Ervaringen met Samsung Neo QLED?

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Toevallig iemand ervaringen met Samsung Neo QLED TV's?

Ik overweeg om naar het jaareinde toe een NEO QLED TV van Samsung aan te kopen. Grootte: 43 inch.

Op het internet heb ik meerdere reviews gelezen en op zich leveren die TV's een zeer goede beeld- en geluidskwaliteit maar hebben blijkbaar het nadeel dat er problemen zijn met reflecties (bv. van lichtbronnen) die zich verspreiden over het hele scherm en een soort van 'regeboog-effect' geven ...

Iemand ervaringen met deze toestellen?

Hartelijk dank alvast voor jullie reacties.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 585 keer
Bedankt: 135 keer

Bericht

Ik heb sinds een jaar (juli 2023) een 43 inch Neo QLED TV, het model is QN90B
Zeer tevreden van, van reflecties heb ik geen last. Het geluid op zich is prima, maar toch ook een Samsung soundbar gekocht en dat geluid is toch een pak beter.
Soundbar en TV zouden elkaar ook versterken (zogenaamde Symphony-feature), daar merk ik weinig van. Ik las wel dat dat pas vanaf 50 inch een meerwaarde is.

Ik zou meteen weer dezelfde TV kopen. Smartphone is ook van Samsung, ik kan mijn smartphone ook als afstandbediening gebruiken.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 661 keer

Bericht

Heb me op iBood laten verleiden tot een 75" Neo QLED Samsung-tv met mini-led van 2023. Beeld is prachtig, maar het is géén OLED of QD-OLED. Als Star Wars begint is er dus best wel wat blooming te zien rondom de sterren, maar in alle andere situaties is het beeld prachtig. Ik ben nog altijd meer fan van Sony's Bravia engine als beeldprocessor, maar als je alle "automatische" dingen van Samsung wat tempert valt het wel mee.
Heb ook soundbar met Q-Symphony en het verschil mét en zonder is enorm. Geluid van soundbar only valt eigenlijk tegen, het is vooral in de hoogte (fysiek, het geluid van bovenaf) dat die Q-Symphony veel doet. Maar geluid was eigenlijk zonder soundbar ook al héél ok, toch zeker in vergelijking met de vorige Sony. Reflecties... tja, 't is geen mat scherm hé, dus ja, dat reflecteert (en meer dan bij de Sony, zeg ik gevoelsmatig).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Oprechte dank voor de uitgebreide feedback !

Ik ga toch eens de Sony Bravia reeks verder bekijken ook.