Mobile Vikings wijzigt stilzwijgend de 85Gb abo !

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Bericht

Ik was nog eens aan het surfen op de mobile vikings website en tot mijn verbazing zag ik dat ze de 85Gb abo wat hebben aangepast maar in een hele slechte zin :bang:
Vroeger stond op dat je aan verlaagd snelheid kon verder surfen binnen belgie na 85Gb terwijl er nu op staat na de 85Gb surf je nog 50Gb verder aan verlaagd snelheid ! :evil:

Dus het onbeperkt data is volledig weg !
Die onbeperkte data met verlaagd snelheid was ook maar ocharme 512K !
Als het nu 1,5Mbit was Ok maar dan nog !
Mobile Vikings word ook stilaan ge-proximusificiteerd ! :bang:

Heel triestig zaak dit en hoop dat het langs hun kant een fout is ! :bang:
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 225 keer
Provider

Bericht

Ik ben uiteraard tegen elke vorm van achteruitgang, maar is dit in de praktijk zo'n grote ramp?

50GB aan 512kbps is je verbinding 24/7 voltrekken voor net iets meer dan 9 dagen. In welk scenario heb je daar niet voldoende aan waar het voorheen wel voldoende was en vond je het nog steeds een geschikt abonnement als je 9+ dagen op smalband zat (in praktijk eerder 20-25 dagen met wifi en slapen?).
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Als je 50GB aan 512 Kb kan gebruiken dan heb je al veel te veel geduld in dit leven, als je meer dan 50GB aan dit snelheid kan volhouden dan ben je een zeer rare persoon.
ISP+TV: TN
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Het gaat er niet om dat je met nog 50 Gb toe komt of niet in die maand...
Of ik veel geduld kan hebben met 512 K.

Wel gaat het om dat dit een achteruitgang is!
Van onbeperkt 512K naar 50Gb vertraagd ...
Ze leggen op een limiet nog eens een limiet om toch wat centjes van de burger te pikken en dit kan niet !
Ipv dat te doen zouden ze die abo al lang 100 Gb moeten maken en de rest behouden ....
Dit is heel erg triest 😢

Als wij nu niks zeggen gaan ze nog dingen verslechteren en gaan we weer duur betalen !
Wij moeten voor zo dingen opkomen !
Indertijd was Scarlet ook een goed firma , Proximus koopt het op , verslechterd het firma , houd alles pre-historische en melkt de burger uit ...
Dit kan gewoon niet meer !
Wij moeten vooruit gaan , wij hebben ook een stem en die monopolie moet stoppen .
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

Verander gewoon als de tariefplannen/bundels niet meer in jouw patroon passen.
Opgelost.

Duopolie in BE ga je als jan met de pet niet kunnen oplossen.
Veranderen van provider die wel kan bieden wat je wil is het enige.
het zijn tenslotte commerciële bedrijven die hun strategie zelf beslissen.

En 85GB voor 29€/m.
Er zijn alternatieven die goedkoper zijn, uiteraard/helaas bij andere provider > andere masten dus voor velen kan het nadeliger worden, of voordeliger (als je veel buiten vertoeft en continu bereik wil hebben in den Limburg waar het altijd al mindere dekking is geweest).

Simpel voorbeeld:
Hey! (Orange) 80GB + 20GB in EU voor 14€/m, da's jaarlijks 180€ goeikoper. Da's imo pak geld.
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.6_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

@TheCeet qua dekking waar ik overal in limburg kom is Orange zeker niet slecht , Orange is zelfs de 2de beste en daar ben ik dik content mee.
Ik wil continu bereikbaar zijn met 4G/5G op elk moment zonder zorgen of nog bij te betalen !
Als ik nu een Mobile vikings klant was met die abo van 29 Euro per maand en ik zag deze aanpassing was ikzelf zekers naar een ander provider !
Nu Orange heeft op dit moment in mijn oge de aller beste pakketten voor mobiel.
Ze hanteren op de S(mall) , M(edium) , L(arge) , paketten !
En zelfs in de kleinste mobiel pakket heb je het ' onbeperkt/verlaagd Snelheid ' zonder daarin nog een limiet en ze noemen het continu gegarandeerd data om niet in strijd te zijn met die regels van Bipt/Belgie , heel clever !

Hoe ik het zie als je thuis als je pubers hebt is de goedkoopste abo heel interessant , kunne ze nog vertraagd surfen en kost het de ouders niks extra :beerchug:
Voor mij zou een Medium of Large abo goed gaan , ben zelf soms eens een groot verbruiker :oops:
En Het beste van Orange pekket is dat die Onbeperkt data/verlaagd snelheid of continu gegarandeerd data ook geldig is in HEEL EU !
Dus als je in nederland of duitsland of een der welke EU land bent en je zit over je limiet , surf je nog vertraagd verder in die landen zonder meerkost wat erg interessant is , zeker om iets over te denken :angel:
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Mobile Vikings is een B merk, best wel raar dat ze dat aanbieden.

Bij Telenet is kan je onbeperkt verder aan 512 Kbps bij hun duurste UNLIMITED (300GB) abonnement, bij Proximus is dat ook enkel beschikbaar bij hun duurste UNLIMITED (300GB) abonnement van €50.

