Ik heb net een soundbar gekocht, maar via HDMI krijg ik er geen geluid uit. Eerst dacht ik dat onze tv geen HDMI ARC ondersteunde (staat ook nergens in de handleiding), maar als ik de HDMI kapel in HDMI1 prik, dan toont hij wel automatisch "External speakers connected" op de TV en de volumebediening toont dan "External speaker volume". Alleen hoor ik geen geluid.
Nu was ik niet zeker of het aan de poort lag, of aan de tv, of aan de kabel, of aan de soundbar, dus ik heb wat getest:
Van de digicorder naar de soundbar met optical geeft geluid
Van de TV (HDMI1) naar de soundbar geeft geen geluid
Bluetooth geeft geluid
Van de digicorder rechtstreeks naar de soundbar (dus niet via de tv eerst) geeft geen geluid (ik zou denken dat je wel geluid zou moeten krijgen dan).
Geprobeerd met verschillende HDMI kabels. Is de HDMI poort van de soundbar gewoon kapot of is er wat anders aan de hand?
(Het gaat om een LG S60TR)
HDMI kapot op nieuwe soundbar?
-
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik dacht dat ik rechtstreeks via de digibox wel geluid zou moeten krijgen. Maar ik bedacht sonet dat ik nog een supergoedkope soundbar op de slaapkamer had staan. Heb die even geprobeerd met onze oude plasma in de wok kamer en ook daar komt geen geluid uit. Het vreemde is wel dat de tv herkent dat er een soundbar aan hangt, als je het volume regelt via de tv knipperen de lichtjes op de soundbar ook. En de soundbar gaat ook samen aan met de tv. Kortom: alles werkt zoals het hoort behalve het geluid.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Het is pas met HDMI ARC dat het geluid ook terugkeert naar de soundbar. Vermoedelijk heb jij gewoon HDMI en door de cec werkt de bediening wel, maar krijg je geen geluid. Als je optisch van de tv naar de soundbar gaat dan gaat de bar mee aan of uit zoals de tv en kan je de bediening doen terwijl de audio via optische weg aangeleverd wordt.
-
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zou inderdaad kunnen dat de hdmi geen arc ondersteunt. Maar wat dan wel raar is is dat hij wel zegt dat er externe speakers zijn aangesloten.
Helaas heeft deze tv geen optical out.
@liberǃ ik ben al door alle menus van de tv gegaan maar kan nergens iets vinden om te kiezen wat de output is.
Ik vrees dat ik mijn vrouw zal moeten overtuigen om onze 17 jaar oude plasma te vervangen door een LG Oled
Helaas heeft deze tv geen optical out.
@liberǃ ik ben al door alle menus van de tv gegaan maar kan nergens iets vinden om te kiezen wat de output is.
Ik vrees dat ik mijn vrouw zal moeten overtuigen om onze 17 jaar oude plasma te vervangen door een LG Oled
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 13 keer
Indien ARC wordt ondersteund is de poort die dat ondersteund meestal ook gelabeld met ARC (of e-ARC).
Indien dit niet het geval is, wordt dit waarschijnlijk niet ondersteund.
17 jaar is in technologie normen ook al wel stokoud, dus de kans bestaat zeker dat de TV hier niet mee overweg kan...
Je kan altijd de handleiding van de TV eens bekijken of het modelnummer hier posten dan kunnen wij even checken wat wel/niet ondersteund is.
Indien dit niet het geval is, wordt dit waarschijnlijk niet ondersteund.
17 jaar is in technologie normen ook al wel stokoud, dus de kans bestaat zeker dat de TV hier niet mee overweg kan...
Je kan altijd de handleiding van de TV eens bekijken of het modelnummer hier posten dan kunnen wij even checken wat wel/niet ondersteund is.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Geeft de tv nog geluid als de soundbar is aangesloten?
Als er nog geluid uit de boxen van de tv komt, stuurt hij dit niet naar de soundbar.
In dat geval de instellingen van je tv eens bekijken.
Mvg
Als er nog geluid uit de boxen van de tv komt, stuurt hij dit niet naar de soundbar.
In dat geval de instellingen van je tv eens bekijken.
Mvg