Welke energie leverancier kiezen en welke site gebruiken.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

Hi
Ik ben een alleenstaande zonder kids die volgend jaar alleen gaat wonen.
Dus ik heb nog geen energie leverancier en ken dus als alleenstaand ook mijn verbruik niet.
Waarop letten bij het kiezen van een energieleverancier?
Welke stie het best gebruiken:
https://vtest.vreg.be/
https://www.mijnenergie.be/
https://www.aanbieders.be

Wie kent er energie.be?
Wie is er klant en wat zijn uw bevindingen?

Lees op trustpilot niks dan goede. Maar ja weet dat daar vaak voor andere reviews niks dan goede staan.
op een andere site maar de naam weet ik nu niet meer enkel negatieve
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 466 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

de vtest van de vreg is de enige officiele. waar je op moet letten ? op wat je zelf belangrijk vindt uiteraard. wil je goedkoop, let dan op de prijs, wil je groen, let dan op duurzaamheid enzoverder. Daar heb je geen forum voor nodig, maar je wil blijkbaar records vestigen op gebied van topics openenen :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
gnomezor
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik ben klant bij Energie.be, dat deels eigendom is van Luminus, voor mijn variabele elektriciteitscontract en ben erg tevreden. Facturen en domiciliëringen verlopen altijd vlot. De overstap van Luminus BasicFlex naar Energie.be ging ook moeiteloos. Bovendien behoren ze elke maand tot de goedkoopste aanbieders volgens de V-test. Kortom, zeker een aanrader!

De klantendienst is daar wel enkel via e-mail bereikbaar en de vaste vergoeding van 35 EUR is hoger dan het gemiddelde.
Ik verbruik jaarlijks 4000-5000 kWh aan stroom en omdat ze goedkoop zijn valt die vergoeding mee.

Als je gewoon energie nodig hebt zonder tralalala dan zou ik daar gewoon klant worden.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

Wat mij is opgevallen is dat niet altijd alle soorten tarieven in die vergelijking naar boven komen.
Natuurlijk dankzij promoties kan het interessant zijn om een jaar klant te blijven voor een iets duurder tarief waar je dan na een jaar een mooie korting voor krijgt, maar om een voorbeeld te noemen, een beetje verborgen op de website van Luminus staat “basic flex”. Dat werd mij niet aangeboden toen mijn jaarcontract verliep, en ook via mijnenergie niet, wellicht omdat daar niet veel aan te verdienen valt.

Pas toen ik mijn opzeg had gedaan bij Luminus belden ze mij op om me dit goedkopere tarief aan te bevelen.
Natuurlijk pas als het te laat is komen ze daarmee af.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 413 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Basic Flex komt wel voor in de vtest dacht ik, maar staat inderdaad heel goed weggestoken op hun website. Als je je abonnement wil aanvragen krijg je eerst een aantal keuzes en daaronder staat in het klein (en met een tekstkleur die nauwelijks verschilt van de achtergrond) een knopje "meer opties". Daar kan je dan die basic abonnementen terugvinden die veel goedkoper zijn.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 62 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Betaal momenteel 65 Euro per maand bij TotalEnergies voor 1403 kWh elektriciteit en 4888 kWh gas per jaar.