Hi,
Ik gebruik al jaren Teamviewer om zo nu en dan iemand uit de nood te helpen zonder ter plaatse te moeten gaan. Een jaar geleden kreeg ik, hoewel het maanden geleden was dat ik Teamviewer had gebruikt de melding dat ik blijkbaar een professioneel gebruiker was en dat ik een commerciële licentie moest nemen. Een paar weken later werkte alles weer als vanouds (free for personal use).
Een week geleden wou ik weer iemand helpen maar nu werd ik naar de webpage van Teamviewer geleid om een account aan te maken (30-day trial).
Ondertussen keek ik uit naar een alternatief en vond ik Rustdesk en heb deze soft ook al geïnstalleerd maar nog niet gebruikt. Heeft er iemand ervaring mee, is de werking evenwaardig met Teamviewer? Tekortkomingen?
Alvast bedankt.
Vervanger Teamviewer?
-
- Elite Poster
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 28 sep 2003, 10:58
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 37 keer
Hier hetzelfde verhaal en toen ook even Rustdesk getest eerder dit jaar. Werkt goed. Maar even later las ik de comments over Rustdesk (over Chinese relays) bij een Teamviewer update op t.net en dan ben ik beginnen kijken naar een alternatief. Anydesk zou ook goed zijn maar voor individuele gebruikers zou het gratis zijn. Vaak las ik ook over de Quick Assist van Microsoft, die zou ingebouwd zijn in Windows 10 en 11.
Bron comment over Rustdesk:
https://tweakers.net/downloads/69344/te ... r_20143326
Dan andere comment met alternatieven:
https://tweakers.net/downloads/68438/te ... r_19852894
update, ff gezocht hoe gratis Anydesk is, hier kan je de "beperkingen" vinden als gratis gebruiker:
https://anydesk.com/en/pricing
Bron comment over Rustdesk:
https://tweakers.net/downloads/69344/te ... r_20143326
Dan andere comment met alternatieven:
https://tweakers.net/downloads/68438/te ... r_19852894
update, ff gezocht hoe gratis Anydesk is, hier kan je de "beperkingen" vinden als gratis gebruiker:
https://anydesk.com/en/pricing
-
- Pro Member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik gebruik nu https://Anydesk.com/en
Pro:
geen vervelende disconnects zoals bij Teamviewer
Contra:
Session max = 30 min
Geen auto log-in
Pro:
geen vervelende disconnects zoals bij Teamviewer
Contra:
Session max = 30 min
Geen auto log-in
-
- Administrator
- Berichten: 6407
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Rustdesk met een eigen relay server op een vps.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Moderator
- Berichten: 5742
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
- Bedankt: 481 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Even weinig tijd dus ik moet nog wat verder kijken....
Server(s) in China.. dan kijken we wel wat verder...
Selfhosted gaat niet op mijn Synology (geen docker mogelijk op mijn DS414). Als extra draaien op mijn Hetzner 2CPU cloudserver... zou misschien wat te veel vragen van de server (2 websites + test site + mailserver....)
Anydesk was/is een optie, het gaat meestal toch maar om settings nakijken bij de tegenpartij.
Quickassist had ik nog niet opgemerkt, moet ik eens bekijken. Ik heb ook geen idee of "de andere kant" dit ter beschikking heeft (Win10) en of dat dan gemakkelijk in te stellen is.
Chrome gebruik ik zelf niet, de meesten in mijn omgeving zijn Firefox gebruikers maar alle beetjes helpen natuurlijk.
Het zal waarschijnlijk maandag toch een ritje van 40 minuten worden voor een eerste "ingreep", daarna kan het op afstand.
Server(s) in China.. dan kijken we wel wat verder...
Selfhosted gaat niet op mijn Synology (geen docker mogelijk op mijn DS414). Als extra draaien op mijn Hetzner 2CPU cloudserver... zou misschien wat te veel vragen van de server (2 websites + test site + mailserver....)
Anydesk was/is een optie, het gaat meestal toch maar om settings nakijken bij de tegenpartij.
Quickassist had ik nog niet opgemerkt, moet ik eens bekijken. Ik heb ook geen idee of "de andere kant" dit ter beschikking heeft (Win10) en of dat dan gemakkelijk in te stellen is.
Chrome gebruik ik zelf niet, de meesten in mijn omgeving zijn Firefox gebruikers maar alle beetjes helpen natuurlijk.
Het zal waarschijnlijk maandag toch een ritje van 40 minuten worden voor een eerste "ingreep", daarna kan het op afstand.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Administrator
- Berichten: 6407
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
https://www.nomachine.com/ heb je ook nog
RDP or VNC rechtstreeks over het internet zou ik ten sterkste afraden. Tenzij je graag ongenodigde gasten hebt
RDP or VNC rechtstreeks over het internet zou ik ten sterkste afraden. Tenzij je graag ongenodigde gasten hebt
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- userbase crew
- Berichten: 9178
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met "rechtstreeks" bedoel ik uiteraard niet bloot over het internet, maar gewoon direct op IP, ofwel intern ofwel via VPN
En als FOSS alternatief liefst eentje die ook portable is, en optioneel ook een versie heeft die als service kan installed worden zoals TV dat ook had.
Nu veel mensen TV afzweren, wordt er wel met alternatieven gegooid, maar die coveren zelden alle TV use cases (en iedereen heeft uiteraard andere noden); vandaar de vraag of er mensen ervaring hadden met alternatieven die aan de gevraagde wensen voldoen
-
- Plus Member
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 06:08
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 8 keer
Gebruik met tevredenheid ultraviewer https://www.ultraviewer.net/en/ , geen max tijdlimiet en wel autologin
-
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 28 jan 2006, 10:00
- Locatie: Kinrooi
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 24 keer
Quick Assist wordt bij ons op het werk gebruikt. Denk dat dit inbegrepen zit in het pakket dat we afnemen bij Microsoft (365-account). Ben wel gewoon gebruiker, geen IT-er, dus nadere details daarvan kan ik niet geven.
Als je met TeamViewer kan werken, dan ben je ook zo weg met Quick Assist (mijn mening).
Als je met TeamViewer kan werken, dan ben je ook zo weg met Quick Assist (mijn mening).
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 11:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 8 keer
Niks kan tippen aan teamviewer, ook al jaren gebruiker, niet professioneel, om af en toe op afstand familie of kleinkind uit de nood te helpen.
Natuurlijk vlieg ik er regelmatig en dan is het een kwestie van een nieuwe ID te verkrijgen en zo een nieuwe trial periode te starten. Vervolgens opnieuw aanmelden bij je teamviewer account en je bent weer vertrokken. Soms duurt het maand(en) of het kan ook na 7 dagen weer gedaan zijn.
Uninstall van teamviewer is niet voldoende om een nieuwe ID te krijgen, alle data in gebruiker/appdata moet verwijderd worden.
Manueel is dat nogal omslachtig ... maar je moet maar eens op zoek gaan naar het programma 'TVTools_AlterID'
Natuurlijk vlieg ik er regelmatig en dan is het een kwestie van een nieuwe ID te verkrijgen en zo een nieuwe trial periode te starten. Vervolgens opnieuw aanmelden bij je teamviewer account en je bent weer vertrokken. Soms duurt het maand(en) of het kan ook na 7 dagen weer gedaan zijn.
Uninstall van teamviewer is niet voldoende om een nieuwe ID te krijgen, alle data in gebruiker/appdata moet verwijderd worden.
Manueel is dat nogal omslachtig ... maar je moet maar eens op zoek gaan naar het programma 'TVTools_AlterID'
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Elite Poster
- Berichten: 3054
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 22:15
- Locatie: 09
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 150 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Teamviewer werkt ook met Linux.
Ik zit ook met een Free account en kan nog altijd een computer (ook Linux) op afstand zien.
Ik zit ook met een Free account en kan nog altijd een computer (ook Linux) op afstand zien.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-18 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Grafana
Ubuntu Mate 22.04 / 24.04
-
- Moderator
- Berichten: 15412
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 749 keer
- Recent bedankt: 4 keer
En vanuit een VMWare?alfa_ajx732 schreef: ↑2 maanden geleden Uninstall van teamviewer is niet voldoende om een nieuwe ID te krijgen, alle data in gebruiker/appdata moet verwijderd worden.
Manueel is dat nogal omslachtig ... maar je moet maar eens op zoek gaan naar het programma 'TVTools_AlterID'
-
- Plus Member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 11:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 8 keer
maar je bent wel je 'computers en contacten' kwijt!
Met 'Tvtools_AlterId' krijg je een nieuwe ID met hetzelfde e-mailadres.
Toegevoegd na 2 minuten 13 seconden:
maakt niet uit denk ik
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4