Scarlet en proximus Mobiel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
telemans
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

Zuiver op de prijs van mobiel abonnement zit je beter bij Scarlet dan bij proximus
beiden bieden het zelfde netwerk aan
Zijn er echt geen verschillen ?
kan men Scarlet klanten een trager 4G netwerk geven of is dat een fabel ?
Kun
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Bericht

Het is vrij duidelijk dat je bij beiden wordt opgelicht. Gebruik enkel proximus als je onbeperkt data of 70GB data wilt anders Mobile Vikings.

Scarlet is gewoon walgelijk, €8 voor 1GB is gek. Momenteel krijg je 20GB voor €9 bij Hey! Telecom en ze gebruiken ook het netwerk van Orange. Of €14 voor 80GB vs €18 voor 20GB bij Scarlet.

Ik snap niet echt waarom Scarlet mobiele abonnementen heeft. Hun aanbod is gewoon belachelijk
telemans
Member
Member

Bericht

Dit antwoord is totaal naast de kwestie en doel van men vraag niet .ik vroeg of er technisch een verschil is tussen Scarlet en Proximus. Da het oplichters zijn is zeker niet waar en past niet als antwoord
Laatst gewijzigd door philippe_d 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Even de algemene voorwaarden doorgenomen.

Scarlet, voorbeeld abo "scarlet cherry":
4G/4G+: 220 Mbps down, 60 Mbps up.
https://www.scarlet.be/dam/jcr:3bdb15bb ... ~cache.pdf

Proximus "Mobile Easy"
5G: 200 Mbps down, 100 Mbps up
https://www.proximus.be/dam/jcr:355cbcf ... ~cache.pdf

Ik dacht dat MVMO providers geen nadeel meer hebben qua prio op de masten de dag van vandaag (shoot me if I'm wrong)
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 875 keer
Bedankt: 3363 keer
Recent bedankt: 49 keer

Bericht

Kun schreef: 1 maand geleden Ik snap niet echt waarom Scarlet mobiele abonnementen heeft. Hun aanbod is gewoon belachelijk
Ik snap niet waar jij je druk over maakt.
Kies gewoon de provider die het best bij jouw past (budget, behoeftes, dekking, ...), en laat de anderen dat ook doen.
Dan moet je je niet "opgelicht" voelen
TheCeet schreef: 1 maand geleden Ik dacht dat MVMO providers geen nadeel meer hebben qua prio op de masten de dag van vandaag (shoot me if I'm wrong)
Alles hangt m.i. toch af van het contract dat een MVNO heeft met de MNO. Dat is een puur zakelijke/financiëme overeenkomst tussen 2 partijen.
Dat kan gaan over prioriteit, maar ook over snelheid, frequentiebanden, of over dekking (vb MVNO die niet op alle masten van de MNO beschikbaar is, enz).

Nu Scarlet volledig geintegreerd is met Proximus, kan je volgens mij Scarlet geen MVNO meer noemen, maar gewoon een "merknaam" van bepaalde Proximus formules?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

TheCeet schreef: 1 maand geleden Even de algemene voorwaarden doorgenomen.

Scarlet, voorbeeld abo "scarlet cherry":
https://www.scarlet.be/dam/jcr:3bdb15bb ... ~cache.pdf

Proximus "Mobile Easy"
5G: 200 Mbps down, 100 Mbps up
https://www.proximus.be/dam/jcr:355cbcf ... ~cache.pdf

Ik dacht dat MVMO providers geen nadeel meer hebben qua prio op de masten de dag van vandaag (shoot me if I'm wrong)
Heeft Scarlet Mobile dan geen 5G? Kan iemand dit even bevestigen? Want dat maakt de overstap voor mij dan zeker niet interessant.
telemans
Member
Member

Bericht

neen Scarlet heeft geen 5G in het aanbod , Mobiele vikings die ook van Proximus is bied dat wel aan