Grootouders €470/jaar laten besparen, voor meer in ruil

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
VossyGamer
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Zie onderstaande screenshot:

Afbeelding

Ik heb even een overzicht gemaakt voor mijn grootouders, omdat ik vind dat zij veel te veel betalen aan telecom.

Merk ook op dat ze bij Telenet maar 150 GB internet hebben, terwijl dat bij Scarlet onbeperkt (3 TB) is, voor veel minder geld.

Ze zijn tevreden, en zijn ingegaan op het aanbod. En ja, het speelde ook wel een rol dat ik ze aanmoedigde, omdat ik John Porter en die Amerikaanse aandeelhouders niet mag.
Woensdag komen ze de boel installeren, en blijkbaar is er ook een vaste lijn gratis inbegrepen. Mooi meegenomen voor hun.

Ze kijken bij hun tweede verblijf (zee) nauwelijks TV, en daar is het compact signaal perfect voor. Bedankt, Telenet.
Laatst gewijzigd door VossyGamer 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Int.: Afbeelding hey! internet (29 €/maand)
Tel.:Afbeelding hey!: 50GB BE + 20GB EU (9 €/maand)

Totaal = 38 €/maand
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Ik zou eens hetzelfde voor mijn buren moeten doen. Ze zijn zelfstandige met een winkel en vertelden me dat ze €270 betalen voor hun telecom zonder GSM.
Ik lag net niet op mijn gat.
Zelfs als je hoge redundantie verwacht (wegens bancontact terminal) lijkt me dit gigantisch hoog. Of zie ik iets over het hoofd?
VossyGamer
Plus Member
Plus Member

Bericht

€ 270 per maand?! Zonder GSM?! Je ziet zeker niet iets over het hoofd, sommige worden echt uigemolken en vinden het niet erg.

Totaal = 38 €/maand
VossyGamer
Plus Member
Plus Member

Bericht

Extra: Nu ze bij Scarlet en Hey zitten gaan ze niet elke 6 (ongeveer) maanden een prijsstijging 'wegens inflatie' krijgen. Ook een groot voordeel.

Totaal = 38 €/maand
Nordic
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Bericht

Hou je wel rekening met het feit dat er voor het compact signaal ook betaald moet worden? Wanneer je alle producten op een locatie gaat opzeggen, wordt die lijn op een gegeven moment afgesloten en heb je ook geen compact signaal meer.
VossyGamer
Plus Member
Plus Member

Bericht

Als Telenet het compact signaal wil afsluiten moeten ze een technieker op baan sturen om een filter te installeren. En dat zie ik ze niet snel doen, zeker omdat ze in een appartement aan zee wonen, en dat lastiger is om daar de filter juist te plaatsen. (1 gedeelde coax kabel voor hele gebouw). Dus ik zie het ze niet zo snel doen, het kost hun namelijk meer geld dan dat ze geen technieker speciaal een filter laten installeren.

Totaal = 38 €/maand
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Ik heb dat compacte signaal hier nog.
Telenet vind het ook niet de moeite om dat bij mij af te sluiten, maar eerlijk? Ik vind dat echt geen manier (meer) om naar TV te kijken.
Ik gebruik het nooit.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
Bedankt: 3315 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Als Telenet het compact signaal wil afsluiten moeten ze een technieker op baan sturen om een filter te installeren. En dat zie ik ze niet snel doen, zeker omdat ze in een appartement aan zee wonen, en dat lastiger is om daar de filter juist te plaatsen. (1 gedeelde coax kabel voor hele gebouw).
Appartementen aan zee zonder individueel abonnement (rijgnet) betalen meestal mee voor hun TV aansluiting via de Syndic.
In dit geval kunnen ze perfec (en legaal) naar het Compact Signaal kijken.

Maar als ze nu een TV-Box hebben, hebben ze dan ook een modem en Internet van Telenet, en betalen ze dan voor een individuele aansluiting?
Dat staan net om je overzichtje?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 467 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ik zie dat je grootouders de beschikking hadden over de "Play Sports" uitbreiding.
Als ze echt veel behoefte hadden aan dit pakket gaan ze nu wel op hun honger blijven zitten denk je ook niet?
Als je Opa bv een echte voetballiefhebber is en het mag niet teveel kosten dan moet je geen TV in huis halen maar iets anders wat niet als legaal beschouwd word.
Maar eenieder moet in samenspraak beslissen wat en voor welke prijs.

