Programma om videoclip af te spelen op tweede scherm

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Vraag lijkt eenvoudig, maar mogelijks toch gecompliceerder.

Ik zoek een programma waarmee je gemakkelijk videoclips kan laten afspelen, fullscreen, tweede scherm.
Enige manier die ik tot nu toe gevonden heb waarmee dit goed kan, is OBS.
Videoclips toevoegen, output projecteren op tweede scherm, en dan kan je de clip selecteren en "cutten".

Met een doorsnee videoplayer kan dit niet zo flexibel:
Meeste hebben geen outputmogelijkheid op een tweede scherm, en bediening op een ander scherm.
De overgangen tussen clips zijn ook niet proper.
Op een bepaalde plek gebruiken ze bijvoorbeeld ook WMP, waarbij het scherm gestrecht wordt naar het tweede scherm, full screen gezet, en daarna kan je de bediening terug slepen naar je primair scherm.
Ook niet echt ideaal lijkt mij.

De bedoeling is het aansturen van een grote ledwall op een evenement, waarbij er direct andere content moet kunnen getoond worden (die ik allemaal op voorhand zal maken).

Een chroma key effect is mooi meegenomen, maar hoeft niet.

Allemaal zaken die OBS goed kan, maar OBS lijkt mij overkill in deze (en redelijk lastig te gebruiken door iemand die de software niet kent).
Ik wil op termijn gewoon videoclips kunnen aanleveren, en dat er een tool is waarin je deze kan inladen en klaar, in plaats van telkens mediabronnen te moeten aanmaken in OBS, deze de correcte parameters mee te geven, enzovoort.
Nog een reden is dat OBS veel vraagt van een GPU (wat logisch is), maar ik zou dit gewoon vanaf een laptop wensen uit te voeren in plaats van dat ik telkens een relatief zware desktop op evenementen moet plaatsen.

Dus concreet: welke software zou dit aankunnen?
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

VLC kan dat, zie how-to's op AutoPlay VLC Video Full Screen On Second Monitor of VLC full screen on second monitor.
Ik heb dit zelf werkend gezien maar dan met een batch-fileke ipv. instellingen via de GUI.
Computer(k)nul