Alternatieve video editor voor Climpcham Premium

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 130 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Hallo iedereen,

Ik maak nogal regelmatig eens een video met foto's van vakanties, familiegelegenheden, uitstappen e.d.m. en gebruik daar graag leuke overgangen bij en zorg ook voor wat achtergrondmuziek.

Tot voor kort had ik Nero Platiunum maar hier krijg je naast een video-editor heel wat apps die ik persoonlijk niet gebruik. Mijn jaarlijks abonnement verviel en dus Nero Platinum stopgezet.

Bij wijze van alternatief eens 'Climpchamp' - meegeleverd met Win 11 - geprobeerd en dit is een eenvoudig maar potentieel goede app met basic videobewerkingsmogelijkheden maar met fancy overgangen, effecten, etc. Alleen 1 vervelend probleem: de mogelijkheid om alle foto's in één beweging eenzelfde afspeelduur te geven, ontbreekt. Ook een feature om de lengte van video's/clips automatisch aan te passen aan de duur van de geïmporteerde murziek bestanden, is er niet (meer). Een ander nadeel is dat het exporteren van een project naar een video in MP4- format in HD-resolutie op dezelfde computer zeer lang duurt (langer alvast dan bij bv. Nero).

Dan maar de betalende Premium versie aangeschaft maar ook in deze versie, ontbreken hoger vermelde basic features.

Iemand die een goed alternatief kent voor Climp Champ Premium? Ik zo dus vooral een niet al te ingewikkelde video-editing app voor hoger vermelde doeleinden zonder al te veel bijkomende apps zoals bij Nero (cd's en dvd's branden doe ik niet meer, muziek koop ik online dus ik heb ook geen app meer nodig om muziek om te zetten naar ander audio-formaten, etc.). Het hoeft hier niet per definitie om een gratis applicatie te gaan.

Ik dacht aan Pinnacle als alternatief maar ook hier hoor ik gemengde reacties over?

Hier op dit forum een tevreden gebruiker van een dergelijke app? Wat adviseren jullie?

Dank bij voorbaat voor jullie reacties.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 661 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

DaVinci Resolve is een professionele NLE die je gratis kan gebruiken (mits beperkingen). Er is echter een leercurve en de simpele zaken doen kunnen onverwacht moeilijk zijn tov zaken die je in een swipe kan doen op jouw GSM (denk aan CapCut, Adobe Rush, GoPro Quik).

Je kan wat inspiratie opdoen qua alternatieven met de zoekopdracht "list of NLE editors".

Als je een tegenhanger van ClipChamp zoekt kan je eens naar Canva kijken: https://www.canva.com/video-editor/
Je kan eventueel ook nog op zoek gaan naar een oude installatie van Windows Movie Maker (en dan nostalgisch merken dat in die installatie ook Windows Live Messenger zat, Windows Mail en een app om blog-posts te schrijven).
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Davinci resolve is serieuze overkill voor een simpele slideshow, aan de andere kant, wil je iets maken dat aangenaam is om te bekijken steek je er best wat werk in i.p.v. alles automatisch te doen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 130 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Hartelijk dank voor jullie reacties ! Ga alvast deverschillende opties hier eens van dichterbij bekijken.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 75 keer

Bericht

Gratis versie van capcut zou ik zeker bekijken.

uitleg specifiek voor jouw montage:

select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');