Telenet heb ik al vele jaren geleden buiten gesmeten, "onze klanten hebben geen behoefte aan meer dan 10gb"

Zo lang dus 🤣
je répète.. Jean a de longues moustaches
VossyGamer
Plus Member
Plus Member

Bericht

philippe_d schreef: 2 maanden geleden
VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Als Telenet het compact signaal wil afsluiten moeten ze een technieker op baan sturen om een filter te installeren. En dat zie ik ze niet snel doen, zeker omdat ze in een appartement aan zee wonen, en dat lastiger is om daar de filter juist te plaatsen. (1 gedeelde coax kabel voor hele gebouw).
Appartementen aan zee zonder individueel abonnement (rijgnet) betalen meestal mee voor hun TV aansluiting via de Syndic.
In dit geval kunnen ze perfec (en legaal) naar het Compact Signaal kijken.

Maar als ze nu een TV-Box hebben, hebben ze ook een modem en Internet van Telenet, en betalen ze dan voor een individuele aansluiting?
Dat staan net om je overzichtje?
Bedankt voor de informatie i.v.m. Sydnic, dat wist ik niet. Dus eigenlijk betaalden ze al die tijd 5,27 euro per maand teveel (ze kijken toch alleen maar naar VRT naast sport, en daar is het compacte signaal perfect voor). Dit werd door een medewerker van Telenet zo opgemaakt enkele jaren terug.

Bij hun tweede verblijf staat al jaren een digibox dia via coax werkt, zonder internetverbinding in dat appartement. Ook heb ik verschillende keren gevraagd om de Play Sport optie ook te activeren op die digibox, maar dan wilden ze dat je 2x voor Play Sports betaalt. Typisch.

Hier zie je een stukje van de factuur en hoe het wordt aangerekend:

Afbeelding

Bedankt voor de feedback!

Toegevoegd na 10 minuten 9 seconden:
Petrikske schreef: 2 maanden geleden Ik zie dat je grootouders de beschikking hadden over de "Play Sports" uitbreiding.
Als ze echt veel behoefte hadden aan dit pakket gaan ze nu wel op hun honger blijven zitten denk je ook niet?
Als je Opa bv een echte voetballiefhebber is en het mag niet teveel kosten dan moet je geen TV in huis halen maar iets anders wat niet als legaal beschouwd word.
Maar eenieder moet in samenspraak beslissen wat en voor welke prijs.

Telenet heb ik al vele jaren geleden buiten gesmeten, "onze klanten hebben geen behoefte aan meer dan 10gb"

Zo lang dus 🤣
De sport optie hebben ze bij Scarlet ook, en als je naar de screenshot kijk staat dit ook in het overzicht (voor minder geld dan Telenet natuurlijk). Dit is het sport pakket van Proximus, dat je ook bij Scarlet TV kan nemen. Hier zitten ook meer zenders bij, en mijn opa kijkt alleen naar DAZN zenders, wat er uiteraard bij zit. Dus dat is perfect. En ik snap wat je zegt: dat je via IPTV wel goedkoper kan kijken, maar dat is voor hun te ingewikkeld, zij willen jammer genoeg nog steeds een old school bakje (of 'kaske' voor de weirdos :lol:).

Grappig hoe ze inderdaad recent hun ONE hebben veranderd van instap naar 10 GB na de vele prijsstijgingen, op Netweters zitten natuurlijk die fanboys dat met hun leven te defenden (link: https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... d-p/192108), ik vind het wel grappig. Dit was mijn post en de reactie erop:

Mijn bericht:
Afbeelding

Een van de reacties van een 'Ere-Krak':
Afbeelding

Nog een:
Afbeelding

Het is hun geld natuurlijk, dus ik houd ze niet tegen. Ik vind het alleen grappig dat ze blind zijn voor de continue prijsstijgingen en verlagingen van het entry level aantal data dat bij ONE zit. :roll:

Totaal = 38 €/maand
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Scarlet problemen bij ons in de buurt :

Ikzelf: opgezegd wegens te traag en geen tv kunnen kijken op 720p (Youtube schakelde ook veelal over naar een lagere resolutie) + vrees dat in onze cité Fiber nooit zal komen, voor die paar DSL abonnees er hier maar zijn / waren. De rest zit op coax.

