Beste,
Weet iemand volgend antwoord:
- Indien je aangesloten wordt via fiber op het Scarlet netwerk (of eventueel indien je rechtstreeks bij Px een abo zou afsluiten: al is dit in dit subforum offtopic), kan je dan toch nog een goedkoop abo nemen met alle restricties die je krijgt qua snelheid zoals je dat op VDSL zou krijgen?
Ik heb nu een nieuwe woonst gekocht die ze over 6 maand gaan opleveren. De elektricien blijft beweren dat er enkel fiber (Px) en COAX (TN) naar het huis gelegd gaat worden: koperkabel zou nietmeer gelegd worden.
Kan dit? Heeft iemand dit nog al meegemaakt?
Ik zit namelijk niet per defintie te wachten op een fiberaansluiting met bijbehorende maandelijkse kosten: ooit zal ik wel moeten overgaan natuurlijk, maar voorlopig helemaal geen nood aan.
Bedankt!
Scarlet goedkoop abo op fiber
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 152 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Koper zal met de jaren verdwijnen, waarom niet meetteen iets toekomstgericht zoals fiber nemen ?
Zie het huidige overzicht van fiber via volgende link:
viewtopic.php?t=63600
Zie het huidige overzicht van fiber via volgende link:
viewtopic.php?t=63600
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Ik denk dat hij het over “Poco” heeft: €23 voor 50GB data/maand met 30 Mbps down en 2 Mbps up.
Dit is echt een zeer belachelijke deal, maar dat is niet het punt.
Je kan dit niet krijgen als je aangesloten bent aan het fiber netwerk van Proximus.
Toegevoegd na 4 minuten 50 seconden:
Ja dat kan, als Proximus/fiberklaar al fiber heeft gelegd in jouw straat dan krijg je geen VDSL meer. Als je jouw adres in hun website intikt dan verwijst dat je direct naar hun fiber abonnementen en je kan zelfs hun VDSL abonnementen niet eens meer zien, bij Proximus ten minste.
Anyways, bel naar hun klantendienst enkel zei weten het antwoord. Waarom dat jouw eerste gedachte niet is weet ik niet :/
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik wil uiteraard bellen naar de klantendienst, maar om eerlijk te zijn bel ik jaren nietmeer naar 'klantendiensten'. Voor te horen 'mijnheer: wat is fiber?', 'mijnheer u zegt het VDSL netwerk maar kan u uw klantennummer nog eens herhalen aub, enkel zo kan ik zien wat ik moet antwoorden mijnheer. Sorry mijnheer dat het wat traag gaat, ik werk hier nog maar mijn 2de maand.'.
Mijn huidige abo is Scarlet Trio op VDSL (100/20 (recente snelheidsverhoging) met TV decoder voor 43 EUR/maand), maar ik verhuis dus over een 6-tal maand naar mijn nieuwe woonst die volgens de elektricien enkel op COAX en/of Fiber aangesloten zal worden.
Beetje mijn weg aan het zoeken in aansluitingen/elektriciens/architecten: architect spreekt over "lichtkabels", elektricien dan weer over "duale kabels" (bedoel ie dan daarmee smarttube van Px?), enzovoorts. Een huis bouwen is niet altijd in contact komen met mensen die op hetzelfde niveau spreken als jouzelf.
Die laatste opmerking is zeker niet arrogant bedoeld: die mensen kunnen een heel pak andere dingen dan ikzelf kan (ik zie mezelf geen kabels trekken door huizen/potten steken enzoverder, alle respect daarvoor > dat is immers het begin).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Bedankt. Hierover circuleert toch wat onduidelijkheid lees ik bvb hier in de eerste reactie: https://tweakers.net/nieuws/228026/prox ... lking.html
Ik dacht dat je verplicht was om het fiber aanvod met bijbehorende prijzen te nemen. Niet dus volgens jullie.
Tnx
Ik dacht dat je verplicht was om het fiber aanvod met bijbehorende prijzen te nemen. Niet dus volgens jullie.
Tnx
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Scarlet heeft gewoon diensten via Fiber hoor. Extra maandelijkse kosten gewoon omdat het over glasvezel is toch ook maar van de pot gerukt. Proximus faseert gewoon koper uit en gebruikt de technologie van de 21ste eeuw. Als je bijv. Scarlet Trio zou nemen via glasvezel, dan heb jij exact dezelfde diensten en voorwaarden maar dan over glasvezel.
Laatst gewijzigd door gnomezor 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Neen, de reactie op tweakers geldt voor providers die een onderscheid maken in aansluittechnologie voor hun prijszetting. Scarlet doet dit niet. Waar ze kunnen gaan ze u aansluiten op fiber en dit aan dezelfde prijs zoals ze hebben vermeld bij de bestelling van het product. Ze doen dit tevens gratis, dus alle kosten en werk voor de intro nemen zij voor hun rekening.anonyme schreef: ↑5 dagen geleden Bedankt. Hierover circuleert toch wat onduidelijkheid lees ik bvb hier in de eerste reactie: https://tweakers.net/nieuws/228026/prox ... lking.html
Tnx
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 1634 keer
- Recent bedankt: 19 keer
Scarlet Loco en Scarlet Trio zijn beschikbaar via fiber en Scarlet publiceert dit ook zo in de wettelijk verplichte contractsamenvattingen: https://www.scarlet.be/nl/homepage/orph ... arlet.html
Alleen Scarlet Poco (23 euro/maand) wordt niet aangeboden via fiber. Als alternatief kan je FASTfiber Fiber 50 (29,95 euro/maand) of Proximus Internet Essential Fiber (28 euro/maand) nemen.
Alle abonnementen die beschikbaar zijn via fiber kan je vinden op: viewtopic.php?t=63600
Alleen Scarlet Poco (23 euro/maand) wordt niet aangeboden via fiber. Als alternatief kan je FASTfiber Fiber 50 (29,95 euro/maand) of Proximus Internet Essential Fiber (28 euro/maand) nemen.
Alle abonnementen die beschikbaar zijn via fiber kan je vinden op: viewtopic.php?t=63600