Keuze moeilijkheid...

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Momenteel, na de installatie van fiber, hebben we Px internet (500/500) + tv via Apple TV in huis. Dat kost momenteel 74,99€ (incl. abo op HLN).

Recent is de Pickx app vernieuwd, maar die trekt werkelijk op niets. Ik vraag mij echt af of het wel getest is, maar het is echt zeer slecht. Ik ben vandaag begonnen met Base TV te testen en dat bevalt me veel beter. Het is gewoon ook leuk dat je deze app los kan hebben en dat voor 10€/maand. 36u terugkijken is voor ons gebruik meer dan genoeg en ook qua zenders hebben we niet vele meer nodig. We houden er wel van dat alles in 1 app zit qua live tv kijken en opnemen, al streamen we af en toe ook wel via de gekende gratis apps als we iets vergeten opnemen zijn ofzo. Keep it as simple as possible is de leuze hier bij de andere gezinsleden, daar moet ik dus wel wat rekening mee houden :)

Dan komt er recent nog alle prijsperikelen bij van de andere providers, althans toch met hun submerken. Hier in huis hebben we dus fiber, maar ook de coax was hier al actief tot voor het fiber gedeelte. Het maakt de keuze niet zo makkelijk:

1. Hey Telecom (150/15) aan 29€ + Base TV 10€ is een moeilijk te kloppen combo dezer dagen...
2. Base internet (200/20) + Base TV volgt niet veel verder met 45€ en het gemak hier is wel dat het 1 ipv 2 facturen zijn. Vraag is hier wel of alle poorten open kunnen? Heb dat nodig voor o.a. de warmtepomp. Bij Hey zou dit geen probleem zijn, volgens wat ik hier al las.
3. EDPnet fiber XS (150/50) 35,95€ + Base TV 10€ vind ik ook wel een kanshebber, vooral door de upload. Grootste nadeel is wel de investering in een FritzBox, want ik veronderstel dat ik de Px Internet Box niet kan bijhouden of gebruiken.
4. MV (150/50) 40€ + Base TV 10€ heeft als voordeel dat je niets moet investeren en ik denk dat ik wel met de Viking Deals de factuur iets kan verlichten.
5. na suggestie hieronder kan ook Scarlet (100/20) 34€ + Base TV 10€.

Enfin het maakt de keuze niet zo makkelijk, maar het is eerder een luxe keuzeprobleem naar mijn gevoel... Veelal komt doordat Base TV erbij gekomen is en dat we weten dat Telenet TV gewoon goed in elkaar zit.
Laatst gewijzigd door Vaganzza 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Ik mis nog scarlet in je opties. Zeker gezien hun snelheidsverhoging over een paar dagen naar 100/20.

ivm edpnet en de investering, je kan die boxen ook vrij gemakkelijk 2de hands vinden:
https://www.2dehands.be/v/computers-en- ... tzbox-7530
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Als je fiber hebt kan je toch MV fiber nemen, dat kost ook 50 EUR en is veel sneller. TV kan je via Apple TV en eventueel aanvullen met base of TVV voor het "zapgenot" :)

Heb de combinatie met TVV en trek geregeld een stuk van het abo af door de vikingdeals. Vandaag nog 17 EUR korting, zo kom ik lager uit dan veel van de opties die men opsomt en heb je toch een premium lijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

cadsite schreef: 1 maand geledenIk mis nog scarlet in je opties. Zeker gezien hun snelheidsverhoging over een paar dagen naar 100/20.
Was ook mijn gedacht toen ik het lijstje van de OP nakeek.
Laatst gewijzigd door Petrikske 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
je répète.. Jean a de longues moustaches
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb nu 500/500 en merk daar niet zo gek veel van. Mijn grootste twistpunt is of 15 upload wel voldoende is of ik toch eerder richting 50 moet kijken, gezien we hier met 4 zijn.

Is TVV op Apple TV dan al wat verbeterd? Vroeger wel eens getest, maar ik vond het niet lekker werken op ATV.

Scarlet ben ik idd vergeten in het lijstje...

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hangt van je gebruik af. Als je telewerkt met meerdere tegelijk en grote bestanden versast is een goeie upload wel leuk en vlot werken. Veel video gebruiken (upload) zal ook een invloed hebben.

Ik heb weinig problemen met Apple TV in combinatie met TVV. Enige was dat op VRT de ondertiteling een tijd automatisch verscheen maar dat is ineens gedaan. Jammer ook dat hun zeer goede TV gids uit de app niet in de Apple TV app zit.

Ander klein dingetje is dat in de lijst beschikbare zenders ook zenders zitten die niet beschikbaar zijn in ons abo (light).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Je zou eens een paar dagen kunnen proberen de gratis TV apps van bijvoorbeeld VRT , VTM en GoPlay te proberen.
Als je dan vaststelt dat je geen tv abonnement nodig hebt dan kun je dat schrappen.

