Hula Hoops: croky VS chio

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
Plaats reactie
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 153 keer
Provider
Te Koop forum

Hula hoops wijzigingen & lopende promo's:
----
Lang verhaal: https://www.tijd.be/ondernemen/voeding- ... 62185.html
-----
Kort samengevat:
=> tot 1 juli 2024 werden ze door intersnack/chio gemaakt - die ook de merknaam hula hoops bezit - maar door croky verdeeld onder deze naam.
=> daarna:
- croky vind je nog overal, maar nu onder de naam "paprika/bbq/... rings", met een ander (voor mijn part minder goed) recept.
- chio vind je voorlopig enkel bij AH en dalhaize, met het originele recept en naam dus, maar ander merk.
-----
beide doen wel zot veel promo's als gevolg hiervan.
ook juridisch vechten ze het blijkbaar uit

poll: wat vind je het best? het originele recept of de nieuwe versie door croky?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ben geen chips-eter, maar het artikel was wel zeer interessant om te lezen. Enkele aanvullingen:

Men vermeldt dat je Chio niet kan vinden in Spar, maar er zijn twee afzonderlijke en totaal gesegregeerde Spar-netwerken in dit land.
* Echte Spar = Spar Lambrechts. https://www.spar.be/
* Fake Spar = Spar CG (Colruyt) https://www.mijnspar.be/ => dit is de Spar waar het artikel het over heeft

Waarom Fake Spar? Omdat de CG Spar gewoon een "Comarkt" in disguise is, het fletse Colruyt aanbod dus, inclusief al de "Boni" troep maar in stedelijke omgevingen waar men meer verfijnde mensen probeert te bereiken die anders een grote boog maken omheen alles waar het Colruyt logo op staat (onaangename winkelervaring, spartaanse winkels, veel te lange wachttijden aan de kassa's en dus geen respect voor de klanten, etc). Daarvoor heeft men indertijd een licentie genomen om het merk Spar te mogen gebruiken, zodat men premium klanten kon lokken in deze Comarkt/Colruyt in disguise. De laatste jaren is men wel weer voorzichtig het Colruyt logo gaan beginnen tonen aan deze winkels, misschien dat men aan het testen is wat de respons is zodat men straks weer lekker goedkoop hun licentie op de naam Spar niet kan verlengen als het zover is, waarna men ze mogelijks naar een Okay Compact oid kan converteren.

Echte Spar verkoopt daarentegen de producten van de echte internationale Spar groep. Het aanbod is er compleet verschillend van dat van een Fake Spar. Helaas heeft Fake Spar de overhand in dit land dus je moet al zoeken naar Echte Spar waar je misschien wel het Chio merk kan vinden. In Fake Spar vind je het sowieso niet. Zeer jammer voor Echte Spar dat Fake Spar ook een licentie heeft op de naam Spar, want die laatste doen het merk en de reputatie geen eer aan.

Verder niet vermeld in het artikel is de Cora/Louis Delhaize groep waar je doorgaans de meeste keuze hebt tussen de A-merken met dus een goede kans op Chio en eveneens (wel vermeld) Intermarché waar je ook veel keuze hebt. Helaas zijn Cora en Intermarché een Franstalige aangelegenheid. Gelukkig is er dus wel nog Albert Heijn voor ons waar je dit merk vindt, zoals het artikel vermeldt.

