Zijn er nog mensen die Scarlet tv kijken met de oude V5 modem? Dus niet de V5 compact, maar de oudere V5 met HDD?
Ik heb namelijk mijn schoonouders van Proximus op Scarlet gezet en ze hadden nog een aangekochte V5 (Proximus had de ondersteuning al langer gestopt). Echter geeft deze foutmelding bij poging tot activatie, ondanks ik nergens iets terugvind dat de V5's niet meer ondersteund zouden zijn bij Scarlet.
Scarlet tv met V5 (met hdd)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3610
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 17:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 95 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn moeder heeft al meer dan een jaar geleden moeten stoppen met die v5 hdd (bij px) en kreeg een andere decoder. (ondersteuning gedaan voor deze met hdd)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 3165
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 13:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 659 keer
- Bedankt: 215 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier nog de V5 met harddisk. Toevallig vandaag een aantal zenders die enkel een hangslot figuurke toonden -- daarnet pas opgelost door de decoder eens volledig uit te zetten. Gebruik je het juiste lijnnummer om te activeren?
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 sep 2013, 19:55
- Locatie: Leuven
Heel raar, heb de V5 eens volledig gereset door de voorste knoppen ook ingedrukt te houden. Daarna trekt hij nieuwe software binnen en start hij op, deze keer wel met het Scarlet logo, maar om dan vervolgens aan te geven dat deze box niet meer ondersteund is op het PXS netwerk.cptKangaroo schreef: ↑2 weken geleden Hier nog de V5 met harddisk. Toevallig vandaag een aantal zenders die enkel een hangslot figuurke toonden -- daarnet pas opgelost door de decoder eens volledig uit te zetten. Gebruik je het juiste lijnnummer om te activeren?
Raar dat die bij u wel nog werkt.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 19:30
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Heeft Scarlet een nieuwe decoder opgestuurd?
Indien ja, hoelang heeft dit geduurd?
Ik heb dezelfde stap gedaan bij mijn ouders (Proximus naar Scarlet Trio), wij mochten de de modem en decoder behouden en wij krijgen dezelfde boodschap.
Heeft Scarlet een nieuwe decoder opgestuurd?
Indien ja, hoelang heeft dit geduurd?
Ik heb dezelfde stap gedaan bij mijn ouders (Proximus naar Scarlet Trio), wij mochten de de modem en decoder behouden en wij krijgen dezelfde boodschap.
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 sep 2013, 19:55
- Locatie: Leuven
En welke decoder hebben ze nu?gnomezor schreef: ↑1 week geleden Hoe hebben jullie dit opgelost?
Heeft Scarlet een nieuwe decoder opgestuurd?
Indien ja, hoelang heeft dit geduurd?
Ik heb dezelfde stap gedaan bij mijn ouders (Proximus naar Scarlet Trio), wij mochten de de modem en decoder behouden en wij krijgen dezelfde boodschap.
Ook raar dat er nergens een officiële mededeling te vinden is van Scarlet dat de V5's met HDD geen ondersteuning meer (zouden?) hebben.
-
- Premium Member
- Berichten: 704
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Waarom bel je dan niet snel effe naar Scarlet zelf?
02 275 27 27
02 275 27 27
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 19:30
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
V5 Decoder (Model Cisco - ISB8320-E), na een uur aan de lijn gehangen te hebben met de klantendienst gaan ze voor mijn ouders binnen de 2 werkdagen een nieuwe decoder opsturen. Wij hebben net ook de vraag gekregen om de oude decoder terug te sturen.Terminator schreef: ↑1 week geleden En welke decoder hebben ze nu?
Ook raar dat er nergens een officiële mededeling te vinden is van Scarlet dat de V5's met HDD geen ondersteuning meer (zouden?) hebben.
Laatst gewijzigd door gnomezor 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 19:30
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De situatie bij ons is als volgt: mijn ouders zijn overgestapt van een Proximus-pack met telefonie en TV naar Scarlet Trio. Daarbij is ons bevestigd dat ze de BBOX3V+ konden behouden, samen met de V5-decoder.
Nu hebben ze op afstand de PPOE-gegevens van de BBOX3V+ gewijzigd van Proximus naar Scarlet, waardoor het internet gewoon werkt. Echter, we krijgen op de TV de melding dat de decoder niet meer wordt ondersteund op het Proximus netwerk, zelfs na meerdere fabrieksresets, zoals ook door anderen in dit topic beschreven is.
Er is iets aan het gebeuren op de achtergrond, volgens mij is de configuratie voor oude en nieuwe klanten niet hetzelfde. Ikzelf ben een Scarlet klant en MyScarlet ziet er totaal anders uit dan MyScarlet bij mijn ouders (oude klant vs nieuwe klant). Bij nieuwe klanten is dit een copy paste van MyProximus in rood en wit weliswaar.
-
- Premium Member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 20:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb zowel een V5 (in eigendom) als en V5c (huur) in gebruik. Beiden werken prima.
U zou kunnen proberen uw BBox3 te resetten en daarna, na het opstarten, de afzonderlijke decoders te resetten.
Bij een overschakeling van provider is het waarschijnlijk niet onmogelijk dat er iets misgaat en vorige instellingen ongewild actief blijven.
U zou kunnen proberen uw BBox3 te resetten en daarna, na het opstarten, de afzonderlijke decoders te resetten.
Bij een overschakeling van provider is het waarschijnlijk niet onmogelijk dat er iets misgaat en vorige instellingen ongewild actief blijven.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 09 sep 2013, 19:55
- Locatie: Leuven
Haha, dat is een goeie
Weten letterlijk quasi niets....
Bij mij net hetzelfde, melding dat hij niet meer ondersteund is op het Proximus netwerk, eveneens ondanks full reset en modem reset.gnomezor schreef: ↑1 week geledenDe situatie bij ons is als volgt: mijn ouders zijn overgestapt van een Proximus-pack met telefonie en TV naar Scarlet Trio. Daarbij is ons bevestigd dat ze de BBOX3V+ konden behouden, samen met de V5-decoder.
Nu hebben ze op afstand de PPOE-gegevens van de BBOX3V+ gewijzigd van Proximus naar Scarlet, waardoor het internet gewoon werkt. Echter, we krijgen op de TV de melding dat de decoder niet meer wordt ondersteund op het Proximus netwerk, zelfs na meerdere fabrieksresets, zoals ook door anderen in dit topic beschreven is.
Er is iets aan het gebeuren op de achtergrond, volgens mij is de configuratie voor oude en nieuwe klanten niet hetzelfde. Ikzelf ben een Scarlet klant en MyScarlet ziet er totaal anders uit dan MyScarlet bij mijn ouders (oude klant vs nieuwe klant). Bij nieuwe klanten is dit een copy paste van MyProximus in rood en wit weliswaar.
-
- Starter Plus
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 14 jun 2013, 19:30
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 1 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is ondertussen opgelost door naar de helpdesk te bellen. Ze sturen binnen de twee dagen via bpost een V5 compact op die onmiddellijk na ingave lijnnummer werkt.Terminator schreef: ↑1 week geleden
Bij mij net hetzelfde, melding dat hij niet meer ondersteund is op het Proximus netwerk, eveneens ondanks full reset en modem reset.