Scarlet tv met V5 (met hdd)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Terminator
Member
Member

Bericht

Zijn er nog mensen die Scarlet tv kijken met de oude V5 modem? Dus niet de V5 compact, maar de oudere V5 met HDD?
Ik heb namelijk mijn schoonouders van Proximus op Scarlet gezet en ze hadden nog een aangekochte V5 (Proximus had de ondersteuning al langer gestopt). Echter geeft deze foutmelding bij poging tot activatie, ondanks ik nergens iets terugvind dat de V5's niet meer ondersteund zouden zijn bij Scarlet.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 95 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Mijn moeder heeft al meer dan een jaar geleden moeten stoppen met die v5 hdd (bij px) en kreeg een andere decoder. (ondersteuning gedaan voor deze met hdd)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 288 keer
Bedankt: 195 keer

Bericht

V5's zijn inderdaad EOL en werkten van de één op de andere dag niet meer.
Computer(k)nul
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 659 keer
Bedankt: 215 keer

Bericht

Hier nog de V5 met harddisk. Toevallig vandaag een aantal zenders die enkel een hangslot figuurke toonden -- daarnet pas opgelost door de decoder eens volledig uit te zetten. Gebruik je het juiste lijnnummer om te activeren?
Terminator
Member
Member

Bericht

cptKangaroo schreef: 2 weken geleden Hier nog de V5 met harddisk. Toevallig vandaag een aantal zenders die enkel een hangslot figuurke toonden -- daarnet pas opgelost door de decoder eens volledig uit te zetten. Gebruik je het juiste lijnnummer om te activeren?
Heel raar, heb de V5 eens volledig gereset door de voorste knoppen ook ingedrukt te houden. Daarna trekt hij nieuwe software binnen en start hij op, deze keer wel met het Scarlet logo, maar om dan vervolgens aan te geven dat deze box niet meer ondersteund is op het PXS netwerk.
Raar dat die bij u wel nog werkt.
gnomezor
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Heeft Scarlet een nieuwe decoder opgestuurd?
Indien ja, hoelang heeft dit geduurd?
Ik heb dezelfde stap gedaan bij mijn ouders (Proximus naar Scarlet Trio), wij mochten de de modem en decoder behouden en wij krijgen dezelfde boodschap.
Terminator
Member
Member

Bericht

gnomezor schreef: 1 week geleden Hoe hebben jullie dit opgelost?
Heeft Scarlet een nieuwe decoder opgestuurd?
Indien ja, hoelang heeft dit geduurd?
Ik heb dezelfde stap gedaan bij mijn ouders (Proximus naar Scarlet Trio), wij mochten de de modem en decoder behouden en wij krijgen dezelfde boodschap.
En welke decoder hebben ze nu?
Ook raar dat er nergens een officiële mededeling te vinden is van Scarlet dat de V5's met HDD geen ondersteuning meer (zouden?) hebben.
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Waarom bel je dan niet snel effe naar Scarlet zelf?
02 275 27 27
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

Op de Scarlet-website staat de V5 nog wel vermeld.
gnomezor
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Terminator schreef: 1 week geleden En welke decoder hebben ze nu?
Ook raar dat er nergens een officiële mededeling te vinden is van Scarlet dat de V5's met HDD geen ondersteuning meer (zouden?) hebben.
V5 Decoder (Model Cisco - ISB8320-E), na een uur aan de lijn gehangen te hebben met de klantendienst gaan ze voor mijn ouders binnen de 2 werkdagen een nieuwe decoder opsturen. Wij hebben net ook de vraag gekregen om de oude decoder terug te sturen.
Laatst gewijzigd door gnomezor 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 109 keer

Bericht

Mijn moeder heeft twee gekochte v5's (met HDD dus) en Scarlet, en die werken nog steeds prima. Dus ik denk niet dat ze die niet meer ondersteunen.
gnomezor
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

SpecialK schreef: 1 week geleden Mijn moeder heeft twee gekochte v5's (met HDD dus) en Scarlet, en die werken nog steeds prima. Dus ik denk niet dat ze die niet meer ondersteunen.
De situatie bij ons is als volgt: mijn ouders zijn overgestapt van een Proximus-pack met telefonie en TV naar Scarlet Trio. Daarbij is ons bevestigd dat ze de BBOX3V+ konden behouden, samen met de V5-decoder.

Nu hebben ze op afstand de PPOE-gegevens van de BBOX3V+ gewijzigd van Proximus naar Scarlet, waardoor het internet gewoon werkt. Echter, we krijgen op de TV de melding dat de decoder niet meer wordt ondersteund op het Proximus netwerk, zelfs na meerdere fabrieksresets, zoals ook door anderen in dit topic beschreven is.

Er is iets aan het gebeuren op de achtergrond, volgens mij is de configuratie voor oude en nieuwe klanten niet hetzelfde. Ikzelf ben een Scarlet klant en MyScarlet ziet er totaal anders uit dan MyScarlet bij mijn ouders (oude klant vs nieuwe klant). Bij nieuwe klanten is dit een copy paste van MyProximus in rood en wit weliswaar.
TanknaT
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 52 keer

Bericht

Ik heb zowel een V5 (in eigendom) als en V5c (huur) in gebruik. Beiden werken prima.
U zou kunnen proberen uw BBox3 te resetten en daarna, na het opstarten, de afzonderlijke decoders te resetten.
Bij een overschakeling van provider is het waarschijnlijk niet onmogelijk dat er iets misgaat en vorige instellingen ongewild actief blijven.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Terminator
Member
Member

Bericht

TheCeet schreef: 1 week geleden Waarom bel je dan niet snel effe naar Scarlet zelf?
02 275 27 27
Haha, dat is een goeie :-D
Weten letterlijk quasi niets....
gnomezor schreef: 1 week geleden
SpecialK schreef: 1 week geleden Mijn moeder heeft twee gekochte v5's (met HDD dus) en Scarlet, en die werken nog steeds prima. Dus ik denk niet dat ze die niet meer ondersteunen.
De situatie bij ons is als volgt: mijn ouders zijn overgestapt van een Proximus-pack met telefonie en TV naar Scarlet Trio. Daarbij is ons bevestigd dat ze de BBOX3V+ konden behouden, samen met de V5-decoder.

Nu hebben ze op afstand de PPOE-gegevens van de BBOX3V+ gewijzigd van Proximus naar Scarlet, waardoor het internet gewoon werkt. Echter, we krijgen op de TV de melding dat de decoder niet meer wordt ondersteund op het Proximus netwerk, zelfs na meerdere fabrieksresets, zoals ook door anderen in dit topic beschreven is.

Er is iets aan het gebeuren op de achtergrond, volgens mij is de configuratie voor oude en nieuwe klanten niet hetzelfde. Ikzelf ben een Scarlet klant en MyScarlet ziet er totaal anders uit dan MyScarlet bij mijn ouders (oude klant vs nieuwe klant). Bij nieuwe klanten is dit een copy paste van MyProximus in rood en wit weliswaar.
Bij mij net hetzelfde, melding dat hij niet meer ondersteund is op het Proximus netwerk, eveneens ondanks full reset en modem reset.
gnomezor
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Terminator schreef: 1 week geleden
Bij mij net hetzelfde, melding dat hij niet meer ondersteund is op het Proximus netwerk, eveneens ondanks full reset en modem reset.
Is ondertussen opgelost door naar de helpdesk te bellen. Ze sturen binnen de twee dagen via bpost een V5 compact op die onmiddellijk na ingave lijnnummer werkt.