Om maar te zeggen: er is geen branche in dit land waar we als klant zoveel keuze hebben als supermarkten, desondanks kan het toch een hele opgave te zijn om het product te vinden dat je precies wilt.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 713 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 10 sep 2024, 11:43 (onaangename winkelervaring, spartaanse winkels, veel te lange wachttijden aan de kassa's en dus geen respect voor de klanten, etc).
Qua ongebreidelde commentaar kan dit behoorlijk tellen.
Ik ga er net graag.
Geen k*t achtergrondmuziek
geen brol overal in 't rond op "top-promo-standjes"
amper wachtrijen
zeer vriendelijk personeel

Los daarvan blijf je ook vitten en kakken over een "fake spar" en dat behandelen als 1 entiteit. Dit terwijl deze winkels uitgebaat worden door zelfstandigen die het aanbod in eerste instantie via Colruyt laten leveren, maar daarnaast ook massa's zelf inkopen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 10 sep 2024, 13:10 amper wachtrijen
zeer vriendelijk personeel
Die ervaring deel ik niet. Er is zeker weten geen enkele winkelketen waar ik gemiddeld zo lang moet wachten aan de kassa dan bij Colruyt. Een blik op hoe die kassa's georganiseerd worden zegt eigenlijk genoeg. En terwijl men in de meeste andere ketens succesvolle inspanningen geleverd heeft om de wachttijden aan de kassa's in te korten, zie ik bij Colruyt daarentegen geen enkele ambitie om tegemoet te komen aan deze verzuchting, dat zegt ook genoeg.

Voor de rest heeft Colruyt zeker z'n doelpubliek, anders waren ze niet zo populair, velen zullen ook wel geloven dat ze daar werkelijk het goedkoopst kopen, ook al is dat niet altijd zo. Maar gelukkig dat er naast Colruyt (en CG) nog heel wat alternatief is ook voor wie wel belang hecht aan de ervaring, efficientie in de winkel zelf, en een aanbod dat niet "geBonificeerd" is, met nadruk op de grote B die staat voor zowel Boni als B-merk. Ik zou het niet anders willen. Gelukkig maar dat supermarkten nu eens een branche zijn waarvoor we in dit landje wel genoeg keuze hebben in plaats van te weinig.
cadsite schreef: 10 sep 2024, 13:10Dit terwijl deze winkels uitgebaat worden door zelfstandigen die het aanbod in eerste instantie via Colruyt laten leveren, maar daarnaast ook massa's zelf inkopen.
Door zelfstandigen klopt, maar m.i. is het toch vooral aanbod dat van Colruyt komt en zie je eigen aankoop nauwelijks. On topic: wat het chipsmerk Chio betreft, is het erg onwaarschijnlijk dat je dit in een Fake Spar CG zou vinden als vader Colruyt beslist heeft om Croky te stockeren in de plaats. Wat je hier wel niet hebt zijn de wachtrijen natuurlijk, ook in de Spar CG word je snel geholpen. Maar voor een minder flets aanbod, inclusief merken als Chio, check je best eerder de echte Spar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Colruyt doet geen moeite om er iets aan te doen?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201103 ... 20vrijkwam.

Niet efficiënt? Ik sta (als flexi) zelf met momenten aan de kassa van een spar, ne fake.
Toen ik er begon was het nog met gewone kassa met rolband, nu met het colruyt systeem.

Alle klanten zijn fan van het colruyt systeem. In het begin was het wennen, maar nu zien ze in dat het sneller gaat en dat je je niet moet opjagen om op de band te leggen en erna weer op te ruimen, zeker als je veel mee hebt.

Sommigen hebben het idee dat het langer duurt, maar het is al meermaals gecontroleerd dat dit niet het geval is, ze hebben gewoon die indruk omdat ze niets te doen hebben Al het werk ligt bij de kassa medewerker die in 1 beweging alles netjes voor jou weg steekt in de plooibox of koeltas.

Aangezien ik al even rondloop in een 'fake spar' zie ik ook wat er allemaal binnen komt buiten het colruyt circuit. Dat is behoorlijk wat.
Maar hé, ze hebben geen chio, dus het kan niet goed zijn.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 10 sep 2024, 14:04 Colruyt doet geen moeite om er iets aan te doen?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201103 ... 20vrijkwam.
Wat een bizar artikel. Wie kent er zijn kassabediende nu persoonlijk? Het zijn toch altijd andere. Ik kan maar 1 reden inbeelden om per se bij een kassabediende te gaan die men persoonlijk kent, en dat is om in samenspraak wat zaken gericht "vergeten" te scannen. Colruyt kan maar beter opletten dan.

