Wireguard (op Fritzbox)

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Fritzbox 7530. Ik heb Wireguard VPN daarnet ingeschakeld zodat ik met mijn gsm kan connecteren.
Dit werkt allemaal zoals het hoort, maar ik heb hierover wel nog een vraagje.

Bij het aanmaken van een Wireguard profiel in de Fritzbox kan ik niet kiezen welk IP/IP range het toestel krijgt bij het connecteren. Dit staat nu automatisch ingesteld op 192.168.1.202/32. Kan dit nergens in het Wireguard profiel vooraf ingesteld worden? Idem met de DNS server. Ik heb een Adguard Home draaien en wil dus niet het standaard 192.168.1.1 DNS adres gebruiken, maar het IP waar Adguard Home op draait.
Afbeelding

Qua DNS heb ik het reeds opgelost door in het Config bestand op de GSM de standaard 192.168.1.1 en fritz.box te verwijderen en het IP van de Adguard server in te vullen. Als ik echter nog een Wireguard profiel aanmaak, dan moet ik terug deze zaken zelf wijzigen. Is er dus een mogelijkheid om een soort template op te maken voor Wireguard in de Fritzbox hiervoor?

Thanks!