Ik had vroeger voor boven een witte AP van Telenet.
Deze was plug en play. Ik plugde die in m'n ethernetpoort boven en de wifi was krachtig
Door omstandigheden heb ik deze niet meer, waardoor wifi boven soms te zwak is
Hebben jullie een tip welke ik kan kopen en die plug en play is en waar jullie goede ervaring mee hebben?
Telenet WIFI boosten (met non telenet booster)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 82 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Voor een familielid zoek ik ook een booster, alleen, die moet op Hey komen.
Misschien komen hier ook wel universele oplossingen naar voor? Ik volg...
Misschien komen hier ook wel universele oplossingen naar voor? Ik volg...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 95 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Een Tp link deco x10 of x 20 als wifi booster ( 1 pack )
Asus XD4 zen wifi
Xiaomi Mesh AX3000
Asus XD4 zen wifi
Xiaomi Mesh AX3000
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Buiten dat Telenet Accespoint is er niets echt plug en play. Het accespoint neemt de instellingen van de modem gewoon over en na een kwartier is het online. Het is echter wel al wat verouderd van technologie en werkt dus nog met Wifi5.
De 360 Pod werkt enkel met de Wifi6 modem of de E-router.
De overige aangedragen dingen zoals de Tp link bv vereisen allemaal wel iets van configuratie. Je moet een app installeren, account aanmaken, netwerk instellen. Is beperkt allemaal, maar niet plug en play.
Voor mensen waar ik soms zo'n dingen bijplaats verkies ik altijd de FRITZ!Repeater 1200 AX. Super stabiel, goede software en na het instellen moet je er nooit meer naar kijken. Met andere merken gaat er altijd wel eens wat mis in een update of reset de boel zichzelf. Van alle Fritzen die ik al gezet heb, nooit moeten naar kijken. Deze vereisen ook wel een initiële setup en zijn dus ook niet plug and play in de zin van kabel erin en uitbreiding van je bestaande netwerk.
De 360 Pod werkt enkel met de Wifi6 modem of de E-router.
De overige aangedragen dingen zoals de Tp link bv vereisen allemaal wel iets van configuratie. Je moet een app installeren, account aanmaken, netwerk instellen. Is beperkt allemaal, maar niet plug en play.
Voor mensen waar ik soms zo'n dingen bijplaats verkies ik altijd de FRITZ!Repeater 1200 AX. Super stabiel, goede software en na het instellen moet je er nooit meer naar kijken. Met andere merken gaat er altijd wel eens wat mis in een update of reset de boel zichzelf. Van alle Fritzen die ik al gezet heb, nooit moeten naar kijken. Deze vereisen ook wel een initiële setup en zijn dus ook niet plug and play in de zin van kabel erin en uitbreiding van je bestaande netwerk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Nordic schreef: ↑4 weken geleden
Mag het dan ook een 7530 zijn? zou dit ook goed zijn, is wel iets groter
-
- Starter Plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 82 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@Nordic Denk je dat een Fritz!Repeater 600 ook nog in te zetten is, ook al is het slechts 2.4Ghz ?
De dekking is belangrijker dan de snelheid. Het is administratief werk, geen games of streaming video dat er zou gebeuren.
De prijs is vooral interessant, minder dan de helft van de 1200 AX.
Wat moet je specifiek instellen? Bedoeling is om hem te verbinden met een Hey modem.
De dekking is belangrijker dan de snelheid. Het is administratief werk, geen games of streaming video dat er zou gebeuren.
De prijs is vooral interessant, minder dan de helft van de 1200 AX.
Wat moet je specifiek instellen? Bedoeling is om hem te verbinden met een Hey modem.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 13 keer
Klopt de technieker van Hey heeft me dat ook gezegd. Ik had nog zo een in gebruik tot volle tevredenheid (geen gehuurd toestel maar eigen 2de hands aankoop).
Vandaar dat ik ook aan die brave man gevraagd heb toen hij afgelopen week de installatie hier kwam doen, om mijn ssd te willen gebruiken dat ik van telenet had.
Resultaat: dat 'oude' wifi5 acces point is amper een half uur offline geweest toen hij de orange modem herconfigureerde.
Dus ik maak daar nog altijd gebruik van tot volle tevredenheid.
Misschien een tip: zoek eentje 2dehands en ga ermee bij iemand die nog telenet klant is voor internet, en laat hem of haar zijn ssid tijdelijk even veranderen naar hetgeen jij hebt of wilt en sluit dat accesspoint daar aan en kijk in 'mijn telenet' tot het gedetecteerd wordt.
Neem het dan mee naar huis en sluit het aan en dat gaat werken. Daarna kan de persoon die u geholpen heeft zijn ssid weer terug naar het gewenste zetten.
Hier werkt dat perfect en eigenlijk moet ik Nordic bijtreden: dat spel van telenet is inderdaad plug en play.
-
- Starter Plus
Met de 600 heb ik geen ervaring. Op de 2,4Ghz wil je eigenlijk niet meer zitten, die is over het algemeen te verzadigd en heb je met een goed signaal toch vaak invloed van overige netwerken.
De 1200ax heeft ook Wifi6 ondersteuning, dus wat geschikter voor de toekomst. Normaal zit hij rond de 80 maar bij Bol en Amazon gaat hij regelmatig naar 60€, vroeger kocht ik ze bij Coolblue ook, maar daar koop ik niets meer, dus weet hun recente prijzen niet.
Qua setup, deze is in het Nederlands en je moet je netwerknaam en wachtwoord instellen, voor de 2,4 en 5Ghz band. En dus kiezen voor Acces Point als je hem bekabeld van je Orange router aansluit of repeater als je draadloos wil "repeaten", wat ik eigenlijk niet aanraad.
Ga vooral aan de slag met Wifiman of de Fritz app om je omgeving te scannen naar overige netwerken en hoe je huidige signalen nu zijn doorheen je woning om te kijken wat je nodig hebt.
De 1200ax heeft ook Wifi6 ondersteuning, dus wat geschikter voor de toekomst. Normaal zit hij rond de 80 maar bij Bol en Amazon gaat hij regelmatig naar 60€, vroeger kocht ik ze bij Coolblue ook, maar daar koop ik niets meer, dus weet hun recente prijzen niet.
Qua setup, deze is in het Nederlands en je moet je netwerknaam en wachtwoord instellen, voor de 2,4 en 5Ghz band. En dus kiezen voor Acces Point als je hem bekabeld van je Orange router aansluit of repeater als je draadloos wil "repeaten", wat ik eigenlijk niet aanraad.
Ga vooral aan de slag met Wifiman of de Fritz app om je omgeving te scannen naar overige netwerken en hoe je huidige signalen nu zijn doorheen je woning om te kijken wat je nodig hebt.