QNAP Qsirch

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 194 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Iemand ervaringen met QNAP's Qsirch?
Mijn doel zou zijn om een paar honderd gigabyte aan foto's op een eenvoudige manier doorzoekbaar te maken, incl. zoeken op personen.
Hiervoor zou je Qsirch Premium nodig hebben. Dat lijkt een abonnementsvorm te gaan worden, maar (voorlopig?) nog gratis tot eind dit jaar.
How to search any file on your QNAP NAS with Qsirch, een review van oktober '23 is lovend over deze functionaliteit.

Ik heb ervaring met Synology Photos, maar die voldoet niet: gericht zoeken lijkt zowat onmogelijk.
Computer(k)nul
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 223 keer

Bericht

Geen ervaring met Qsirch of synology photo's maar ik sta altijd wat weigerachtig tegenover diensten van fabrikanten zelf, zeker als er een abonnement aan vasthangt.
Het is een soort van vendor lockin en vaak kunnen de fucbtionaliteiten veranderen, stopgezet worden, niet snel genoeg meer evolueren tegenover de prijs die meestal wel snel genoeg zal opgetrokken worden.

Ikzelf gebruik immich die op mijn Synology draait in docker en daarmee kan je zoeken op personen of beschrijvingen.

Photoprism zou iets gelijkaardigs moeten zijn maar zelf ook nog niet geprobeerd.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron