Weepee SIP forward naar Twilio

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
nickdd
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om een lokaal nummer dat bij Weepee zit (op een gewoon SIP account) om dit te "verbinden" met een Twilio account waar ik een IVR met Twilio Studio host?
Op Twilio heb ik een SIP domein aangemaakt, maar kan ik in Weepee mijn vast nummer zo routeren/doorverbinden met mijn Twilio SIP domein?

Ik vind niet direct dergelijke setting in het Weepee klantenpaneel.

Groeten,
Nick
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 903 keer
Bedankt: 3463 keer
Recent bedankt: 54 keer

Bericht

Ik ken Twilio Studio niet, maar als ik het goed begrijp is dit een soort PABX met IVR support.
In plaats van een WeePee vast nummer door te verbinden naar jouw Twilio SIP account, is het niet mogelijk om Twilio zelf te laten inloggen op jouw WeePee account?
Iedere PBX heeft toch een SIP Client die kan registreren op een SIP registrar?

Wat het doorverbinden betreft, zou ik eens in de klantentool proberen om in het veld waar je de doorverbinding instelt, het telefoonnummer te vervangen door:
  • sip:username@sipdomain
  • username@sipdomain (zonder de "sip:")
Of stuur een mailtje naar [email protected], je krijgt met zekerheid binnen het uur een antwoord
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickdd
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 6 keer

Bericht

Even contact opgenomen en ik deel graag het antwoord hier even:
Het is helaas niet mogelijk om via een Weepee account naar een extern sip domain door te schakelen.