Buurman 1: 2x problemen met de Scarlet lijn, welke de techniekers moeten oplossen hebben

Buurman 2: Ik zag hem tot voorbije maanden altijd netjes tv kijken. De laatste tijd niet meer, het werkte plots niet meer. Hij kreeg een nieuwe decoder opgestuurd en werkte nog niet. Hij is 5 maanden niet hier en kon zijn abonnement niet pauzeren, dus Scarlet maar opgezegd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
Bedankt: 3315 keer
Recent bedankt: 32 keer

Bericht

VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Bedankt voor de informatie i.v.m. Sydnic, dat wist ik niet. Dus eigenlijk betaalden ze al die tijd 5,27 euro per maand teveel (ze kijken toch alleen maar naar VRT naast sport, en daar is het compacte signaal perfect voor). Dit werd door een medewerker van Telenet zo opgemaakt enkele jaren terug.
Ze betaalden voor iets dat ze niet gebruikten, dat kan je Telenet toch niet verwijten??

VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Bij hun tweede verblijf staat al jaren een digibox dia via coax werkt, zonder internetverbinding in dat appartement.
In jouw overzicht sprak je over een TV-Box, niet over een digibox ...
Vandaar mijn veronderstelling dat ze ook een modem hadden :wink:
Ze hebben dus jaren een gratis kabelabonnement gekregen in hun 2de verblijf? Mooi toch?
VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Ook heb ik verschillende keren gevraagd om de Play Sport optie ook te activeren op die digibox, maar dan wilden ze dat je 2x voor Play Sports betaalt. Typisch.
Typisch?
Als je aan zee ook Scarlet zou nemen met de optie Picks Sports, dan zou je dat toch ook 2 keer moeten betalen....
VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Als Telenet het compact signaal wil afsluiten moeten ze een technieker op baan sturen om een filter te installeren. En dat zie ik ze niet snel doen, zeker omdat ze in een appartement aan zee wonen, en dat lastiger is om daar de filter juist te plaatsen. (1 gedeelde coax kabel voor hele gebouw). Dus ik zie het ze niet zo snel doen, het kost hun namelijk meer geld dan dat ze geen technieker speciaal een filter laten installeren.
Je weet niet 100% zeker hoe de installatie in het appartement aan zee is uitgevoerd (1 gedeelde coax kabel voor hele gebouw, betaald via de Syndic? of individuele coax aansluitingen (vanuit de kelder of verdelers op de verdiepingen?). Het is dus altijd mogelijk dat de coax wordt afgesloten ...
Je hebt het TV abonnement aan zee opgezegd, en dus ook het recht om TV te kijken (tenzij geregeld via de Syndic).
VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Grappig hoe ze inderdaad recent hun ONE hebben veranderd van instap naar 10 GB na de vele prijsstijgingen, op Netweters zitten natuurlijk die fanboys dat met hun leven te defenden.
Dat is hier volledig off-topic
En laat ons de discussies op Netweters niet hier herhalen, dat heeft toch niet veel zin??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Welke "bundel" hebben zij dan aan de zee? Op de factuur wordt het kabelabonnement aan de zee terug in mindering gebracht, is dat dan "gratis" omdat je al ergens anders een aansluiting hebt? Je had in dat geval ook een tweedehands digibox of -corder kunnen kopen en dan was je er met ~50 eur vanaf. Maar als je het abonnement op het hoofdadres opzegt gaat dat niet meer lukken. Ik veronderstel dan ook dat ze NIET ook nog eens aan de gebouwbeheerder betalen voor het abonnement, dus in feite worden ze zwartkijker. De kans dat men daar in een gebouw met een rijgnet iets aan gaat doen is natuurlijk wel klein.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 748 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

VossyGamer schreef: 2 maanden geleden Zie onderstaande screenshot:
Heel slim om dat per jaar uit te drukken.
Per maand lijkt dat een klein bedrag, maar per jaar tikt dat wel aan.
Ik heb zo al heel wat mensen naar Scarlet gekregen :).

Een een Chromecast Google TV om verder in het verleden te gaan dan Scarlet standaard aanbiedt.
thmj
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

VossyGamer schreef: 2 maanden geleden

Ze kijken bij hun tweede verblijf (zee) nauwelijks TV, en daar is het compact signaal perfect voor. Bedankt, Telenet.
Als kabel signaal en er wordt voor betaald (rechtstreeks of onrechtstreeks) is ci + kaartje een mooie aanvulling voor aan het zeetje.
Kaartje kan gerust van een derde zijn.
DeLanghe in Oostende is waar u moet zijn.

Maak zelf gebruik van 2 ci+ kaartjes en elke maand een factuur van 0 €.