Ik ga waar de meesten gaan denk ik: waar de rij het kortst is, waar de karren het leegst zijn of waar men het snelst lijkt te werken. Ook dat is een reden waarom ik geen fan ben van de slang: want dan kan je idd niet kiezen obv die criteria en sta je dus nog langer in de rij. En los daarvan, artikel van 13 jaar geleden. De andere ketens hebben intussen wel degelijk inspanningen gedaan en de wachtrijen zijn korter, bij Colruyt is dat niet zo.
cadsite schreef: 10 sep 2024, 14:04Niet efficiënt? Ik sta (als flexi) zelf met momenten aan de kassa van een spar, ne fake.
Interessant, laat ons vanuit die ervaring meer weten. Iig, de Spar CG hier is nog altijd met de band - ik zie niet in hoe je het Colruyt systeem met karren zou kunnen implementeren, daarvoor zijn ze toch te klein? - en nogmaals: in mijn ervaring vind je qua A/B merken in Spar CG de selectie die je in Colruyt ook vindt. Ik zie ook niet in hoe een zelfstandige Spar CG-uitbater ff met een A-merk bestellingen gaat bedingen, hoe zou zoiets niet via Colruyt verlopen?

Wat je misschien bedoelt is dat er dingen binnenkomen van lokale producenten, lokale zuivelboerderijen bv, die je idd niet zo snel in de Colruyt gaat vinden? Maar soit, die heb je bij Delhaize/Carrefour gewoon ook.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 10 sep 2024, 14:28, in totaal 1 gewijzigd.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Chio vind je trouwens ook bij Action.

Mijn probleem met Colruyt is eerder het beperktere assortiment dan bvb een Carrefour of AH. Je kan misschien wel grote volumes van iets kopen, maar ze hebben dan bvb niet alle varianten van een bepaalde drank of bepaalde SKU's (vb Lipton Ice-tea Zero 1,5l; Schweppes mojito zero; Milka Mmmax).

Het systeem van de kassa is al zo vaak zoveel over gezegd; meest recent waren ze bezig met camera's en AI voor automatische herkenning van de inhoud van een kar, maar toch blijven ze teruggrijpen naar dit (ongetwijfeld meest goedkope) systeem. Vervelend als je voor 2 huishoudens inkopen doet en apart wilt afrekenen: op de band in een andere winkel leg je gewoon een divider er tussen, maar bij Colruyt moet je op voorhand nadenken hoe je iets in je kar organiseert en hopen dat je het op tijd gezegd krijgt dat je iets in 2 rekeningen wilt.
Het systeem ban Colruyt is ook de enige waarbij de kassabediende niet kan gaan zitten.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

De spar waar ik ga is een behoorlijk grote winkel (naar spar normen), er zijn 5 kassa's. De verandering is er gekomen toen ze een nieuwe winkel gebouwd hebben, dus alles moest toch herdacht worden.

De dingen die ze zelf kopen gaan ver uiteen. Vlees, soms aardbijen, champignons en al hun soorten, aardappelen, dagschotels, granola, sauzen, eieren, suchi,...
Dat is inderdaad net hetzelfde als wat er nu in de Delhaizes aan het gebeuren is nu ze overschakelden op zelfstandige uitbaters. Carrefour weet ik niet, ik ga er niet. Dat zijn hier marginale winkels met heel hoge prijzen.

