wat is de goedkoopste energie leverancier

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Hi
Welke energie leverancier is je het best als je plots alleenstaande bent geworden en je verbruik als alleenstaande nog niet kent. Zowel voor gas als elektriciteit.
Is het voordeliger alles bij een en dezelfde energie leverancier te kiezen. Of voor elk een andere leverancier
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 790 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bericht

https://vtest.vreg.be/
https://www.mijnenergie.be/

Dit is een vraag zonder antwoord, want dit is volledig persoon tot persoon gebonden, hangt af van je levensstijl, je huis, promoties, ...
Bovenstaande links hebben genoeg mogelijkheden om zelf een inschatting te maken adhv een profiel zonder feitenlijke data.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Weet dat dit eigenlijk een open vraag is.
Al veel over gelezen. De ene persoon super content van een bepaalde leverancier de André dan weer niet.
Voor gas en elektriciteit zelfde leverancier of beide andere?
Zijn er al die maandelijks afrekenen op voorwaarde dat je een digitale meter hebt. Zo ja welke?
Om zo geen super hoge jaar afrekening te krijgen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
Bedankt: 3448 keer
Recent bedankt: 47 keer

Bericht

glda19 schreef: 3 maanden geleden Welke energie leverancier is je het best als je plots alleenstaande bent geworden en je verbruik als alleenstaande nog niet kent.
Als jij je verbruik niet kent, dan kan de energie leverancier het ook niet kennen :cry: .
  • voor de berekening/vergelijking moet jij ZELF inschatten wat jouw verbruik zal zijn, dat kan iemand anders niet doen :wink: .
  • voor de voorschotfacturen zullen de leverancier altijd gebruik maken van historische data, aangeleverd door Fluvius (op basis van het EAN nummer), en niet op het verbruik dat jij schat. Bij de meeste kan je dat wel verminderen.
glda19 schreef: 3 maanden geleden Voor gas en elektriciteit zelfde leverancier of beide andere?
Hangt ook af van je persoonlijke voorkeur: wil je maandelijks één of twee facturen betalen?
Bij sommige is er wellicht een kleine korting als je gas en elektriciteit neemt.
Gebruik de links hierboven en maak ZELF de vergelijking.
glda19 schreef: 3 maanden geleden Zijn er al die maandelijks afrekenen op voorwaarde dat je een digitale meter hebt. Zo ja welke?
Voor zover ik het begrijp is dat nu mogelijk (lees: wettelijk verplicht) bij alle leveranciers?
Pas op: tijdens de wintermaanden zal je dus veel meer betalen dan in de zomer.
Misschien wil je toch liever maandelijks hetzelfde betalen?
glda19 schreef: 3 maanden geleden Om zo geen super hoge jaar afrekening te krijgen.
Een super hoge jaar afrekening krijg je al je voorschotten te weinig zijn.
In jouw geval (plots alleenstaande geworden) zal het eerder omgekeerd zijn? je voorschotfacturen zijn berekend op een hoger verbruik.
De V-TEST is onafhankelijk.

MIJNENERGIE.be is een makelaar.
Hier kan je soms kortingen krijgen (op voorwaarde dat je het contract via de site intekent).
Maar pas op: sommige kortingen zijn éénmalig, of gelden maar gedurende het eerste jaar (als je 12 maanden klant blijft).
Als je dan niet oplet, dan heb je een contract bij een te dure leverancier ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

glda19 schreef: 3 maanden geleden Hi
Welke energie leverancier is je het best als je plots alleenstaande bent geworden en je verbruik als alleenstaande nog niet kent. Zowel voor gas als elektriciteit.
Is het voordeliger alles bij een en dezelfde energie leverancier te kiezen. Of voor elk een andere leverancier
Een dikke trui en vroeg naar bed :-D :-D
kippewit
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Geen antwoord op goedkoopste/duurste want dat hangt inderdaad van de situatie af.

