Hallo,
Ik ben in het bos van de inktjet printers op zoek naar 1 bepaalde boom.
Ik ben op zoek naar een kleuren printer, scanner, kopier voor thuisgebruik.
Wat zijn de eisen:
- Aparte cartridges (geen blokje met meerdere kleuren ineen) die kunnen vervangen worden door een huismerk
- Geen communicatie met de firma (zoals HP)
- Connectie via WIFI, etc...
- toestel onder de 100 euro.
- Gemakkelijke installatie
- Liefst geen Brother (vorige was Brother: miserie van start tot einde).
Kortom de ideale printer
Wie heeft suggesties en/of wie heeft ervaring met een dergelijk toestel?
Alvast bedankt voor jullie feedback.
Wie helpt mij aan een "old school" printer zonder veel poespas.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik zou zeggen: de canon pixma ts8050, maar die maken ze niet meer. De opvolgers met meerdere kleuren cartridges zijn wel boven je budget, maar ik heb die 8050 nu 7 jaar en dat werkt *altijd*.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik weet dat je een inktjet zoekt, maar ik ben die net aan het buitenwerken, ook voor thuisgebruik.
Als je niet teveel print "vervallen" bij sommige merken de cartridges nogal snel, en uitdrogen is ook altijd een issue.
Is een laser ook een optie?
Als je niet teveel print "vervallen" bij sommige merken de cartridges nogal snel, en uitdrogen is ook altijd een issue.
Is een laser ook een optie?
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dat uitdrogen ben ik dus nog niet tegengekomen. En het is nu niet dat ik elke week print
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ikzelf heb meer last van "vervallen" cartridges, maar ik ken mensen die zo 1x per jaar of minder ns een papiertje moeten printen, en dan is er altijd wel iets met die inkjets wanneer je ze nodig hebt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 83 keer
Klopt, ook de reden waarom ongeveer 15 jaar geleden ben overgeschakeld naar een simpele (zwart wit) laserprinter van Samsung destijds.
Print zelf zeer weinig en was altijd miserie met de inkt vroeger, quasi telkens een nieuwe cartridge moeten kopen om eens iets te printen om de zoveel maanden.
Bij mijn laserprinter zit ik nu nog maar aan mijn 3de toner, die ook al weer een paar jaar oud is. (Al zal het nu een uitdaging worden om nog een toner te vinden als deze leeg is, ik vrees er voor.)
Print zelf zeer weinig en was altijd miserie met de inkt vroeger, quasi telkens een nieuwe cartridge moeten kopen om eens iets te printen om de zoveel maanden.
Bij mijn laserprinter zit ik nu nog maar aan mijn 3de toner, die ook al weer een paar jaar oud is. (Al zal het nu een uitdaging worden om nog een toner te vinden als deze leeg is, ik vrees er voor.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 453 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik versta het niet goed.
Langs de ene kant vragen voor een "old-school" printer, maar langs de andere kant wel vele toeters en bellen vragen.
Als je echt wilt gaan voor simpel en geen gedoe, dan koop je een eenvoudige z/w laser.
Als je toch wifi/kleur/scan/... wenst dan ben ik voorstander van de epson ecotank reeks. Niet de mooiste afdrukken, maar de inkt zit in flessen en kost een fractie van de cartridges.
Langs de ene kant vragen voor een "old-school" printer, maar langs de andere kant wel vele toeters en bellen vragen.
Als je echt wilt gaan voor simpel en geen gedoe, dan koop je een eenvoudige z/w laser.
Als je toch wifi/kleur/scan/... wenst dan ben ik voorstander van de epson ecotank reeks. Niet de mooiste afdrukken, maar de inkt zit in flessen en kost een fractie van de cartridges.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Als je geen foto's print met hoge eisen is een laser beter en ook goedkoper door besparing op inkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallocadsite schreef: ↑1 maand geleden Ik versta het niet goed.
Bedankt reeds voor de vele antwoorden.
Met "old school" bedoel ik gewoon simpel. de laatste brother had veel problemen met WIFI en was qua software een ramp als je moest scannen. Allemaal vrij omslachtig.
Wij kleurenprinten en scannen sporadisch, dus het hoeft echt geen professioneel toestel te zijn.
Ik had het liefst zelfs een toestel zonder die schips op de cartridges, maar gewoon mechanisch.
Maar die vindt je nu niet meer.
Laser denk ik niet dat we nodig zullen hebben.
Ik heb reeds een Canon Pixma en een Brothet JW 5640DW gehad.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
In dat geval ben je goedkoper en beter af met een laserprinter. Minder gedoe met die inktcartridges en resultaat meer dan goed genoeg. Men kijkt vaak naar de aankoopprijs maar in feite betaal je meermaals die prijs aan inkt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 453 keer
- Recent bedankt: 8 keer
En waarom geen inktflessen? Geen cartridges en geen chips, gewoon flessen.
Epson heeft dat in de ecotank reeks en HP in de smarttank reeks.
Maar voor mij is HP een nogo wegens hun eerdere fratsen en de verschrikkelijke driver van hun plotters.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
Hallo,
ik denk dat mijn keuze gevallen is op een HP Smart Tank 5105 (of 7).
In een vorige reactie sprak men van systeem met inktflesjes bij Epson, maar ik heb idd. vergeleken en ben bij een HP uitgekomen die dit systeem ook heeft (en geen onlineconnectie met de firma ).
Iets duurder in aankoop als een inktjet, maar geen geknoei meer met catridges en een lage printkost.
Het enige waar ik mij nog vragen bij stel zijn de printkoppen die opeens apart moeten geplaatst worden kunnen aangekocht worden.
Hopelijk is dat ook geen verborgen kost op termijn.
Voorts ziet het er een eenvoudig toestel uit, juist wat ik zoek!
Als er iemand gebruikservaringen heeft met dit toestel, hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor de vele reacties!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 150 keer
- Recent bedankt: 6 keer
HP Smart Tank 5105 (of 7) is ook een inkjet hoor.
Op 123inkt.be staat bij de 5105: Dit product wordt niet meer geproduceerd en is daardoor niet meer leverbaar.
Op 123inkt.be staat bij de 5105: Dit product wordt niet meer geproduceerd en is daardoor niet meer leverbaar.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04