Publieke wifi versterken en extenden

Algemene discussies over telecommunicatie
pluimpje
Starter
Starter

Bericht

Op ons vakantie apartement waar we 2 weken per jaar naartoe gaan hebben we geen internet. Echter op de hoek van het balkon hebben we net toegang tot publieke wifi aan een snelheid van 8 mbps.

Is het mogelijk om dit signaal te versterken en/of te extenden zodat dit bruikbaar is in gans het appartement?

Er is geen elektriciteit op het balkon dus de oplossing zou moeten werken op basis van batterijen en/of zonnepanelen.

Reeds geprobeerd om smartphone te gebruiken in hotspot modus en dit werkt beperkt. Snelheid is dan bij ontvanger 1,5 mbps. Manieren om beter te doen?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 460 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Ik heb daarvoor een
https://www.bol.com/be/nl/p/ezwifi-ezho ... 002136824/
gekocht.
Er hoeft geen stroom te zijn buiten. De extender plaats je binnen, enkel je antenne zet je buiten.

Maar let op dat je niet duurder bent met dit soort oplossingen die toch maar half werken dan tijdelijk een unlimited prepaid sim te gebruiken in een mifi of flybox.
Daarvoor gebruikte ik een vodafone sim (uit Nederland). De sim is gratis en een onbeperkte week kost (denk ik) €14.
Tel daarbij een (tweedehands) mifi van een kleine €50 en je hebt alles voor een kleine €80.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 638 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Interessant. En kan die unit een hotspot versterken zonder erop ingelogd te zijn, of speelt hij wel degelijk client/router?
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 460 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Je moet inloggen.
Erna wordt er een eigen wifi netwerk opgezet met een eigen paswoord en ssid.
Ik kocht het een paar jaar geleden voor op een camping, maar het is me niet gelukt om op te zetten.
Wifi was daar wel ok, ‘aar er werden maar 2 clients per standplaats gegeven. Ik hoopte met die extender wifi in de caravan te verbeteren en de limiet van 2 clients te omzeilen, maar helaas.

De mijne zit hier maar te zitten in een doos, dus mocht er interesse zijn:
https://www.2dehands.be/seller/view/m2162048225
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 638 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Dat is dan technisch gezien geen extender, maar een wisp router die client speelt op de wifi en dan zijn eigen netwerk uitzendt.
Ook goed overigens, maar ik wou gewoon effe weten hoe het technisch in mekaar zat :-)

Jammer dat het niet werkte, normaal gezien zou dat weinig problemen mogen opleveren.