IK heb een overname van men mobiel nummer gevraagd van scarlet naar Hey.
Scarlet heeft bevestigt en men nummer overgedragen en opgezegd
Dat is te snel gebeurd , en Hey zit met een technische probleem , zodat ik niet maar kan bellen of gebeld worden
ik dacht dat oude operator maar mag de lijn uitzetten als je de simkaart activeert bij de nieuwe operator
Overname niet correct
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 90 keer
Indien Hey een NP exec uitgestuurd heeft, heeft Scarlet zich aan de NP procedure gehouden; mocht dit niet het geval geweest zijn heeft Scarlet een fout gemaakt en kan Hey als uw nieuwe toekomstige operator aan Scarlet vragen dit te verhelpen
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... np_pt3.pdf
In principe heeft bovenstaande niet direct iets te maken met een al dan niet activatie van de nieuwe Hey SIM door uzelf
https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... np_pt3.pdf
In principe heeft bovenstaande niet direct iets te maken met een al dan niet activatie van de nieuwe Hey SIM door uzelf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 501 keer
- Recent bedankt: 1 keer
zoals al aangehaald, in principe gaat scarlet zich aan de regels gehouden hebben, en is het bij hey! dat je moet klagen.telemans schreef: 27 sep 2024, 07:03 Scarlet heeft bevestigt en men nummer overgedragen en opgezegd
Dat is te snel gebeurd , en Hey zit met een technische probleem , zodat ik niet maar kan bellen of gebeld worden
zodra de nieuwe operator zegt "wij willen je nummer", dan zal de oude operator het nummer vrijgeven.
op dat ogenblik is het nummer niet meer in dienst bij de oude operator, maar de nieuwe.
als de nieuwe dan iets fout doet... dan krijg je dit soort situatie, inderdaad.
als het "gisteren" gebeurd is, kan je normaal de huidige operator vinden op 1299.be
indien het vandaag gebeurd is, dan kan dat pas vanaf morgen (de publieke site update minder vaak dan de realtime site, maar die is enkel toegankelijk als je nummerportaties doet)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 5 keer
volgens 1299 zit munner bij ^proximus mobile waar scarlet onderzitSplitter schreef: 27 sep 2024, 10:55zoals al aangehaald, in principe gaat scarlet zich aan de regels gehouden hebben, en is het bij hey! dat je moet klagen.telemans schreef: 27 sep 2024, 07:03 Scarlet heeft bevestigt en men nummer overgedragen en opgezegd
zodra de nieuwe operator zegt "wij willen je nummer", dan zal de oude operator het nummer vrijgeven.
op dat ogenblik is het nummer niet meer in dienst bij de oude operator, maar de nieuwe.
als de nieuwe dan iets fout doet... dan krijg je dit soort situatie, inderdaad.
als het "gisteren" gebeurd is, kan je normaal de huidige operator vinden op 1299.be
indien het vandaag gebeurd is, dan kan dat pas vanaf morgen (de publieke site update minder vaak dan de realtime site, maar die is enkel toegankelijk als je nummerportaties doet)
sinds gisteren kunnen mensen me bellen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 501 keer
dat wil (nu) natuurlijk niets meer zeggen (eens je bereikbaar bent, kan je natuurlijk via 1299 niet meer nagaan of je nummer al dan niet al overgedragen was)telemans schreef: 5 maanden geleden volgens 1299 zit munner bij ^proximus mobile waar scarlet onderzit
-
- Plus Member
Op 19/9/2024 heb ik een aanvraag gedaan aan Hey ,om men gsm nummer dij bij scarlet over te nemen. Een Simkaart heb per brief gekregen , en ik zou volgens de voor geschreven procedure activeren .Dat lukte niet; Ik man contact op met HEY en zou de activatie voor mij doen , dan zou het nog 24 of 48uur duren voor ze het nummer kunnen overnemen Al twee keren beloven ze mij dat ze het dossier met hoge prio gaan behandelenSplitter schreef: 5 maanden geledendat wil (nu) natuurlijk niets meer zeggen (eens je bereikbaar bent, kan je natuurlijk via 1299 niet meer nagaan of je nummer al dan niet al overgedragen was)telemans schreef: 5 maanden geleden volgens 1299 zit munner bij ^proximus mobile waar scarlet onderzit
wij zijn 14 dagen verder nog steeds is dat niet gebeurd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 90 keer
Via www.crdc.be (of via www.1299.be) kunt u uw actuele operator terugvinden
Uit bovenstaande begrijp ik dat om één of andere reden u nog steeds klant van Scarlet bent en dus nog niet overgezet ("ported to") Hey
Concreet is uw contact voor oplossing enkel Hey, hebt u recht op een summiere schadevergoeding van Hey indien de porting niet op afgesproken tijdstip is kunnen doorgaan en kunt u eventueel klacht indienen bij de ombudsdienst telecom voor tussenkomst indien Hey u niet binnen "redelijke termijn" een oplossing zou aanbieden
U dient uiteraard altijd te proberen eerst met uw nieuwe operator Hey tot een overeenkomst te komen vooraleer u beroep kunt doen op de ombudsdienst
In principe moet u rekenen op een doorlooptijd u - ombudsdienst - Hey - ombudsdienst - u van +/- 2 à 3 weken
https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
Uit bovenstaande begrijp ik dat om één of andere reden u nog steeds klant van Scarlet bent en dus nog niet overgezet ("ported to") Hey
Concreet is uw contact voor oplossing enkel Hey, hebt u recht op een summiere schadevergoeding van Hey indien de porting niet op afgesproken tijdstip is kunnen doorgaan en kunt u eventueel klacht indienen bij de ombudsdienst telecom voor tussenkomst indien Hey u niet binnen "redelijke termijn" een oplossing zou aanbieden
U dient uiteraard altijd te proberen eerst met uw nieuwe operator Hey tot een overeenkomst te komen vooraleer u beroep kunt doen op de ombudsdienst
In principe moet u rekenen op een doorlooptijd u - ombudsdienst - Hey - ombudsdienst - u van +/- 2 à 3 weken
-
- Plus Member
scarlet heeft het nummer weer actief gezet waardoor we kunnen bellen
intussen blijf ik maar proberen bij Hey om de lijn over te nemen ze antwoorden me steeds met Technisch probleem ,en dat ik geduld met moet hebben , de aanvraag is van 19/9 ...
intussen blijf ik maar proberen bij Hey om de lijn over te nemen ze antwoorden me steeds met Technisch probleem ,en dat ik geduld met moet hebben , de aanvraag is van 19/9 ...
-
- Plus Member
We zij nu een maand verder nog is het nummer niet overgezet van Scarlet naar HeyM_016 schreef: 5 maanden geleden Via www.crdc.be (of via www.1299.be) kunt u uw actuele operator terugvinden
Paar keer had ik met HEY contact en steeds maken ze een ander dossier aan en vragen geduld te hebben ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 11 keer
Overstap naar orange aanvragen en je aanvraag bij hey stopzetten? Als het al zo lang duurt loopt er daar veel verkeerd. Je kan altijd nadien nog van orange naar hey gaan. Dat is hetzelfde netwerk dus dat zal vermoedelijk zonder veel problemen gaan.