Kan je een beetje korting krijgen als je bij de klantendienst van Proximus, Orange en Telenet gaat klagen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 4 keer
... of je vertrekt gewoon.
het loont meer om rond te kijken en bij tijd en stond van operator te wisselen (al is het naar een van de dochtermaatschappijen van de grote 3) dan dat je gaat proberen te zeuren aan een of andere overwerkte helpdesk medewerker.
trouwens, het brengt voor bedrijven meestal nog steeds meer op voor nieuwe klanten te winnen (en klanten die weggegaan zijn ooit, en toch terugkomen) dan om bestaande klanten kortingen te (blijven) geven
het loont meer om rond te kijken en bij tijd en stond van operator te wisselen (al is het naar een van de dochtermaatschappijen van de grote 3) dan dat je gaat proberen te zeuren aan een of andere overwerkte helpdesk medewerker.
trouwens, het brengt voor bedrijven meestal nog steeds meer op voor nieuwe klanten te winnen (en klanten die weggegaan zijn ooit, en toch terugkomen) dan om bestaande klanten kortingen te (blijven) geven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
- Bedankt: 373 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij orange is het te zien wat je van producten hebt. Als je bvb love trio hebt zijn ze gewillig om 3x50% of 6x25% te geven
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Je kan altijd proberen.
Ik heb dit bij Telenet al eens gedaan bij ernstige opstartproblemen van een abonnement en ik veel aan de lijn hangen daarvoor, kreeg bijna een maand bedrag (80 euro denk ik) aan korting,
en ook eens gebeld voor iemand anders met TN bij de zoveelste prijsverhoging, en ze gaven 6 maanden 10 euro ofzo.
En al verschillende keren bij Orange er achter gezeten omdat ze dingen verkeerd/teveel aanrekenden maar dat is dan geen echte korting natuurlijk...
Ik heb dit bij Telenet al eens gedaan bij ernstige opstartproblemen van een abonnement en ik veel aan de lijn hangen daarvoor, kreeg bijna een maand bedrag (80 euro denk ik) aan korting,
en ook eens gebeld voor iemand anders met TN bij de zoveelste prijsverhoging, en ze gaven 6 maanden 10 euro ofzo.
En al verschillende keren bij Orange er achter gezeten omdat ze dingen verkeerd/teveel aanrekenden maar dat is dan geen echte korting natuurlijk...
Ja daar ben ik al lang aan het denken voor mensen die ik ken, maar dat is moeilijk; die hebben een One pakket met internet, tv, vaste lijn en 2 mobielen, dus het prijsverschil gaat te weinig zijn en verschillende facturen ipv 1.
-
- Elite Poster
soms kan je niet anders of blijven
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
- Bedankt: 494 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat versta ik echt niet als argument...
Dat is geen nadeel, maar een voordeel.
Je kan dan elke service apart vergelijken en vertrekken als het beter/goedkoper is elders.
-
- Elite Poster
Ja idd voor mij is dat een voordeel maar niet voor iedereen, het geval ik vernoemde is voor oudere mensen die ik ken en willen alles op hetzelfde factuur, ze hebben zelfs bank en alle verzekeringen bij dezelfde partij dacht ik...
Dus ja ik bel dan om de zoveel tijd (bij prijsverhoging bv.) eens om een kortinkje te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
- Bedankt: 516 keer
Uit ervaring weet ik dat je inderdaad wat kan scoren door genoeg te klagen. Ooit heb ik zo een rekening omgedraaid in een korting 
Bij Px hebben ze -tig kortingsvormen zag ik ooit eens op hun scherm, aanklikken en klaar. Ik kreeg 6m korting aangeboden maar toen ik zag dat 12 ook aanklikbaar was zei ik dat hij dat maar moest aanklikken, 6m extra enkel door te vragen. Toen de korting verlopen was sprong ik opnieuw binnen en deed alsof er iets misgegaan was, ze activeerden de korting opnieuw

Bij Px hebben ze -tig kortingsvormen zag ik ooit eens op hun scherm, aanklikken en klaar. Ik kreeg 6m korting aangeboden maar toen ik zag dat 12 ook aanklikbaar was zei ik dat hij dat maar moest aanklikken, 6m extra enkel door te vragen. Toen de korting verlopen was sprong ik opnieuw binnen en deed alsof er iets misgegaan was, ze activeerden de korting opnieuw

