eentje, uiteindelijk opgelost door 's avonds de stroom af te zetten, op batterijen deed hij dat blijkbaar niet).