OneNote in de knoop
Geplaatst: 26 aug 2024, 21:21
Ik gebruik al ettelijke jaren OneNote met een notebook in de cloud. Deze gebruik ik zowel op mijn Android telefoon, iPad, PC en laptop. Alles synchroniseert al jaren probleemloos.
Een dikke week geleden kreeg ik ineens een issue op mijn GSM, waar OneNote ineens kwam zeggen dat ik Offline aan het werken was, terwijl ik wel degelijk online was. Ik heb het probleem niet onmiddellijk bekeken omdat we op reis gingen vertrekken. Enkele dagen geleden op reis, open ik de notebook op mijn iPad, zie de data, en ineens wordt die compleet leeg (no sections). De dagen ervoor (ook op reis) totaal geen probleem. Effen paniek, dus rap op GSM gecheckt die natuurlijk nog altijd dat Offline probleem toonde. Daar effen uitgelogd en terug ingelogd in mijn MS Account en gelukkig fixte dat het probleem, maar op mijn iPad niet direct een oplossing. Ik probeerde ook via OneDrive te openen maar lukte niet. Probeerde ook eens met die OneNote file te moven en terug te zetten, maar geen oplossing. (Ik weet ook niet goed wat die file is, want die is maar 1K groot, dus lijkt me eerder een link).
Nu terug thuis, merk ik dat het probleem groter is. Op mijn PC open ik OneNote en ook daar krijg ik gewoon dat mijn notebook leeg is. Daar uitloggen en daarna terug inloggen lost het probleem niet op. Op mijn iPad wél het probleem opgelost gekregen, ook weer door uit te loggen, in te loggen, maar dan specifiek nog eens de notebook te openen. Vervolgens op mijn laptop hetzelfde: moet uitloggen en terug inloggen, maar kan dan wel (in tegenstelling tot op mijn PC) de notebook openen.
Het vreemde is dat in het icoontje van dat notebook zowel op iPad, GSM als laptop, er duidelijk gemaakt wordt dat er een sync probleem is. Rechtsklik-Sync Errors toont een error code die overal dezelfde is: 0xE4020108. Het vreemde is dat sync wel degelijk lukt want een wijziging op 1 device is op de 2 andere ook zichtbaar. Met Google vind ik ook helemaal niets terug over die error.
Als laatste redmiddel dacht ik van een nieuwe notebook aan te maken, en dan alles naar daar te copiëren. Maar ook met die nieuwe notebook krijg ik dezelfde error zelfs zonder content. En copy/move van de oude notebook naar de nieuwe gaat ook niet, alweer met een foutmelding.
Er lijkt dus iets compleet om zeep, alleen zie ik niet juist wat. Verder vind ik ook niet waar in de cloud de eigenlijke notebooks bewaard worden.
Iemand suggesties ?
Een dikke week geleden kreeg ik ineens een issue op mijn GSM, waar OneNote ineens kwam zeggen dat ik Offline aan het werken was, terwijl ik wel degelijk online was. Ik heb het probleem niet onmiddellijk bekeken omdat we op reis gingen vertrekken. Enkele dagen geleden op reis, open ik de notebook op mijn iPad, zie de data, en ineens wordt die compleet leeg (no sections). De dagen ervoor (ook op reis) totaal geen probleem. Effen paniek, dus rap op GSM gecheckt die natuurlijk nog altijd dat Offline probleem toonde. Daar effen uitgelogd en terug ingelogd in mijn MS Account en gelukkig fixte dat het probleem, maar op mijn iPad niet direct een oplossing. Ik probeerde ook via OneDrive te openen maar lukte niet. Probeerde ook eens met die OneNote file te moven en terug te zetten, maar geen oplossing. (Ik weet ook niet goed wat die file is, want die is maar 1K groot, dus lijkt me eerder een link).
Nu terug thuis, merk ik dat het probleem groter is. Op mijn PC open ik OneNote en ook daar krijg ik gewoon dat mijn notebook leeg is. Daar uitloggen en daarna terug inloggen lost het probleem niet op. Op mijn iPad wél het probleem opgelost gekregen, ook weer door uit te loggen, in te loggen, maar dan specifiek nog eens de notebook te openen. Vervolgens op mijn laptop hetzelfde: moet uitloggen en terug inloggen, maar kan dan wel (in tegenstelling tot op mijn PC) de notebook openen.
Het vreemde is dat in het icoontje van dat notebook zowel op iPad, GSM als laptop, er duidelijk gemaakt wordt dat er een sync probleem is. Rechtsklik-Sync Errors toont een error code die overal dezelfde is: 0xE4020108. Het vreemde is dat sync wel degelijk lukt want een wijziging op 1 device is op de 2 andere ook zichtbaar. Met Google vind ik ook helemaal niets terug over die error.
Als laatste redmiddel dacht ik van een nieuwe notebook aan te maken, en dan alles naar daar te copiëren. Maar ook met die nieuwe notebook krijg ik dezelfde error zelfs zonder content. En copy/move van de oude notebook naar de nieuwe gaat ook niet, alweer met een foutmelding.
Er lijkt dus iets compleet om zeep, alleen zie ik niet juist wat. Verder vind ik ook niet waar in de cloud de eigenlijke notebooks bewaard worden.
Iemand suggesties ?