Orange is bijzonder uniek door dat aan iedereen te geven.

Mobile Vikings moet dat afschaffen en het geld dat ze besparen gebruiken om iedereen 20GB extra te geven omdat het echt hoogtijd is.

Misschien hebben ze een limiet gezet omdat Hey! Teveel klanten stelen en hun budget is nu kleiner.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

@Kun kan wel zijn dat je theorie kan kloppen maar dan moet mobile vikings eerder meer acties doen ipv geldklopperij zaken zoals nu ... En ooit was mobile vikings een merk opzich . Proximus zou mobile vikings met rust laten na aankoop en niet veel schroeven aan dingen maar dat was blijkbaar maar een droom ...🙄
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 478 keer
Provider

Bericht

De vraag is of dit echt een topic waard is.
1. hoeveel maanden per jaar loop je tegen die limiet van 85Gb aan en kom je op 'smalband' te zitten ?
2. van die maanden, hoeveel keer is dat voor de 22e van de maand ? (het duurt immers meer dan 9 dagen om er aan 512kbps 50Gb door te jagen, en dan is de maand dus al om)

Is het dus in praktijk een probleem ?

Vergelijk het met de pensioenleeftijd, die is opgetrokken van 65 naar 67, maar de meeste mensen gaan toch nog voor hun 60ste op pensioen, is dat dan een probleem ? helemaal niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 519 keer
Te Koop forum

Bericht

Natuurlijk is dat geen probleem voor niemand buiten jezelf, jij krijgt nl minder pensioen. Als ik de voorstellen lees van onze adelaarsvriend dan zal dat nog een pak erger worden en zal vroeger vertrekken nog altijd kunnen maar wel met een nog sterkere bestraffing. Mensen worden dus zowat gedwongen om te kiezen tussen blijven werken of onvoldoende pensioen.

On topic: zit zelf bij MV en kom in de verste verte niet in de buurt van die 85 GB, zelfs geen tiende. Het probleem, als het al bestaat, slaat dus inderdaad op een zeer kleine groep. Daar komt bij dat niemand verplicht is om klant bij MV te blijven, vergelijk en stap over naar interessantere aanbiedingen die beter bij jouw profiel passen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
Bedankt: 502 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

ghostboy1993 schreef: 25 okt 2024, 08:32 Dit is heel erg triest 😢
I wish I had your problems… :roll:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Ik zie niet direct een groot probleem.
* Ik kom als grootverbruiker maximum aan 30 GB/maand.
* Proximus-eigenaar is, in tegenstelling tot het Franse Orange of Amerikaanse Telenet, nog altijd Belgisch en ik hou mijn centjes liever in eigen land.
* Met de vikingdeals is het nog altijd erg goedkoop in vergelijking met de rest.
* Proximus heeft nog altijd het meest performante netwerk (waar ik kom :P )
* Surfen aan 512 kbs zie ik mij echt niet doen.

Kortom ik zie geen reden om te switchen.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Als wij nu heel bekropt gaan denken gaat de tijd in dit apenland terug keren.
Ze hebben na die 85Gb u al op smalleband , waarom nog eens een ' extra ' limiet op die smalle band ?
Is toch debiel ...
Ik weet in Nederland of Duitsland als je op hun smalleband zit is dat 256k al kan je ermee 50 Gb Hale of 100 Gb maakt niet uit .
Hier in België vinden ze een extra limiet uit gewoon om ons uit te melken .
Ik hoor idd bij de hele kleine groep wat een groot verbruiker is maar dan nog ...
Ze kunnen beter die 29euro dan in 30 euro hebben veranderd als ze toch zien dat geld voor hun niet genoeg is?
Blijf vooral fair en competitief en niet weer dat mono polie toestand 🙄
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 851 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Het enige wat je kan doen is stemmen met je portefeuille, en elders gaan.

Sent from my SM-X820 using Tapatalk

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

devilkin schreef: 25 okt 2024, 14:41 Het enige wat je kan doen is dremmen met je portefeuille, en elders gaan.

Dat zowiezo , ik hoop alleen dat ik ook andere klanten van Mobile Vikings heb kunnen wakker schudden ! :cop:
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

ghostboy1993 schreef: 25 okt 2024, 14:42
devilkin schreef: 25 okt 2024, 14:41 Het enige wat je kan doen is dremmen met je portefeuille, en elders gaan.

Dat zowiezo , ik hoop alleen dat ik ook andere klanten van Mobile Vikings heb kunnen wakker schudden ! :cop:
Ik garandeer je dat niemand bij MV wit voor hun 512 Kbps snelheid, ze zijn daar voor de viking deals of ze willen het proximus netwerk gebruiken voor de goedkoopste prijs.

Als je veel data wilt voor het goedkoopste prijs dan moet je maar naar Hey! gaan of BASE (of misschien Yoin, maar ze hebben geen 5G).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer

Bericht

Maar er staat toch nergens dat onbeperkt is.
Infeite zouden ze niks mogen geven !!
op = op
Als uw benzine diesel of electriciteit van de wagen op is ga je ook reclameren tegen renault citroen mercedes hundai dagge nie aan verlaagde snelheid kunt verder rijden.

