Wat een tent..

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
stassen
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Wil 2 esims online kopen bij Base. Lukt online voor geen kant via itsme of het uploaden van een ID. Kan alleen opgelost worden in een BASE Shop.. Ga daar vandaag naar toe en na een tijdje wachten wordt ik geholpen. Binnen een uur is alles in orde volgens de medewerker... Koop tegelijkertijd een tegoed (want men zegt dat de eerste herlaad beurt aangekocht moet worden in de winkel). Thuis aangekomen en gewacht. Na 8 uur nog steeds geen Esims in de email maar wel een account met alle gegevens en telefoonnummer.

Via de Chatbox gevraagd waar het probleem zit. Geen idee,,, JE MOET TERUG NAAR DE WINKEL, WE KUNNEN JE NIET HELPEN. En ja dat is niet naast de deur. Dat dit soort bedrijven nog bestaan is mij echt een raadsel ! Te weinig concurrentie op de esim markt !

Wat een ongelofelijk slecht bedrijf en organisatie. Heeft iemand een tip om alsnog de esims per email te krijgen zonder naar deze plek te gaan?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

stassen schreef: 24 okt 2024, 18:08 Te weinig concurrentie op de esim markt !
voor zover ik weet bieden telenet/base, proximus/mobilevikings, en orange alle 3 esim aan, op zich dus genoeg concurrentie.
zeker omdat het nut van esim als primaire sim nog steeds (relatief) beperkt is, want de meeste dualsim telefoons ondersteunen maar 1 esim als ik me niet vergis.

als ik de base site bekijk, zou je overigens esim gewoon via de klantenzone moeten kunnen activeren/terugvinden:
https://www.prd.base.be/nl/support/simk ... activeren/
stassen
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ik hoop dat de mensen die dit lezen de informatie gebruiken bij het nemen van de juiste beslissing.

Omdat ik niet door de firewalls van Base.be geraak, maar weer in de auto gestapt naar de betreffende BASE "winkel". Na het nodig onderzoek blijkt inderdaad dat de QR codes niet verstuurd zijn (de rest van de Base emails wel). Dat wordt ter plekke in de winkel met een interne helpdesk medewerker "rechtgezet" en ik kan de QR code binnen enkele dagen tegemoet zien. Daar het al te lang duurt en mijn vertrouwen tot onder nul gedaald is, besluit ik de aankoop ongedaan te maken.

Na 15 minuten wachten en een hoop geprutst op een kassa, krijg ik te horen dat de aankoop geen internet aankoop is, dus producten niet worden teruggenomen. Wel heb ik dat! Omdat het proces via ITSME via het internet niet werkt, verwijst een medewerker me door naar een winkel om het probleem te laten oplossen. Nu is het dus opeens een ander recht ??? Dat gaan we zien.. Ik kan aantonen dat ik ook mijn ID heb geupload (heb de mail hier nog).
Maar omdat ik anders zgn mijn geld kwijt zou zijn, wordt de annulering van de 2 nummers ongedaan gemaakt en waag ik het er op. Binnen 24u ontvang ik inderdaad 2 emails met:
Pin code, Puke code en een vakje waar een QR dient te staan van de Esim. Alles geprobeerd maar geen QR codes. Ik heb dus betaald, maar geen product geleverd gekregen.

Via de 3e keer de helpdesk benaderd en deze sturen de emails met QR opnieuw. Het zal de lezers niet verbazen dat dit niks helpt. Voor de oplossing moet ik me voor de 3e keer naar de winkel terug. Dat gaat me ECHT te ver... Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij BASE en deze is in behandeling. Niet dat ik daar wat van verwacht, maar dat zien we dan wel. Het vervolg lees je hier.

Duidelijk voor mij is dat de Base webshop voor nieuwe klanten gedeeltelijk niet werkt, de contract module en interactie tussen Base en Telenet helemaal niet werkt zonder dat iemand naar het interface kijkt, en de Base email met de QR-code (telenet info), eveneens hangt. Simpelweg slecht gebouw business proces in de automatiseringssystemen. Maakt ook niet uit en/of de klant tevreden is, zolang de aandeelhouders hun divend en koerstijging maar krijgen. De rest is niet relevant.
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Het zou best kunnen dat de qr code een link is.
De code wordt dan gedownload als je de mail open doet en verschijnt dan in je mail.

Maar de meeste mailprogramma's blokkeren dit standaard, want dan weet de verzender dat je e-mail adres bestaat en dat je de mail hebt geopend.

Maar normaal staat er boven je mail de tekst afbeeldingen downloaden.
Heb je daar al’op geklikt?

Mvg
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Te Koop forum

stassen schreef: 27 okt 2024, 18:37 Pin code, Puke code en een vakje waar een QR dient te staan van de Esim. Alles geprobeerd maar geen QR codes. Ik heb dus betaald, maar geen product geleverd gekregen.
- zeker dat je mailprogramma (of een plugin)de QR code niet blokkeert? (link, image, ...)
- zeker dat eventuele firewall of dns dingetjes (firewalla, adguard, pihole, ....) het niet blokkeert ?
- zeker dat je mailprovider de QR code niet eruit sloopt (antispam/phishing, ....)

al eens gevraagd dat base de mails naar een alternatief emailadres stuurt, en je dan via de webinterface die mail ophaalt (eventueel in een incognito venster waar geen plugins actief zijn) ?
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Te Koop forum

De esim bij Base moet je aanvragen via de app op je gsm waar een esim moet geïnstalleerd worden.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”