Wij kijken extreem weinig TV dus zelfs die €10 of €5 aan Base betalen is niet de moeite.
De VRT app bijvoorbeeld werkt prima zonder reclame als je Aduard DNS server instelt op de Apple TV of eventueel gewoon in je modem.
Je kunt gewoon live kijken via al die apps, dus of je dat nu via TVV, Base of een decoder doet, vooral de prijs maakt het verschil.

Mijn redenering is: niet betalen voor TV dat overvol zit met reclame. Scheelt ongeveer €120 per jaar of meer.
Zeker als je daarnaast ook nog streaming abonnementen moet betalen loopt het anders wel op in de vaste kosten.

Ps: ik overhoorde laatst een gesprek van mensen die het financieel echt niet slecht hebben, heel de groep ouders was het met elkaar eens: ze zijn het zo beu al die abonnementen: Telenet / Proximus en dan nog Netflix, Disney+ etc etc dat iedereen vanalles aan het opzeggen of aan het minderen is.
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het abo op TVV of Base is inderdaad niet nodig maar het is gewoon handig en een overgang voor mensen die er moeite mee hebben om afscheid van zappen te nemen.

Wij kijken ook hoofdzakelijk naar VRT (90%) dus zoveel zappen zit er niet eens in, voor mij mag dat abo TVV buiten. De apps hebben soms ook het voordeel dat je makkelijker reclame kan skippen als er al reclame op zit. Bij de OS was het ook handig dat VRT meerdere streams aanbood zodat je de sport van uw keuze kon volgen, prachtig!

Het is gewoon even aanpassen en wennen maar het is een kans om te besparen. Streamingdiensten zoals Netflix nemen we sporadisch, eerder een maand in de winter. We kijken dan de serie die we willen zien en zeggen op.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ptoeneigh schreef: 1 maand geleden Je zou eens een paar dagen kunnen proberen de gratis TV apps van bijvoorbeeld VRT en VTM te proberen. GoPlay voorlopig enkel via AirPlay of Casting maar werkt ook prima. Als je dan vaststelt dat je geen tv abonnement nodig hebt dan kun je dat schrappen.
GoPlay heeft ook al een native Apple TV app hoor. Voor mij zijn die apps al voldoende, maar zoals gezegd ligt dat in het gezin wat anders. Daar moet ik ook gewoon rekening mee houden. Vandaar dat die Base TV momenteel iets goeds is waardoor ik meer opties kan afgaan.
Dizzy schreef: 1 maand geleden Hangt van je gebruik af. Als je telewerkt met meerdere tegelijk en grote bestanden versast is een goeie upload wel leuk en vlot werken. Veel video gebruiken (upload) zal ook een invloed hebben.
Mja het doet mij denken dat Hey Telecom in ons geval momenteel voldoende zal zijn. Beetje terug naar vroeger :) Het is alleen wel een pak goedkoper dan toen en in feite ook nu de goedkoopste oplossing.

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 1 maand geleden De VRT app bijvoorbeeld werkt prima zonder reclame als je Aduard DNS server instelt op de Apple TV of eventueel gewoon in je modem.
Dat was een goede oplossing, maar tegenwoordig lukt dat niet meer bij VTM.
Niet elke reclame spot wordt geblokkeerd, maar erger, na de reclame onderbreking springt de uitzending weer naar het begin.
Ik heb in mijn AdGuardHome dan maar een uitzondering gemaakt voor de chromecast want echt handig is dat niet op deze manier.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Vaganzza schreef: 1 maand geleden
GoPlay heeft ook al een native Apple TV app hoor.
Dizzy schreef: 1 maand geleden Hangt van je gebruik af.
Mja het doet mij denken dat Hey Telecom in ons geval momenteel voldoende zal zijn. (..) de goedkoopste oplossing.
GoPlay: thx. voor de tip! Kun je nagaan hoeveel TV wij kijken.. niet dus ;-)
Inderdaad zoals Dizzy aanhaalt: probeer die apps eens en beter nog: probeer Hey eens, het werkt prima.
Ben je ‘t beu dan verander je, dat is het geluk dat we hebben in België dat dat kan.

Ook dat van die streaming diensten beperken of maar tijdelijk nemen in de winter is prima natuurlijk.

Ik heb al een paar keer overwogen om in een goede VPN te investeren als alternatief maar zelfs dat halen we er niet uit want we kijken echt heel weinig nu.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ptoeneigh schreef: 1 maand geleden Inderdaad zoals Dizzy aanhaalt: probeer die apps eens en beter nog: probeer Hey eens, het werkt prima.
Ben je ‘t beu dan verander je, dat is het geluk dat we hebben in België dat dat kan.
Ik had tot vorig jaar in de zomer Orange internet. Ik heb er nooit problemen mee gehad, buiten de verhuis van de vaste lijn. Die is toen definitief gesneuveld, dat was het voordeel :-D Ik verwacht dus effectief dat het gewoon prima zal werken. Mijn moeilijkheid in keuze zit hem in de upload, maar ik ben er gewoon voor gegaan. Het is nu in eerste instantie de prijs die de doorslag geeft.