Ik las wat mee in het topic van lucdec over beveiligingscameras. Ik ben een complete leek op dat vlak en zou eigenlijk graag ook een 3-tal camera's hangen. We waren enkele weken geleden op reis en in onze buurt is er toen wat commotie geweest over een 2-tal inbrekers die door de tuinen aan het lopen waren. Uiteindelijk kon men ze niet pakken, maar aan de omheining te zien zijn ze wel in onze tuin geweest.
Kan iemand mij op weg helpen op wat ik moet letten of hoe ik zoiets best aanpak? Ik had graag een camera buiten gehangen aan het tuinhuis. Dit staat een 80-tal meter van het huis langs een garagestraatje. 's Nachts kan men daar dus op het gemak doen wat men wil...
- PoE lijkt mij aangeraden? Ik heb geen PoE switch. Kunnen deze camera's gevoed worden zoals de Unifi AP's met een PoE adapter?
- Beelden zouden zowel overdag als bij nacht "goed" moeten zijn.
- Welke software als NVR? Die Coral TPU lijkt mij wel leuk om mensen te herkennen/false positives (door bvb een kat) er uit te halen.
Ik heb momenteel een Home Assistant server draaien (op Vmware) en zag vandaag bij mijn korte zoektocht vaak Frigate en Blue Iris langskomen. Zet ik best een dedicated servertje op met een dedicated HDD zodat ik de beelden voor laat ons zeggen 1 week kan opslaan? Hoe pakken jullie dit aan?
Qua prijzen: het blijft een hobbymatig projectje. Het moeten dus ook geen high-end camera's zijn van €1000

Kortom, noob in deze materie en benieuwd naar jullie ervaringen/tips qua hardware en software.