Oh, en 2 aparte rekeningen? Dat is in systeem colruyt totaal geen probleem. Zeker 1/20 klanten vraagt dat. Dat is enkel wat lastig als je een overvolle kar hebt en niet gemakkelijk een scheiding kan zien, maar in de praktijk heb ik daar nog nooit een probleem mee gehad.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 10 sep 2024, 14:32 Vlees, soms aardbijen, champignons en al hun soorten, aardappelen, dagschotels, granola, sauzen, eieren, suchi,...
In die sectie van verse eetwaren kan ik het wel begrijpen, daar is het mee een aanvulling op wat Colruyt kan leveren, en dat is een manier waarop Spar CG zich in het meer premium segment probeert te onderscheiden van Okay, anders was het twee keer hetzelfde. Maar dat je een A-merk als Chio zomaar even in een Spar CG zou vinden, dus verkregen buiten het Colruyt-netwerk om die dat niet stockeert, dat zie ik niet gebeuren. Temeer omdat je dan de verkoop van de Croky-variant die het netwerk wel stockeert kannibaliseert, wat vader Colruyt niet leuk gaat vinden denk ik. En natuurlijk is Chio hier slechts een voorbeeld, hetzelfde geldt ook voor veel andere A-merken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
Bedankt: 711 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Dit is een vrij land en je winkelt waar je zelf wil. Ben je niet tuc (niet de koekjes) op Colruyt, ga dan elders, keus genoeg.

Colruyt heeft hier ook een Smatch overgenomen, dat vinden de mensen hier een goede zaak want anders was er een handige winkel minder. Ze behielden ook de vleesafdeling en broodjes die erg populair zijn. Personeel is ook gebleven.

Zelf winkel ik ook bij Colruyt maar via collect & go, niets wachten en een hoop tijdwinst.

Ben ik een fanboy? neen, vroeger was de kwaliteit beter en voor sommige dingen ga ik daarom elders. Groenten en fruit bij een fruitkraam die betere kwaliteit geven en vlees bij de lokale slager en bij een lokale boer die zijn vlees in de buurt verkoopt.

Naast Colruyt is hier nog een Comarkt, Lidl, Action, Delhaize, 2 carrefours,...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 10 sep 2024, 14:50 Colruyt heeft hier ook een Smatch overgenomen, dat vinden de mensen hier een goede zaak want anders was er een handige winkel minder.
Welke rebranding heeft Colruyt uitgevoerd? "Comarkt" dan? Je lijst Comarkt apart op in je post, maar Comarkt is dus gewoon Colruyt, specifiek de branding voor "overgenomen winkels waar ze nog niet weten wat ze ermee gaan doen" zoals ze op hun website zelf aangeven. De "restcategorie" van Colruyt-winkels dus.

De vraag is nog maar wat de mensen van het nieuwe aanbod zullen vinden, dat sterk "geBonificeerd" is en dus verschraald en een serieuze downgrade is vergeleken met Smatch (oorspronkelijk "Profi"). Weliswaar nog steeds de essentials natuurlijk. Dat personeel gebleven is is merkwaardig, veeleer zijn die vertrokken gelet op de veel slechtere arbeidsvoorwaarden onder Colruyt + dat ze ook op zondag moesten gaan werken, wat onder Match/Smatch niet zo was tenzij in de zelfstandige Smatch winkels waarvan er in Vlaanderen maar ene was. Naar ik gehoord heb is veel van het typisch ouder personeel in die winkels vervangen door jonge mensen, aka het soort personeel dat je ook in AH of Lidl ziet.

De Smatch hier is gelukkig gered en Louis Delhaize geworden (wat de eigenaar was van Match en Smatch), een Match is helaas wel in handen van Colruyt gevallen maar zou Cru worden dacht ik, toch het minst erge Colruyt alternatief.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Interessante discussie over chips hier precies...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
Bedankt: 711 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Het is inderdaad van Smatch naar Comark maar de meeste mensen zien het verschil niet eens. Kan zijn dat er wat zaken niet meer verkocht worden maar niets dat ik al gemerkt heb. Ik koop er ook niet zoveel, een broodje en wat beleg, kleine zaken.

Het personeel was al op leeftijd en die zijn er nog allemaal. Sommigen waren bang van hun werk te verliezen, zeker kort voor hun pensioen, gelukkig is dat niet gebeurd. Wat ik maar wil zeggen is dat hier serieus overdreven wordt en dat het in realiteit nogal meevalt.