Ik heb zelf een digitale meter en reken per maand af. In combinatie met Homewizard kan je dan ook min of meer wel inschatten waar je aan toe bent die maand. De wintermaanden zijn natuurlijk duur, de zomermaanden zijn een heel pak goedkoper. Zelf ben ik bij Ebem. Die kwamen er bij mij niet per se als allergoedkoopste uit, maar dat scheelde op mijn verbruik ook maar weer 20 euro per jaar. Waarom ik er dan voor gekozen heb? Het is een klein bedrijfje en als je belt krijg je meteen gewoon een normaal iemand aan de lijn. Voor dat gemak wil ik gerust een klein beetje meer betalen. Ik ben ook bij Engie en Eneco geweest en dat was een drama. Bij Eneco voorschotfacturen die ze plots zelf superhoog hadden gezet en geen mogelijkheid om ze zelf laag te zetten (ook al was hun inschatting gebaseerd op de gegevens van net 3 koude wintermaanden). Bij Engie wilde ik ooit een afspraak afzeggen. Heb gemaild, via de website, via de chat, 4 keer gebeld, zou "teruggebeld" worden,... Nooit contact kunnen leggen met een echt iemand om een sfapraak te kunnen annuleren. Ze stuurden zelfs brieven per post om de afspraak te bevestigen.

Anyway: als je op dit moment de goedkoopste wil zal je via de vreg site moeten vergelijken, maar bedenk ook of het onbereikbaar zijn van een administratie (als je ze ooit nodig hebt) jou een paar euro per jaar waard is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
Bedankt: 3448 keer
Recent bedankt: 47 keer

Bericht

Een andere mogelijkheid: meedoen met een groepsaankoop
https://ichoosr.be/energie/ichoosr/home
Een erop rekenen dat zij de goedkoopste leverancier uitkiezen :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Je kunt het aanbod van de groepsaankoop ook meenemen in de vergelijking van de V-test. Ik heb al gemerkt dat ze dat bij de V-test zelfs automatisch doen.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

thx voor jullie berichten

Toegevoegd na 45 seconden:
Is voor pas van april 2025
En lees veel negatiefs over mega is dat correct?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 77 keer

Bericht

Lijkt me wel, anders effe inlezen.
https://nl-be.trustpilot.com/review/mega.be
je répète.. Jean a de longues moustaches
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 96 keer

Bericht

Ik ben vroeger 2x bij Mega klant geweest, en heb nooit te klagen gehad.
Facturatie verliep goed, terugbetaling op jaarafrekening (ik was zuiniger dan ik dacht) wat vlot, contact met klantendienst verliep goed.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 106 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Huisje is energie.be ligt altijd goed in de v test enz. Altijd top 3 goedkoopste.

Soms interessant om elk jaar over te stappen ivm. Korting actie.

Vroeger ook mega klant geweest geen klagen van liep gewoon perfect zien dat alle gegevens gewoon kloppen en dan zit je goed
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 35 keer

Bericht

Ik had ook slechte ervaring met mega, maar na m'n slechte ervaring met Engie vergaan mijn mega klachten in het niets.

Ik heb geen idee of bolt maandelijks af wil rekenen op basis van de digitale meter. Ik geef hen elke maand mijn analoge meterstanden door via de site, en dan laten ze me toe om mijn voorschotten te verlagen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

glda19 schreef: 3 maanden geleden Is het voordeliger alles bij een en dezelfde energie leverancier te kiezen. Of voor elk een andere leverancier
In bijna alle gevallen is het voordeliger om een goedkope gas leverancier en een goedkope elec leverancier te zoeken
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

dus voor elke apart een kiezen
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 77 keer

Bericht

Kijken en vergelijken is voorlopig nog gratis hé. ;-)
je répète.. Jean a de longues moustaches
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 75 keer

Bericht

Als je reeds een slimme meter hebt, homewizard oid aanschaffen en je verbruik bekijken.
glda19
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

en wat met de homewinzard
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 97 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Werd je 1 maand terug niet geholpen? Of ben je deze al vergeten?
viewtopic.php?p=999568#p999568
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!