Hey! Telecom heeft niet de meeste werknemers of beste app, maar het is best wel raar dat ze zo goedkoop zijn.
Hoeveel kost data voor de bedrijven eigenlijk?
€0,10/ 1 GB? Of varieert dat vaak?
Waarom is Hey! Telecom zo goedkoop en hoeveel kost data eigenlijk voor de providers?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5524
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 471 keer
- Recent bedankt: 3 keer
dat zal varieren naar gelang de grootte, de overeenkomsten, en waar de data naartoe vloeit etc.
(meer info kan je ook vinden door even te googlen op peering & transit)
maar hey kan goedkoop zijn omdat het gewoon orange hun budgetmerk is, dus alles wat ze gebruiken is gewoon wat orange al heeft.
dus "niet de meeste werknemers" of "beste app" is wat relatief - ze steken er gewoon veel minder resources in, maar achterliggend is het dus gewoon orange.
net zoals base => telenet, en scarlet => proximus
(meer info kan je ook vinden door even te googlen op peering & transit)
maar hey kan goedkoop zijn omdat het gewoon orange hun budgetmerk is, dus alles wat ze gebruiken is gewoon wat orange al heeft.
dus "niet de meeste werknemers" of "beste app" is wat relatief - ze steken er gewoon veel minder resources in, maar achterliggend is het dus gewoon orange.
net zoals base => telenet, en scarlet => proximus
-
- Premium Member
- Berichten: 711
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 57 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je kan dat op verschillende manieren bekijken: totaalkost van alle data verdeeld over hoeveelheid alle data.
Of de marginale kost (google de term eens).
Conclusie: valt geen concreet bedrag op te plannen.
Of de marginale kost (google de term eens).
Conclusie: valt geen concreet bedrag op te plannen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2404
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
Zal deels afhangen ivm hun peering en andere setups binnen het netwerk
Orange zelf op wereldvlak vrij groot dus zal zeker geen issue zijn
Orange zelf op wereldvlak vrij groot dus zal zeker geen issue zijn
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 84 keer
De grootste kost zit in hem in het netwerk zelf: de masten, actieve apparatuur, connectiviteit, licenties voor gebruik spectrum,.. en personeel. Als een klant dan 1GB of 10GB data verbruikt maakt dat niet zoveel meer uit. Het is gewoon belangrijk dat iedere klant een bepaald bedrag betaalt en over hoeveel klanten je beschikt om de kosten te dekken.
Qua peerings: de meeste mobiele klanten gebruiken social media en streaming. Al die grote spelers zijn aangesloten op de BNIX. Er staan soms caching servers bij de operatoren zelf.
Qua peerings: de meeste mobiele klanten gebruiken social media en streaming. Al die grote spelers zijn aangesloten op de BNIX. Er staan soms caching servers bij de operatoren zelf.
-
- Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 2 maanden geleden
- Bedankt: 1 keer
Als dat zo is dan zou het toch logisch als iedereen Hey! volgt door al hun data plannen te verhogen tot 50GB.lithion schreef: ↑2 maanden geleden De grootste kost zit in hem in het netwerk zelf: de masten, actieve apparatuur, connectiviteit, licenties voor gebruik spectrum,.. en personeel. Als een klant dan 1GB of 10GB data verbruikt maakt dat niet zoveel meer uit. Het is gewoon belangrijk dat iedere klant een bepaald bedrag betaalt en over hoeveel klanten je beschikt om de kosten te dekken.
Qua peerings: de meeste mobiele klanten gebruiken social media en streaming. Al die grote spelers zijn aangesloten op de BNIX. Er staan soms caching servers bij de operatoren zelf.
Voor een reden is Proximus bijzonder gierig met hun data 12GB -> 15GB voor Flex S. best wel grappig...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6481
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Bah neen he.
Mensen willen soms meer data en zijn bereid er meer voor te betalen. Waarom zou je dat niet doen?
Zolang er zotten zijn die willen betalen moet je blijven melken.
Mensen willen soms meer data en zijn bereid er meer voor te betalen. Waarom zou je dat niet doen?
Zolang er zotten zijn die willen betalen moet je blijven melken.
-
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 10:48
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik begrijp je reactie, en toch heb je niet 100% gelijk. Bedrijven komen vaak niet met producten uit de goedheid van hun hart.
Proximus hanteert winstmaximalisatie door marktsegmentatie, doelgroep positionering, gedragscriteria vaak volgens het SDP-model. Daarom zie je bij bedrijven vaak submerken verschijnen.