Hallo,
Sinds deze ochtend krijg ik een eindeloze stroom met authentication requests/failures als ik vanuit de android gmail app of Outlook op Windows probeer een telenet mail te versturen. Via webmail werkt alles nog, dus het is duidelijk géén probleem met account/pwd en tot deze ochtend hebben de android & windows apps gewoon gewerkt.
Op de Telenet site of via Google vind ik géén meldingen dat er iets mis zou zijn aan de Telenet kant, maar het kan eigenlijk niets anders zijn dan een issue aan die kant, niet?
Nog mensen met soortgelijke issues?
Toegevoegd na 6 uren 4 minuten 25 seconden:
Na wat verder onderzoek lijkt dit het probleem te zijn:
- mijn heel oude paswoord voldoet niet meer aan de nieuwe normen voor complexiteit
- daardoor wordt het niet aanvaard voor outgoing mail via smtp.telenet.be
- het werkt wél nog voor imap.telenet.be of mijn.telenet.be etc
- de kicker: een paswoord change werkt niet omdat het oude paswoord niet complex genoeg is..........
ik kijk er al naar uit om dit morgen aan Telenet support uit te mogen leggen
Problemen met smtp.telenet.be?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5872
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 508 keer
- Recent bedankt: 3 keer
waarom morgen, de klantendienst is toch tot een uur of 10 beschikbaar?My_download schreef: 18 sep 2024, 15:07 ik kijk er al naar uit om dit morgen aan Telenet support uit te mogen leggen
en was het bij telenet niet zo dat je gewoon het paswoord van mijn telenet kan wijzigen,
en dat automatisch de rest mee gewijzigd was?
(en als het daar is dat je het niet kan wijzigen: gebruik dan gewoon 'wachtwoord vergeten' om het te resetten?)
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 09 apr 2004, 09:43
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 26 keer
Dus... een dagje verder:
1) 'wachtwoord vergeten' daar doen we niet aan mee bij Telenet
2) klantendienst na een kwartier wachten, eerst proberen ze uit te leggen waar & hoe ik mijn paswoord kan veranderen. Als dan blijkt dat ik dat al weet en dat net dat is wat niet werkt wordt ik nog eens 10 minuten in de wacht gezet "voor overleg". Vervolgens weet de brave man nog steeds niet wat hij zou kunnen doen om het probleem op te lossen, maar hij springt bijna een gat in de lucht als ik opmerk dat ik met dat oude, te korte paswoord van 7 karakters wel nog overal kan inloggen maar géén mails meer kan versturen.
3) "Ah, u kan geen mails meer versturen via Android. Prima ik zet uw case door naar die dienst, ze gaan u terugbellen"
Voorlopig stuur ik dus maar wat mailtjes via webmail
1) 'wachtwoord vergeten' daar doen we niet aan mee bij Telenet
2) klantendienst na een kwartier wachten, eerst proberen ze uit te leggen waar & hoe ik mijn paswoord kan veranderen. Als dan blijkt dat ik dat al weet en dat net dat is wat niet werkt wordt ik nog eens 10 minuten in de wacht gezet "voor overleg". Vervolgens weet de brave man nog steeds niet wat hij zou kunnen doen om het probleem op te lossen, maar hij springt bijna een gat in de lucht als ik opmerk dat ik met dat oude, te korte paswoord van 7 karakters wel nog overal kan inloggen maar géén mails meer kan versturen.
3) "Ah, u kan geen mails meer versturen via Android. Prima ik zet uw case door naar die dienst, ze gaan u terugbellen"
Voorlopig stuur ik dus maar wat mailtjes via webmail
-
- Elite Poster
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 08:11
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Goede moed, onlangs klantendienst TN nog eens nodig gehad en het gaat er daar echt niet op vooruit. Mijn moeder al haar diensten zijn opgezegd in maart ll. Ik zit met de inleveringsbwijzen van de modem op zak en nog krijgt ze facturen voor vaste tel. én dit al na eens een klacht hieromtrent bij de ombudsdienst.
Ik reageer niet meer ...
Hoop oprecht voor u dat het vlug in orde komt zo niet, niet aarzelen en naar ombudsdienst stappen ...
Ik reageer niet meer ...
Hoop oprecht voor u dat het vlug in orde komt zo niet, niet aarzelen en naar ombudsdienst stappen ...
-
- userbase crew
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Kwestie van incompetentie.
Een password complexity check doe je niet bij login, maar bij password setup.
Soortgelijke miserie op iOS (en op sommige Android GSMs), die password length enforcement doen wanneer ze als *client* inloggen op een wifi.
Heeft het wifi pwd minder dan 8 tekens, dan kan je er doodweg niet op.
Zijn conclusie had moeten zijn "u kan uw paswoord niet wijzigen in de normale tool", niet "u kan niet mailen".
Een password complexity check doe je niet bij login, maar bij password setup.
Soortgelijke miserie op iOS (en op sommige Android GSMs), die password length enforcement doen wanneer ze als *client* inloggen op een wifi.