Colruyt heeft wel aan kwaliteit ingeboet al ligt het ook aan wie de winkel runt. In Aalst was de Colruyt beter dan hier, zeker de afdeling drank was daar groot :)
Sommigen maakten er een sport van om een ganse dag te "proeven", of er daar hula hoops van welk merk dan ook bij waren heb ik destijds niet op gelet. Je was al teveel bezig met het ontwijken van de proevers :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 153 keer
Provider
Te Koop forum

het ging inderdaad extreem snel van

CHIPS => WINKELDISCUSSIE

merci aan degenen hierboven die toch iets vermeld hebben icm CHIO <=> CROKY betreffende de hula hoops ;-)
-----------
toevoeging: vermits croky nog steeds belgische productie is zouden we voor hen moeten supporteren (en dat doen de winkelketens feitelijk ook)
Maar chio heeft toch de betere smaak.....of misschien vraagt dat natuurlijk gewoon gewenning (of verbeterd croky hun reept nog binnenkort).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

lirec schreef: 10 sep 2024, 16:50 toevoeging: vermits croky nog steeds belgische productie is zouden we voor hen moeten supporteren (en dat doen de winkelketens feitelijk ook)
Maar chio heeft toch de betere smaak.....of misschien vraagt dat natuurlijk gewoon gewenning (of verbeterd croky hun reept nog binnenkort).
Bwa, supporter je dan niet beter voor Lays? Die produceren in Vlaanderen. Croky in Wallonië.

Alle gekheid op een stokje, dit zijn IMHO echt geen argumenten. Alles komt uit de EU en de vrije markt toch gewoon? Dan is het al lang goed. Al die malle landsgrenzen, dat is iets uit het verleden. Ga dus uiteraard voor de beste smaak. Het voornaamste is dat je het product dat je wil ook kan vinden (ref supermarktdiscussie). De tangent naar supermarkten was trouwens een belangrijk deel van het artikel dat je gelinkt had, dus niet geheel off-topic.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Provider
Te Koop forum

In mijn diabetes regime mag ik enkel nog wat (Lay's) oven baked chips eten. De Hulas en de Hoops gingen vroeger wat te vlot naar binnen :P
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

My 2¢: Ik vraag mij af in hoeverre het smaakverschil psychologisch is, of zou je het in een echte blinde test ook merken(dat gebeurt wel vaker toen Coca-Cola in de jaren 80 zijn New Coke introduceerde, was er heel wat protest, maar slaagden de meeste protesteerders er niet in om in blinde testen Classic van New Coke te onderscheiden.
Dat gezegd zijnde, denk ik dat de merknaam & papegaai van Croky marketinggewijs in België beter scoren dan het onbekende Chio of de naam Hula Hoops. Dus ik denk dat Croky uiteindelijk wel aan het langste eind trekt.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 10 sep 2024, 17:08
lirec schreef: 10 sep 2024, 16:50 toevoeging: vermits croky nog steeds belgische productie is zouden we voor hen moeten supporteren (en dat doen de winkelketens feitelijk ook)
Bwa, supporter je dan niet beter voor Lays? Die produceren in Vlaanderen. Croky in Wallonië.
nee, want:

lays = pepsico = amerikaans
croky = (terug) 100% belgisch
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 69 keer

Croky sinds 2004 reeds terug Belgisch
Laatst gewijzigd door on4bam 11 sep 2024, 09:27, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

i know, daarom dat de terug tussen haakjes staat, maar het is wel een belangrijk detail om even mee te geven.
dacht op die manier dat er geen nitpick kon zijn, maar blijkbaar dus wel als ik het jaar er niet bijzet :p
Stroper schreef: 10 sep 2024, 18:01 My 2¢: Ik vraag mij af in hoeverre het smaakverschil psychologisch is, of zou je het in een echte blinde test ook merken
denk wel dat je een smaakverschil zal proeven, de vraag zal eerder zijn of het "groot genoeg" is om er last van te hebben.
er zijn zoveel chipsen die over de jaren heen toch wel iets of wat gewijzigd zijn in recept, en dat gaat toch ook gewoon door.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bij de Okay bij ons, die achter de hoek ligt van de (fake) Spar, hebben ze de Chio Hula Hoops ook. De eigenaar wou de enige winkel in onze stad zijn waar ze nog verkocht werden :)

