Hallo,
vandaag een mail ontvangen dat de "oude"scarlet dood en begraven is.
Na YUCOM, WANADOO, TISCALI en SCARLET One, Trio (dacht ik nu..) en ontelbare wijzigingen (onbeperkt, beperkt volume, veel zenders, weinig zenders, traag internet, sneller internet, tamelijk snel internet en een resem modems....) zijn we nu na +20 jaar beland bij....SCARLET/PROXIMUS style.
Nog steeds "budget" behandeld met iets minder dan het grote duurdere broertje (ik zou niet anders willen ), maar wéér met beperking van 3TB met bijbetaling voor extra TB.
Tegenwoordig is alles op electriciteit én via internet...waarom dan steeds weer die beperkingen van volume?
Kan men trouwens zomaar weer de boel beperken, (niet dat ik 3 TB op zal souperen op een maand, maar je weet nooit).
We hebben voor de verandering eens geen brief gehad om ons contract vrijblijvend op te zeggen bij deze wijzigingen, dus ik ging ervanuit dat er geen waren.
Ik verlang nu al naar mijn ongewongen Scarlet "old style" die er zelfs in slaagde om de prijs nog te laten dalen in een tijd waar iedereen zijn prijzen laat stijgen.
"Fingers crossed".
Weer 3TB beperking bij Scarlet "new PXMS style" vanaf 1/11/24
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 2 keer
was die 3TB er niet al lang, net zoals bij de meeste "onbeperkte" providers, sinds dat het BIPT(?) gesteld had "onbeperkt" moest gedefinieerd zijn als minimaal 3TB?
(en echt "beperking" is relatief, je kan nog gewoon surfen maar met tragere snelheid, een systeem dat telenet altijd gebruikt heeft gehad)
je vergeet trouwens planet internet in je lijstje.
(en echt "beperking" is relatief, je kan nog gewoon surfen maar met tragere snelheid, een systeem dat telenet altijd gebruikt heeft gehad)
je vergeet trouwens planet internet in je lijstje.
Laatst gewijzigd door Splitter 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
- Bedankt: 499 keer
- Recent bedankt: 14 keer
3TB en nadien max 3Mbps (of bijbetalen, 5€/TB). De 3TB limiet is wat door BIPT is gesteld als een 'juiste' hoeveelheid data (https://www.bipt.be/operators/publicati ... ed-surfing)
Indien je echt unlimited wilt zonder small print schiet er niet veel over behalve EDPNet (denk ik)
Indien je echt unlimited wilt zonder small print schiet er niet veel over behalve EDPNet (denk ik)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Het draadje van 2j terug:
viewtopic.php?t=62726
viewtopic.php?t=62726
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 224 keer
Een beperking van 3TB dus, want daarna krijg je niet meer de volle specificaties van dat abonnement.
Telenet gebruikt hetzelfde systeem ook bij easy internet wat geadverteerd word met een downloadvolume van 150GB.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ten eerste is dat dus waarom ik beperking tussen aanhalingstekens zeg en relatief noem.
ten tweede krijg je dan dus wel nog steeds exact waarvoor je getekend hebt, gezien een deel van de specificaties van het abbo is dat je -bij een verbruik van meer dan 3TB- een verlaagde snelheid krijgt (waar je jezelf dan weer kan uitkopen)
je krijgt inderdaad niet meer de in het groot geadverteerde snelheid, maar wel exact de specs waarmee je bent akkoord gegaan.
dit is wel -ofcourse- weer los van de hele -en aparte- discussie over limieten, al is 3TB voor de gemiddelde consumer die enkel legale dingen doet al een redelijke limiet,
hoewel ik prima kan inbeelden dat een gezin met een aantal gamers die steam gebruiken daar toch relatief makkelijk kunnen overgaan.
ten tweede krijg je dan dus wel nog steeds exact waarvoor je getekend hebt, gezien een deel van de specificaties van het abbo is dat je -bij een verbruik van meer dan 3TB- een verlaagde snelheid krijgt (waar je jezelf dan weer kan uitkopen)
je krijgt inderdaad niet meer de in het groot geadverteerde snelheid, maar wel exact de specs waarmee je bent akkoord gegaan.
dit is wel -ofcourse- weer los van de hele -en aparte- discussie over limieten, al is 3TB voor de gemiddelde consumer die enkel legale dingen doet al een redelijke limiet,
hoewel ik prima kan inbeelden dat een gezin met een aantal gamers die steam gebruiken daar toch relatief makkelijk kunnen overgaan.