Ik gebruik al ettelijke jaren OneNote met een notebook in de cloud. Deze gebruik ik zowel op mijn Android telefoon, iPad, PC en laptop. Alles synchroniseert al jaren probleemloos.
Een dikke week geleden kreeg ik ineens een issue op mijn GSM, waar OneNote ineens kwam zeggen dat ik Offline aan het werken was, terwijl ik wel degelijk online was. Ik heb het probleem niet onmiddellijk bekeken omdat we op reis gingen vertrekken. Enkele dagen geleden op reis, open ik de notebook op mijn iPad, zie de data, en ineens wordt die compleet leeg (no sections). De dagen ervoor (ook op reis) totaal geen probleem. Effen paniek, dus rap op GSM gecheckt die natuurlijk nog altijd dat Offline probleem toonde. Daar effen uitgelogd en terug ingelogd in mijn MS Account en gelukkig fixte dat het probleem, maar op mijn iPad niet direct een oplossing. Ik probeerde ook via OneDrive te openen maar lukte niet. Probeerde ook eens met die OneNote file te moven en terug te zetten, maar geen oplossing. (Ik weet ook niet goed wat die file is, want die is maar 1K groot, dus lijkt me eerder een link).
Nu terug thuis, merk ik dat het probleem groter is. Op mijn PC open ik OneNote en ook daar krijg ik gewoon dat mijn notebook leeg is. Daar uitloggen en daarna terug inloggen lost het probleem niet op. Op mijn iPad wél het probleem opgelost gekregen, ook weer door uit te loggen, in te loggen, maar dan specifiek nog eens de notebook te openen. Vervolgens op mijn laptop hetzelfde: moet uitloggen en terug inloggen, maar kan dan wel (in tegenstelling tot op mijn PC) de notebook openen.
Het vreemde is dat in het icoontje van dat notebook zowel op iPad, GSM als laptop, er duidelijk gemaakt wordt dat er een sync probleem is. Rechtsklik-Sync Errors toont een error code die overal dezelfde is: 0xE4020108. Het vreemde is dat sync wel degelijk lukt want een wijziging op 1 device is op de 2 andere ook zichtbaar. Met Google vind ik ook helemaal niets terug over die error.
Als laatste redmiddel dacht ik van een nieuwe notebook aan te maken, en dan alles naar daar te copiëren. Maar ook met die nieuwe notebook krijg ik dezelfde error zelfs zonder content. En copy/move van de oude notebook naar de nieuwe gaat ook niet, alweer met een foutmelding.
Er lijkt dus iets compleet om zeep, alleen zie ik niet juist wat. Verder vind ik ook niet waar in de cloud de eigenlijke notebooks bewaard worden.
Iemand suggesties ?
OneNote in de knoop
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Ik heb ergens gelezen dat er problemen zijn met MS en de link tussen bepaalde programma's waaronder onenote. Even geduld dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 348 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Weet je toevallig nog waar, of wat keywords ? Ik heb al gegoogled, maar ik vind er niets over.
Ik raak ook wat einde raad. Op iPad en phone de apps herinstalleerd. Op iPad lijkt alles ok nu. Op phone blijft de app zeggen dat er een sync probleem is, terwijl ik met een test-page wel kan zien dat er probleemloos gesynct wordt. Maar met de OneNote app op Windows lukt het helemaal niet. Heb ook al eens een complete uninstall van Office gedaan, de volledige OneNote folder in AppData weggehaald, en dan herinstalleerd en nog altijd krijg ik een lege notebook als ik mijn notebook probeer te openen. Op OneDrive zie ik wel shortcuts naar die notebooks en als ik die open, opent een web versie van die notebook en die ziet er ook ok uit, en synct ook mee met iPad en phone.