Heeft het wifi pwd minder dan 8 tekens, dan kan je er doodweg niet op.
Nogmaals getuige van een zeker niveau van incompetentie.My_download schreef: 19 sep 2024, 18:06 3) "Ah, u kan geen mails meer versturen via Android. Prima ik zet uw case door naar die dienst, ze gaan u terugbellen"
Zijn conclusie had moeten zijn "u kan uw paswoord niet wijzigen in de normale tool", niet "u kan niet mailen".
-
- Elite Poster
- Berichten: 9560
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 16:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 507 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is het dan niet in 802.11i bepaald dat het minstens 8 chars moet zijn (en max 63 dacht ik) voor de passphrase?ITnetadmin schreef: 20 sep 2024, 16:15 Heeft het wifi pwd minder dan 8 tekens, dan kan je er doodweg niet op.
-
- userbase crew
- Berichten: 9520
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Maar het is aan de server/router om dat te enforcen tijdens setup, niet aan de client.CCatalyst schreef: 20 sep 2024, 19:45 Is het dan niet in 802.11i bepaald dat het minstens 8 chars moet zijn (en max 63 dacht ik) voor de passphrase?
Die moet hoogstens een warning geven.
Het getuigt van bad UI/UX om een user buiten te sluiten omdat iets out of bounds is *dat de user zelf niet kan oplossen*.
De user heeft geen keuze in de lengte van het paswoord van een network/AP dat niet van hem is, dus mag de client de user niet zomaar blokkeren.
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 09 apr 2004, 09:43
- Locatie: Heusden-Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 26 keer
Eindverslag van de password saga.
- Volgende dag géén callback natuurlijk, dat had ik ook niet verwacht
- ik dacht, laat ik het eens via WhatsApp proberen, dan kan ik screenshots posten en zo. Menuutje doorlopen tot "Ik verbind je door met een collega zodra er iemand beschikbaar is" + de vraag om meer info te geven als je die hebt. Dus ik doe mijn verhaal, zet er een paar screenshots bij om aan te tonen dat ik op de juiste plaats het wachtwoord aan het aanpassen ben én dat dat niet lukt. Drie uur later nog géén enkele reactie.
- Toch nog maar een keer bellen dan. Deze keer nog tijdens de kantooruren, misschien helpt dat.
- Tien minuten later iemand aan de lijn en wonder boven wonder na dat ik mijn verhaal doe zegt die "Dus eigenlijk als ik uw paswoord reset zodat je bij de volgende login het opnieuw moet wijzigen, dan is het opgelost?" Zo gezegd zo gedaan (eerst nog wat vragen beantwoorden om aan te tonen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben) en 2 minuten later was alles in orde.
- 15 minuten later een reactie op WhatsApp
- 20 minuten later de beloofde call back ivm "mijn mail problemen"...
- Volgende dag géén callback natuurlijk, dat had ik ook niet verwacht
- ik dacht, laat ik het eens via WhatsApp proberen, dan kan ik screenshots posten en zo. Menuutje doorlopen tot "Ik verbind je door met een collega zodra er iemand beschikbaar is" + de vraag om meer info te geven als je die hebt. Dus ik doe mijn verhaal, zet er een paar screenshots bij om aan te tonen dat ik op de juiste plaats het wachtwoord aan het aanpassen ben én dat dat niet lukt. Drie uur later nog géén enkele reactie.
- Toch nog maar een keer bellen dan. Deze keer nog tijdens de kantooruren, misschien helpt dat.
- Tien minuten later iemand aan de lijn en wonder boven wonder na dat ik mijn verhaal doe zegt die "Dus eigenlijk als ik uw paswoord reset zodat je bij de volgende login het opnieuw moet wijzigen, dan is het opgelost?" Zo gezegd zo gedaan (eerst nog wat vragen beantwoorden om aan te tonen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben) en 2 minuten later was alles in orde.
- 15 minuten later een reactie op WhatsApp
- 20 minuten later de beloofde call back ivm "mijn mail problemen"...
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 dec 2024, 11:58
Hallo,
Sedert enige tijd kan ik geen email meer versturen via mijn telenet afzendadres .Dus moet ik een webmail gebruiken vooruitggande mails
Reactie vd server smtp.telenet.be : "must authenticate first. " als ik de wachtwoord invul blijft de probleem hetzelfde.
Blijkbaar wil de smtp niet meer functioneren.
Iemand zou een oplossing kunnen voorstellen ?
Dank bij voorbaat
Sedert enige tijd kan ik geen email meer versturen via mijn telenet afzendadres .Dus moet ik een webmail gebruiken vooruitggande mails
Reactie vd server smtp.telenet.be : "must authenticate first. " als ik de wachtwoord invul blijft de probleem hetzelfde.
Blijkbaar wil de smtp niet meer functioneren.
Iemand zou een oplossing kunnen voorstellen ?
Dank bij voorbaat
-
- Moderator
- Berichten: 6495
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 290 keer
- Bedankt: 554 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Vanaf welk netwerk stuur je mails? Op welke poort stuur je mails? Met welke mailclient?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com