Ik moet toegeven dat ik het verschil ook wel degelijk proef, de Croky Rings zijn iets meer poederig vinden we.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Alé, dan gaan we allemaal naar de kwaliteitswinkel "den action" moeten gaan om ook eens te vergelijken zekers?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Okay is ook een ‘fake’ Colruyt trouwens
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

wat maakt het uit welke winkel welke naam heeft?
het draait toch gewoon om:

- het aanbod, in de eerste plaats
- de prijzen, op de 2de plaats
- de "winkelervaring" op de 3de plaats, en dat is voor iedereen anders (ik ben persoonlijk ook fan van het colruyt systeem - je moet tenminste niet haasten met op de band leggen en terug in de kar leggen want het is voor je gedaan - , maar voor de grote boodschappen doe ik gewoon collect&go.

in de lokale (kleine) delhaize is het trouwens, heb ik vandaag gezien, ook de chio hula hoops nu.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: 11 sep 2024, 18:05 Okay is ook een ‘fake’ Colruyt trouwens
Okay is geen fake Colruyt, het is gewoon een duurdere, kleinere Colruyt.

Vergeleken met Delhaize:

Colruyt Laagste Prijzen (geen reclame, dat is de officiele naam van de "klassieke" Colruyt winkels :roll: ) => legacy Delhaize filialen
Okay en Okay Compact => Proxy Delhaize
Spar CG => legacy AD Delhaize
Spar Compact CG => Shop & Go
Verder nog winkels die geen equivalent hebben met Delhaize: CoMarkt (allegaartje, kan alles van de vorige categorieen zijn) en Cru (super premium)

Spar CG is "fake" Spar alleen maar omdat dit geen Spar is maar gewoon Okay/Okay Compact met nog duurdere prijzen. Het is en blijft gissen waarom Colruyt een vermoedelijk dure licentie genomen heeft op de naam Spar, het is zeer atypisch voor Colruyt om zoiets te doen, tenzij ze een premium doelpubliek willen aanspreken dat anders ver weg blijft van Colruyt en alles wat ermee te maken heeft. In Antwerpen hebben ze een nieuwe winkel gezet die eigenlijk het typische Spar CG formaat is, maar wel Okay Compact branding gekregen heeft, dus goed mogelijk dat ze testen hoe de markt reageert en of ze kunnen afstappen van de licentie Spar (en dus alle Spar CG converteren naar Okay).

Echte Spar heb je in ons land dus ook, en die is meer gelijkend aan de Spar die je vindt in andere Europese landen, en heeft niet het Colruyt aanbod.
Splitter schreef: 11 sep 2024, 18:25 wat maakt het uit welke winkel welke naam heeft?
Normaal niet, maar in het geval van Spar dus wel gelet dat er twee afzonderlijke Spar netwerken zijn in dit land.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
Bedankt: 631 keer
Provider

Omdat het over "croky VS chio" gaat en niet over Colruyt vs. Spar maakt dat allemaal niet uit. :?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Provider

Sasuke schreef: 11 sep 2024, 18:05 Okay is ook een ‘fake’ Colruyt trouwens
//OFF TOPIC
Soms zelfs een fake Aldi:
Afbeelding

Soms is de Action zelfs een Aldi:
Afbeelding
//OFF TOPIC

en nu genoeg gezeverd, terug naar de chips, ik heb ze niet getest maar zal waarschijnlijk weinig verschil proeven.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”