Ik geraak ook nog altijd niet aan waar die files nu juist staan. Als ik OneDrive via het web bekijk, zie ik de notebooks duidelijk staan (filesize klopt), maar als ik hem probeer te openen krijg ik een 404. Als ik OneDrive via Windows benader, zie ik enkel shortcut files van 1KB. Als ik daarop dubbelklik, opent opnieuw een webpage met OneNote én de inhoud van mijn notebook. Het lijkt dus dat er ergens referenties out of sync geraakt zijn.
EDIT: deze uitleg gevonden: . Vanavond nog eens verder zoeken of ik iets kan fixen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Ik volg meerdere sites via RSS, ik vergeet dan vaak de bron dus ik kan u helaas niet helpen maar het sprong direct in mijn gedachten toen ik uw post zag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Ondertussen nog wat geëxperimenteerd en toch duidelijk ergens een probleem met mijn account, dus server kant.
Heb 2 ipads, dus daartussen ook wat getest. Ik kan een nieuwe notebook aanmaken en die kan geopend worden op de andere iPad. Heb ook mijn echte notebook kunnen dupliceren (just in case). Toch ook wat quirks wel: je krijgt die nieuwe notebook te zien in de suggesties / recente files, maar daarmee kon ik hem niet openen en kreeg ik een fout dat de notebook mogelijk verwijderd of verplaatst is. Wanneer ik 'browse' kies, kon ik hem ook vinden, en daarmee krijg ik hem wel geopened. Ook bizar is dat telkens ik OneNote afsluit en terug open, er een nieuwe instance van dezelfde notebook verschijnt in de lijst van geopende notebooks.
Via laptop/PC lukt echter niets online. Ik kan een lokale notebook aanmaken, maar als ik die wil sharen (waarbij OneNote die dan op OneDrive zet) krijg ik een foutmelding. Wanneer ik een online notebook aanmaak, krijg ik ook direct melding dat sync niet lukt. De fout is ook altijd dezelfde: "OneNote can't sync your notes right now. We'll keep trying. (Error code: 0xE00009C8 bb0ur)". Een bestaande online notebook openen lukt ook niet. Het verdachte is dat hij mij daarbij eerst ook een login presenteert, terwijl ik al ingelogd ben. Het is bijna alsof hij denkt dat de ownership bij een andere user ligt. Of maw: dat de userid op mijn laptop/PC een andere is dan die op mijn mobiele devices.
Op reddit zie ik van de voorbije week ook een aantal meldingen van vreemde (maar niet noodzakelijk) dezelfde issues. Maar ook mensen die totaal geen issues hebben.
Toegevoegd na 22 uren 41 minuten 37 seconden:
Ik heb mijn probleem ook eens voorgelegd op answers.microsoft.com waar ik vaak MS Support mensen zie reageren. Ik vrees echter een beetje het ergste. Het feit dat zelfs met een complete reinstall het probleem blijft, doet me vermoeden dat er iets mis is met mijn OneDrive. Als dat alleen bij mij is, zie ik dit niet opgelost te geraken, temeer daar ik geen MS 365 abonnee ben.
Heb 2 ipads, dus daartussen ook wat getest. Ik kan een nieuwe notebook aanmaken en die kan geopend worden op de andere iPad. Heb ook mijn echte notebook kunnen dupliceren (just in case). Toch ook wat quirks wel: je krijgt die nieuwe notebook te zien in de suggesties / recente files, maar daarmee kon ik hem niet openen en kreeg ik een fout dat de notebook mogelijk verwijderd of verplaatst is. Wanneer ik 'browse' kies, kon ik hem ook vinden, en daarmee krijg ik hem wel geopened. Ook bizar is dat telkens ik OneNote afsluit en terug open, er een nieuwe instance van dezelfde notebook verschijnt in de lijst van geopende notebooks.
Via laptop/PC lukt echter niets online. Ik kan een lokale notebook aanmaken, maar als ik die wil sharen (waarbij OneNote die dan op OneDrive zet) krijg ik een foutmelding. Wanneer ik een online notebook aanmaak, krijg ik ook direct melding dat sync niet lukt. De fout is ook altijd dezelfde: "OneNote can't sync your notes right now. We'll keep trying. (Error code: 0xE00009C8 bb0ur)". Een bestaande online notebook openen lukt ook niet. Het verdachte is dat hij mij daarbij eerst ook een login presenteert, terwijl ik al ingelogd ben. Het is bijna alsof hij denkt dat de ownership bij een andere user ligt. Of maw: dat de userid op mijn laptop/PC een andere is dan die op mijn mobiele devices.
Op reddit zie ik van de voorbije week ook een aantal meldingen van vreemde (maar niet noodzakelijk) dezelfde issues. Maar ook mensen die totaal geen issues hebben.
Toegevoegd na 22 uren 41 minuten 37 seconden:
Ik heb mijn probleem ook eens voorgelegd op answers.microsoft.com waar ik vaak MS Support mensen zie reageren. Ik vrees echter een beetje het ergste. Het feit dat zelfs met een complete reinstall het probleem blijft, doet me vermoeden dat er iets mis is met mijn OneDrive. Als dat alleen bij mij is, zie ik dit niet opgelost te geraken, temeer daar ik geen MS 365 abonnee ben.
-
- Elite Poster
Er is hoop. Vandaag een reactie van MS op answers.microsoft.com :
I'm a Product Manager from the OneNote team and I thank you for taking the time to explain the issue in detail.
We acknowledge that there's a known sync issue which is affecting some of our users on OneNote Windows app. We are actively working to fix this issue. In the meanwhile, you can access your notes from the OneNote Web app at onenote.com. Thank you for understanding.
I'm a Product Manager from the OneNote team and I thank you for taking the time to explain the issue in detail.
We acknowledge that there's a known sync issue which is affecting some of our users on OneNote Windows app. We are actively working to fix this issue. In the meanwhile, you can access your notes from the OneNote Web app at onenote.com. Thank you for understanding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 60 keer
In de werkomgeving hebben we ook problemen met OneNote. Het begint met sync problemen en het eindigt met iemand die een blanco pagina krijgt.
De werkomgeving is 1 groot wifi-net opgebouwd met meerdere WAP's en ik vermoed dat wij daar de oorzaak moeten zoeken. Staat de OneNote open en ga je naar een meeting room dan kom je 1 of meerdere WAP's tegen, en de pc die tijdelijk gebruikt, waardoor mogelijks OneNote om de een of andere reden de pedalen kwijt geraakt.
Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk
De werkomgeving is 1 groot wifi-net opgebouwd met meerdere WAP's en ik vermoed dat wij daar de oorzaak moeten zoeken. Staat de OneNote open en ga je naar een meeting room dan kom je 1 of meerdere WAP's tegen, en de pc die tijdelijk gebruikt, waardoor mogelijks OneNote om de een of andere reden de pedalen kwijt geraakt.
Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk
-
- Elite Poster
Ik vermoed toch eerder dat de oorzaak hetzelfde probleem is dat velen nu ervaren. Hier hangt mijn PC gewoon aan LAN en heb het issue. Het is ook opvallend (en door MS acknowledged) dat het enkel op Windows is, met als advies op PC van via onenote.com te editeren.
Hier enkele threads:
* https://answers.microsoft.com/en-us/mso ... 5021193591
* https://answers.microsoft.com/en-us/mso ... 2749beb35c
* https://answers.microsoft.com/en-us/mso ... 5d6e919ab8
-
- Elite Poster
Yep, ik was submitter (was verbaasd dat ze het ook accepteerden aangezien het ook totaal niet in media online te vinden was).
Ondertussen is het voor mij opgelost, en op answers.microsoft.com beginnen andere successen binnen te sijpelen. Maar ook meldingen van mensen bij wie het (nog) niet gefixt is, dus lijkt erop dat ze het in batch doen.
Ondertussen is het voor mij opgelost, en op answers.microsoft.com beginnen andere successen binnen te sijpelen. Maar ook meldingen van mensen bij wie het (nog) niet gefixt is, dus lijkt erop dat ze het in batch doen.