Mensen moeten leren dat als ze een gunst krijgen dat dit niet mag aanzien worden als een verworven recht !!
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

proximusboyke schreef: 26 okt 2024, 00:09 Maar er staat toch nergens dat onbeperkt is.
Infeite zouden ze niks mogen geven !!
op = op
Als uw benzine diesel of electriciteit van de wagen op is ga je ook reclameren tegen renault citroen mercedes hundai dagge nie aan verlaagde snelheid kunt verder rijden.

Mensen moeten leren dat als ze een gunst krijgen dat dit niet mag aanzien worden als een verworven recht !!
Het was onbeperkt of in andere termen een Fair Use Policy !
In de tijd van nu is dit systeem erg populair buiten belgie , zelfs in nederland en duitsland ! ( al is daar wel de verlaagdsnelheid maar 256K ) .

En dit heeft niks te maken met verworven recht maar mee gaan met de tijd !
Als ze dit deden in amerika geloof me waren ze toch dik X aantal klanten garantie kwijt !

Zelfs in Australie laten ze je verder surfen al is dat wel 1,5Mbit !
De consument uitmelken moet hier gewoon gedaan zijn of dat limiet op limiet uitvinden !
Laat het toch zoals het was ?
Orange heeft het voor al zijn paketten netjes gedaan , het enig verschil is dat je kiest hoeveel Gb je snel wilt surfen .
Dat moeten ze es ook bij Proximus leren .... :bdaysmile:
Jap
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Ik sluit me toch ook aan bij de andere posters die zeiden dat de verontwaardiging hier overdreven lijkt. Het is bijna onmogelijk om 50Gb te verbruiken aan 512kbps, laat staan nadat je eerst op 1 maand al 85Gb verbruikt hebt. Het probleem ontgaat me dus enigszins.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

Jap schreef: 26 okt 2024, 14:10 Ik sluit me toch ook aan bij de andere posters die zeiden dat de verontwaardiging hier overdreven lijkt. Het is bijna onmogelijk om 50Gb te verbruiken aan 512kbps, laat staan nadat je eerst op 1 maand al 85Gb verbruikt hebt. Het probleem ontgaat me dus enigszins.
Al kunt ge geen 50Gb halen met 512K , voorheen had dit geen beperking .
Waarom beperken ze het nu wel opeens?
Omdat er duidelijk een groep mensen zijn die gemakkelijk met 512K 50Gb + Kunnen Doen !
Het is langs hun kant erg belachelijk op een limiet nog eens een limiet op te leggen waarvan die verlaagde snelheid toch al SH#tty is ....
En zoals gezegd als wij hier niet tegenin gaan pakken ze nog meer van ons af en verslechteren ze nog meer bundels !
Waarom zijn de buurlanden pakken goed koper?
Niet omdat ze soms 4 providers hebben in 1 land hoor :cop:
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 851 keer
Bedankt: 542 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Even realistisch blijven...

50gb aan 512kbps zou ongeveer 217h duren.

Omgerekend 9 dagen constant downloaden. Als we zouden stellen dat je 8h per dag op je gsm zit, zit je aan een dikke 27 dagen.

Het is dus niet dat je echt iets gaat verliezen. Een verklaring is wss dat mensen dit ook gewoon misbruiken (wss staat er wel ergens in de voorwaarden dat het voor gewoon gebruik is) en dat ze er nu paal en perk aan stellen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
Bedankt: 3523 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Bericht

ghostboy1993 schreef: 26 okt 2024, 14:22 En zoals gezegd als wij hier niet tegenin gaan pakken ze nog meer van ons af en verslechteren ze nog meer bundels !
Hier tegenin gaan is toch simpel > gewoon je abonnement opzeggen toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Provider

Bericht

philippe_d schreef: 26 okt 2024, 16:24
ghostboy1993 schreef: 26 okt 2024, 14:22 En zoals gezegd als wij hier niet tegenin gaan pakken ze nog meer van ons af en verslechteren ze nog meer bundels !
Hier tegenin gaan is toch simpel > gewoon je abonnement opzeggen toch?
In mijn geval Allang gebeurd , een Orange Abo genome , misschien niet dezelfde dekking als proximus maar kan ermee leven :beerchug:
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Bericht

ghostboy1993 schreef: 26 okt 2024, 16:59 In mijn geval Allang gebeurd , een Orange Abo genome , misschien niet dezelfde dekking als proximus maar kan ermee leven :beerchug:
En anderen, zoals ik, kunnen gerust leven met 85GB+50GB aan 512 kbs, zolang ze maar een betere dekking hebben. Ieder beslist immers zelf wat voor hem/haar belangrijk is.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
Bedankt: 502 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

ghostboy1993 schreef: 26 okt 2024, 12:12 Zelfs in Australie laten ze je verder surfen al is dat wel 1,5Mbit !
Sinds wanneer is Australië een land dat onder ons staat?

Los daarvan, zoveel zagen en toeteren over zo'n non-issue... :roll: