Ik heb al meerdere Fritzboxen geinstalleerd maar in onze nieuwe woning krijg ik internet niet aan de praat (MV VDSL2 met een Fritzbox 7530AX).
De Fritzbox geeft een correct VDSL2 verbinding weer, maar internettoegang lukt niet met foutmelding 'ISP antwoordt niet op PPPoE aanvraag'.
Ik heb geprobeerd zowel met Proximus als ingestelde provider, als manueel MV ingegeven met de gegevens die ik in het Fritzbox vond (VLAN 10, PBit 0, VPI 8 en VCI 35) maar steeds geen verbinding. Username 1234@wholesale_pro wachtwoord 1234.
Zie ik hier iets over het hoofd, of bestaat de kans dat de helpdesk verkeerde PPPoE gegevens heeft doorgegeven?
VDSL geen PPPoE antwoord
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 871 keer
- Bedankt: 3315 keer
- Recent bedankt: 32 keer
Misschien zit je op een "single VLAN" lijn ...
Dan moet je:
Dan moet je:
- géén PPPoE gegevens invullen (Zijn toegangsgegevens vereist? > Neen)
- VLAN op 20 zetten
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 53 keer
Dankjewel philippe, ik heb inderdaad eerst een Internet Box aangesloten waardoor hij standaard op single VLAN gezet was. Weer iets bijgeleerd.
Morgen probeer ik of het lukt, maar vermoedelijk zal het zo opgelost zijn.
Morgen probeer ik of het lukt, maar vermoedelijk zal het zo opgelost zijn.
-
- Starter
Is het gelukt? Anders kun je eventueel de PPOE credentials opvragen bij de helpdesk.