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 75 keer
Ieder zijn ding. Neem dan liever de goedkoopste ipv overal te bedelen voor een centje af.splinterbyte schreef: 5 maanden geleden Dus ja ik bel dan om de zoveel tijd (bij prijsverhoging bv.) eens om een kortinkje te krijgen.
Als je het te gortig maakt kan het zelfs zijn dat ze je gewoonweg als klant gaan weigeren in de toekomst.
-
- Elite Poster
Ik heb een 4-tal jaar geleden gebeld naar telenet voor een korting na meer dan 10 jaar trouwe klant te zijn.
Dat was onmogelijk zeiden ze. Ik dreigde met vertrekken. Nog altijd onmogelijk.
Ik ben dan vertrokken en betaal sindsdien al de hele tijd minder dan 50% van wat telenet me kostte.
Dat was onmogelijk zeiden ze. Ik dreigde met vertrekken. Nog altijd onmogelijk.
Ik ben dan vertrokken en betaal sindsdien al de hele tijd minder dan 50% van wat telenet me kostte.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 407 keer
- Bedankt: 785 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik heb dat ook een tijdje gedaan: klagen bij Proximus om een redelijke abonnementsprijs te krijgen, ipv de duopolieprijs.
Na enkele jaren werd de korting kleiner en ik had geen zin meer om daar tijd in te steken.
EDPnet -> geen gezaag, geen gezeur, altijd correcte facturen en vooral fors lagere facturen.
Na enkele jaren werd de korting kleiner en ik had geen zin meer om daar tijd in te steken.
EDPnet -> geen gezaag, geen gezeur, altijd correcte facturen en vooral fors lagere facturen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 345 keer
- Bedankt: 516 keer
Ben uiteindelijk ook bij MV, veel lagere prijs voor hogere snelheid en dan nog een pak korting via de vikingpunten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
ze hadden vroeger een "trouwe klantenkorting", die moest je wel zelf elk jaar opnieuw aanvragen.Dizzy schreef: 5 maanden geleden Bij Px hebben ze -tig kortingsvormen zag ik ooit eens op hun scherm, aanklikken en klaar.
op een gegeven moment (denk dat ik ze 2j gehad had) kreeg ik te horen dat ik ze niet meer kon krijgen...
geen trouwe klantenkorting meer? fine, geen trouwe klant meer, en ben het op een ander gaan zoeken.
orange, met hey, was met die 29 for life korting nog wel een interessant iets om naar te wisselen, maar ik heb het niet gedaan,
omdat ik nog steeds een persoonlijke haat heb aan orange (al van toen orange nog mobistar was, en base nog orange, om het eenvoudig te houden

het meest voordelig is voor mij nog steeds om alle diensten op aparte plaatsen te hebben, zo zit mijn tv bv bij tv-vlaanderen via de app,
onafhankelijk van mijn internetverbinding.
-
- Elite Poster
tv vlaanderen app is brol kwailiteit en werkt zelfs niet meer op Linux Firefox browser, bij mij althans.Splitter schreef: 5 maanden geleden zo zit mijn tv bv bij tv-vlaanderen via de app,
onafhankelijk van mijn internetverbinding.
Als je toch een app wil betalen kan je beter bv BASE TV-app pakken, werkt ook op andere internetverbindingen en kost ook ~10 euro p/m
-
- Elite Poster
"is brol" daar zijn we niet echt veel mee om een eventuele keuze te helpen maken.splinterbyte schreef: 5 maanden geleden tv vlaanderen app is brol kwailiteit en werkt zelfs niet meer op Linux Firefox browser, bij mij althans.
Als je toch een app wil betalen kan je beter bv BASE TV-app pakken, werkt ook op andere internetverbindingen en kost ook ~10 euro p/m
"werkt zelfs niet op linux": hoe groot is het aandeel linux users bij particulieren? 4% dacht ik. Tsja...
-
- Elite Poster
Heb jij liever 720p troebel beeld in plaats van 1080p en scherper?
Linux ja dat moet ieder voor zich uitmaken ik geef het maar mee he. In een goeie review zetten ze ook alle + en - punten, ook al telt niet alles voor iedereen.
-
- Elite Poster
Kijk, dit is een argument. Véél beter dan "is brol".splinterbyte schreef: 5 maanden geleden Heb jij liever 720p troebel beeld in plaats van 1080p en scherper?

-
- Elite Poster
de kwaliteit hier is altijd goed (op de site zeggen ze 700p, maar mij lijkt het gewoon hd - en 4k heb ik écht niet nodig), draait op 2 tv's met android, werkt ook op eender welke internetverbinding, en heeft meer zenders dan base tv.splinterbyte schreef: 5 maanden geleden tv vlaanderen app is brol kwailiteit en werkt zelfs niet meer op Linux Firefox browser, bij mij althans.
(en gebruikt de base app ook niet gewoon upscaling? - telenet is gewoon veel actiever in het verbergen van details, vs TVV)
dat het niet meer op linux browsers werkt is "normaal", en zal ook zo zijn met de base app (en veel andere apps, inclusief bepaalde kodi plugins),
want dat komt door widevine/vmp dat niet ondersteund is op linux... (helaas, ik draai ook linux als main os, en ik ken het probleem)
het énige pluspuntje, als je dat zou gebruiken, is dat de base app schijnbaar ook kan opnemen, wat de TVV app niet kan,
maar gezien je de meeste zaken gewoon kan replayen maakt mij dat eigenljik weinig uit.
... het is trouwens niet van "een app willen betalen", het is "de vrijheid willen om niet aan een provider-box vast te zitten, en op meerdere locaties te kunnen kijken"
-
- Elite Poster
soms is de goedkoopste nemen geen optie !!!! dat is ook realiteitAvenger 2.0 schreef: 5 maanden geledenIeder zijn ding. Neem dan liever de goedkoopste ipv overal te bedelen voor een centje af.splinterbyte schreef: 5 maanden geleden Dus ja ik bel dan om de zoveel tijd (bij prijsverhoging bv.) eens om een kortinkje te krijgen.
Als je het te gortig maakt kan het zelfs zijn dat ze je gewoonweg als klant gaan weigeren in de toekomst.