Ik heb dezelfde terrasverwarmer, echt veel warmte geeft dit model niet dus minder druk zou ik ook echt niet doen. Genoeg als bijverwarming in de veranda voor het voorjaar.
Deze variant gebruikt inderdaad 50 mbar druk, de 1,5 kg/h is het maximum dat de ontspanner kan ontspannen en bijkomend er zit een slangbreukbegrenzer in deze ontspanners. Van zodra er te veel gas gebruikt wordt (slangbreuk) stopt deze ook.
50 mbar zie je eerder in caravans, om nadien verder te ontspannen aan de toestellen tot een gewenste druk.
Afhankelijk van propaan (minder soortelijke energie) of butaan (meer soortelijke energie) heb je in principe een ontspanner van meer druk (37 mbar) of minder druk nodig (30 mbar). Maar lees vooral de voorschriften van de fabrikant eens, veelal duidelijke sticker op het toestel.
Ik denk niet dat velen dit eigenlijk niet correct toepassen, als het brandt dan brandt het

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –