Heyyy!
Ik heb een vraagje. Binnenkort hebben we (eindelijk) fiber en ben al hier en daar aan het rond kijken voor een nieuwe modem/router. Ben altijd tevreden geweest van Fritzbox en ben uitgekomen op de nieuwe 5690 Pro. Bedoeling is om hem dan direct aan te sluiten op de fiber kabel. Ik ben alleen niet zeker of deze de XGS-PON SFP module bevat. Er zou binnenkort ook een 5690 XGS versie uitkomen die een andere SFP module heeft. Kan je me hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Groeten,
M...
Binnenkort op Fiber
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Hallo M...
Ik gebruik zelf een Fritz!Box 5590, en daar zat een XGS-PON SFP module bij (en ook een GPON SFP).
Ik gebruik deze nu voolropig als router via de WAN poort.
Dus voor je koopt: je ervan overtuigen welke modules erin zitten!
De XGS-PON SFP module kan je ook nabestellen denk ik.
Misschien best nog wachten tot 1 november, pas dan zal het gebruik van een eigen modem toegelaten zijn.
Kijk ook eens naar de specs:
De 5690 XGS heeft een ingebouwde fiber modem, je kan dus de fiber direct aansluiten op de FritzBox (zonder SFP module).
De 5690 Pro heeft een ook een VDSL2 modem aan boord.
Kijk ook eens op: https://www.router-faq.de/?id=routervg& ... b5690xgsv1
Kies een FritzBox in beide drop-dwon lijsten en druk op de toets "Vergleichen"
Dan zie je een lijst met de voornaamste verschillen, en ook een foto van de aansluitingen.
Philippe
Ik gebruik zelf een Fritz!Box 5590, en daar zat een XGS-PON SFP module bij (en ook een GPON SFP).
Ik gebruik deze nu voolropig als router via de WAN poort.
Dus voor je koopt: je ervan overtuigen welke modules erin zitten!
De XGS-PON SFP module kan je ook nabestellen denk ik.
Misschien best nog wachten tot 1 november, pas dan zal het gebruik van een eigen modem toegelaten zijn.
Kijk ook eens naar de specs:
- De 5690 Pro heeft een 2.5 Gpbs WAN poort - die je kan instellen als LAN5, de andere poorten zijn 1Gbps poorten.
- De 5690 XGS (v1) heeft een 10 Gpbs WAN poort - die je kan instellen als LAN5, de andere poorten zijn 1Gbps poorten.
- De 5690 XGS (v2) zou een 10 Gpbs LAN1 poort hebben (die je kan instellen als WAN), de andere 3 poorten zijn 2.5 Gbps poorten.
De 5690 XGS heeft een ingebouwde fiber modem, je kan dus de fiber direct aansluiten op de FritzBox (zonder SFP module).
De 5690 Pro heeft een ook een VDSL2 modem aan boord.
Kijk ook eens op: https://www.router-faq.de/?id=routervg& ... b5690xgsv1
Kies een FritzBox in beide drop-dwon lijsten en druk op de toets "Vergleichen"
Dan zie je een lijst met de voornaamste verschillen, en ook een foto van de aansluitingen.
Philippe
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 4 keer
Bedankt voor de info. Denk dat ik voor de 5690 XGS ga, deze heeft ook meteen de juiste SFP module aan boord. Hopelijk komt hij dit jaar nog uit. Erg handige site 'router-faq.de' om dingen te vergelijken!
-
- Starter
Ik moet soms lachen met Proximus Fiber: Het basis abonnement: je krijgt voor de prijs die je eerst betaalde ook maar amper 150GB maandelijkse data via Fiber. Wat is hu het voordeel. Geen!
-
-
Modbreak:
off topic
off topic
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik zit in een gelijkaardige situatie, het fiber introductiepunt en waar mijn ONT en router komen zijn niet op dezelfde plaats. Kan iemand mij de juiste fiber verlengkabel aanraden voor tussen een Fiberklaar introductiepunt & Proximus GPON ONT. Ik ben voorlopig van plan om een Mobile Vikings 1000/500 lijn te nemen en mijn Fritzbox FRITZ!Box 7590 AX verder te blijven gebruiken (zit momenteel op Scarlet Trio)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3463 keer
- Recent bedankt: 54 keer
Daar is niets belachelijks aan. Iedereen kiest het abonnement dat het best bij hen past.Jeremy schreef: 5 maanden geleden Ik moet soms lachen met Proximus Fiber: Het basis abonnement: je krijgt voor de prijs die je eerst betaalde ook maar amper 150GB maandelijkse data via Fiber. Wat is hu het voordeel. Geen!
Ik ben overgestapt van VDSL2 naar Fiber.
- abonnement Fiber Essential, geadverteerde snelheid 50/4Mbps, werkelijke snelheid 50/8 Mbps.
- geadverteerd volume: 150GB, werkelijk volume sedert Corona: 3TB (mijn verbruik vorige periode ca 133 GB).
- voordeel? ik gebruik nu toekomst gerichte technologie (aangesloten op XGS-PON i.p.v. VDSL2).
Maar deze discussie is hier off-topic, deze post ging over de Fritz!Box 5690 Fiber modem.
Een optical Fiber Patch cable, met aan beide zijden de (groene) SC/APC connector.gnomezor schreef: 5 maanden geleden Ik zit in een gelijkaardige situatie, het fiber introductiepunt en waar mijn ONT en router komen zijn niet op dezelfde plaats. Kan iemand mij de juiste fiber verlengkabel aanraden voor tussen een Fiberklaar introductiepunt & Proximus GPON ONT.
voorbeeld: https://www.onlinekabelshop.nl/premium- ... 80761.html
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1673 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Het onderling kopieergedrag tussen Telenet en Proximus is absoluut lachwekkend, met name het feit dat Proximus de datalimieten en asymmetrische snelheden die voortvloeien uit technische beperkingen en/of overboeking op coaxkabel één-op-één kopieert naar het productaanbod op het Fiber-to-the-Home-netwerk.
In een volwassen FttH-markt bestaan er geen datalimieten of asymmetrische snelheden via fiber:
In een volwassen FttH-markt bestaan er geen datalimieten of asymmetrische snelheden via fiber:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.