Overname niet correct

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 02 nov 2022, 17:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

IK heb een overname van men mobiel nummer gevraagd van scarlet naar Hey.
Scarlet heeft bevestigt en men nummer overgedragen en opgezegd
Dat is te snel gebeurd , en Hey zit met een technische probleem , zodat ik niet maar kan bellen of gebeld worden
ik dacht dat oude operator maar mag de lijn uitzetten als je de simkaart activeert bij de nieuwe operator
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 23 aug 2017, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 90 keer

Bericht

Indien Hey een NP exec uitgestuurd heeft, heeft Scarlet zich aan de NP procedure gehouden; mocht dit niet het geval geweest zijn heeft Scarlet een fout gemaakt en kan Hey als uw nieuwe toekomstige operator aan Scarlet vragen dit te verhelpen

https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5 ... np_pt3.pdf

In principe heeft bovenstaande niet direct iets te maken met een al dan niet activatie van de nieuwe Hey SIM door uzelf
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5796
Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 501 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Bericht

telemans schreef: 27 sep 2024, 07:03 Scarlet heeft bevestigt en men nummer overgedragen en opgezegd
Dat is te snel gebeurd , en Hey zit met een technische probleem , zodat ik niet maar kan bellen of gebeld worden
zoals al aangehaald, in principe gaat scarlet zich aan de regels gehouden hebben, en is het bij hey! dat je moet klagen.
zodra de nieuwe operator zegt "wij willen je nummer", dan zal de oude operator het nummer vrijgeven.
op dat ogenblik is het nummer niet meer in dienst bij de oude operator, maar de nieuwe.
als de nieuwe dan iets fout doet... dan krijg je dit soort situatie, inderdaad.

als het "gisteren" gebeurd is, kan je normaal de huidige operator vinden op 1299.be
indien het vandaag gebeurd is, dan kan dat pas vanaf morgen (de publieke site update minder vaak dan de realtime site, maar die is enkel toegankelijk als je nummerportaties doet)
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 02 nov 2022, 17:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Splitter schreef: 27 sep 2024, 10:55
telemans schreef: 27 sep 2024, 07:03 Scarlet heeft bevestigt en men nummer overgedragen en opgezegd
Dat is te snel gebeurd , en Hey zit met een technische probleem , zodat ik niet maar kan bellen of gebeld worden
zoals al aangehaald, in principe gaat scarlet zich aan de regels gehouden hebben, en is het bij hey! dat je moet klagen.
zodra de nieuwe operator zegt "wij willen je nummer", dan zal de oude operator het nummer vrijgeven.
op dat ogenblik is het nummer niet meer in dienst bij de oude operator, maar de nieuwe.
als de nieuwe dan iets fout doet... dan krijg je dit soort situatie, inderdaad.

als het "gisteren" gebeurd is, kan je normaal de huidige operator vinden op 1299.be
indien het vandaag gebeurd is, dan kan dat pas vanaf morgen (de publieke site update minder vaak dan de realtime site, maar die is enkel toegankelijk als je nummerportaties doet)
volgens 1299 zit munner bij ^proximus mobile waar scarlet onderzit
sinds gisteren kunnen mensen me bellen
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5796
Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 501 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Bericht

telemans schreef: 5 maanden geleden volgens 1299 zit munner bij ^proximus mobile waar scarlet onderzit
sinds gisteren kunnen mensen me bellen
dat wil (nu) natuurlijk niets meer zeggen (eens je bereikbaar bent, kan je natuurlijk via 1299 niet meer nagaan of je nummer al dan niet al overgedragen was)
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 02 nov 2022, 17:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Splitter schreef: 5 maanden geleden
telemans schreef: 5 maanden geleden volgens 1299 zit munner bij ^proximus mobile waar scarlet onderzit
sinds gisteren kunnen mensen me bellen
dat wil (nu) natuurlijk niets meer zeggen (eens je bereikbaar bent, kan je natuurlijk via 1299 niet meer nagaan of je nummer al dan niet al overgedragen was)
Op 19/9/2024 heb ik een aanvraag gedaan aan Hey ,om men gsm nummer dij bij scarlet over te nemen. Een Simkaart heb per brief gekregen , en ik zou volgens de voor geschreven procedure activeren .Dat lukte niet; Ik man contact op met HEY en zou de activatie voor mij doen , dan zou het nog 24 of 48uur duren voor ze het nummer kunnen overnemen Al twee keren beloven ze mij dat ze het dossier met hoge prio gaan behandelen
wij zijn 14 dagen verder nog steeds is dat niet gebeurd
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 23 aug 2017, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 90 keer

Bericht

Via www.crdc.be (of via www.1299.be) kunt u uw actuele operator terugvinden
Uit bovenstaande begrijp ik dat om één of andere reden u nog steeds klant van Scarlet bent en dus nog niet overgezet ("ported to") Hey
Concreet is uw contact voor oplossing enkel Hey, hebt u recht op een summiere schadevergoeding van Hey indien de porting niet op afgesproken tijdstip is kunnen doorgaan en kunt u eventueel klacht indienen bij de ombudsdienst telecom voor tussenkomst indien Hey u niet binnen "redelijke termijn" een oplossing zou aanbieden
U dient uiteraard altijd te proberen eerst met uw nieuwe operator Hey tot een overeenkomst te komen vooraleer u beroep kunt doen op de ombudsdienst
In principe moet u rekenen op een doorlooptijd u - ombudsdienst - Hey - ombudsdienst - u van +/- 2 à 3 weken
https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 02 nov 2022, 17:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

scarlet heeft het nummer weer actief gezet waardoor we kunnen bellen
intussen blijf ik maar proberen bij Hey om de lijn over te nemen ze antwoorden me steeds met Technisch probleem ,en dat ik geduld met moet hebben , de aanvraag is van 19/9 ...
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 02 nov 2022, 17:21
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

M_016 schreef: 5 maanden geleden Via www.crdc.be (of via www.1299.be) kunt u uw actuele operator terugvinden
Uit bovenstaande begrijp ik dat om één of andere reden u nog steeds klant van Scarlet bent en dus nog niet overgezet ("ported to") Hey
Concreet is uw contact voor oplossing enkel Hey, hebt u recht op een summiere schadevergoeding van Hey indien de porting niet op afgesproken tijdstip is kunnen doorgaan en kunt u eventueel klacht indienen bij de ombudsdienst telecom voor tussenkomst indien Hey u niet binnen "redelijke termijn" een oplossing zou aanbieden
U dient uiteraard altijd te proberen eerst met uw nieuwe operator Hey tot een overeenkomst te komen vooraleer u beroep kunt doen op de ombudsdienst
In principe moet u rekenen op een doorlooptijd u - ombudsdienst - Hey - ombudsdienst - u van +/- 2 à 3 weken
https://www.bipt.be/consumenten/vertrag ... overdracht
https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/
We zij nu een maand verder nog is het nummer niet overgezet van Scarlet naar Hey
Paar keer had ik met HEY contact en steeds maken ze een ander dossier aan en vragen geduld te hebben ...
Cecemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 26 aug 2012, 16:00
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 11 keer

Bericht

Overstap naar orange aanvragen en je aanvraag bij hey stopzetten? Als het al zo lang duurt loopt er daar veel verkeerd. Je kan altijd nadien nog van orange naar hey gaan. Dat is hetzelfde netwerk dus dat zal vermoedelijk zonder veel problemen gaan.