Dagelijkse disconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Mijn broer is net verhuisd en sinds de verhuis heeft hij op regelmatige tijdstippen een korte disconnect. Hij heeft de indruk dat het steeds om 22u is, maar hij gaat het nog verder in 't oog houden. Nu heb ik hier gelezen dat er om de 36u een disconnect zou zijn door de PPPOE sessie die dan elke keer wegvalt. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Wel vreemd dat ik dat dan niet heb (zit ook bij Scarlet) en hij had het vroeger ook niet op zijn oude adres. Heel vervelend alleszins want dan is het TV-signaal ook even weg...
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Normaal gaat tv niet via pppoe, dus die zou dan geen onderbreking mogen hebben. Denk eerder dat de lijn sync helemaal wegvalt, of de modem aan zijn einde is.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 53 keer

Bericht

Die 36h reconnects is verleden tijd!
Als zijn internetverbinding wegvalt - is te zien op de modem - zal de TV ook zijn verbinding verliezen.

Heeft hij bij de verhuis een nieuwe modem gekregen of oude meegenomen?
Het kan de voeding v/d modem zijn maar ook iets anders.
Heeft hij al met Scarlet gebeld?
Heppie NY!
Spink
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bericht

Hij heeft idd zijn oude modem meegenomen en opnieuw in gebruik genomen op het nieuwe adres. Hij heeft voorlopig nog geen contact opgenomen met Scarlet omdat hij eerst een beter beeld wilde krijgen wanneer de problemen zich voordoen. Een nieuwe modem valt mss te proberen, maar ruilt Scarlet deze gemakkelijk om?