Chromecast
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Bij mij lukt dat bv vlot met VLC app op de Android tablet die ik dan cast naar de chromecast.
MAARRRR ik gebruik toch liever mijn Raspberry Pi met OSMC(Kodi) die een mapping heeft naar de mediafolder op de nas.
Met een Nvidia Shield kan je denk ik beiden van bovenstaande in één box...
MAARRRR ik gebruik toch liever mijn Raspberry Pi met OSMC(Kodi) die een mapping heeft naar de mediafolder op de nas.
Met een Nvidia Shield kan je denk ik beiden van bovenstaande in één box...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb Kodi al eens getest op een google TV / Chromecast om video's af te spelen vanuit een server/nas, maar ik kwam toch wat problemen tegen met het geluid. Voorlopig gebruik ik nog steeds een apart kodi apparaat.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 27 keer
Hey,
Ik heb een chromecast (de laatste editie, google TV) en speel films vanop mijn nas zonder issue's.
Die is wel aangesloten via netwerkkabel, via wifi lukte het niet in 4K alhoewel ik versterkers in huis staan heb.
De netwerkadapter van google is niet verkrijgbaar maar op tweakers kan je enkele voorstellen van voedingen en netwerkadapters vinden die je kan gebruiken hiervoor..
Ik speel 4K film files van 60GB vlot af..
De kodi is heel basic ingesteld bij mij, gewoon naar files bladeren en zo starten...
In het begin was die redelijk onstabiel, regelmatig paswoord ed kwijt maar nu werkt dat goed...
Edit: dit is alleen thuis dat ik die afspeel, mijn nas is niet van buitenhuis bereikbaar...
Tom
Ik heb een chromecast (de laatste editie, google TV) en speel films vanop mijn nas zonder issue's.
Die is wel aangesloten via netwerkkabel, via wifi lukte het niet in 4K alhoewel ik versterkers in huis staan heb.
De netwerkadapter van google is niet verkrijgbaar maar op tweakers kan je enkele voorstellen van voedingen en netwerkadapters vinden die je kan gebruiken hiervoor..
De kodi is heel basic ingesteld bij mij, gewoon naar files bladeren en zo starten...
In het begin was die redelijk onstabiel, regelmatig paswoord ed kwijt maar nu werkt dat goed...
Edit: dit is alleen thuis dat ik die afspeel, mijn nas is niet van buitenhuis bereikbaar...
Tom
-
- Plus Member
- Bedankt: 9 keer
Is de framerate wat acceptabel? Ik hoorde onlangs ook dat er binnenkort een nieuwe google TV aankomt, hopelijk is gans de ervaring van de menustructuur dan wat minder stotterig (hier ook een google tv met netwerkadapter)tom35 schreef: 5 maanden geleden Ik heb een chromecast (de laatste editie, google TV) en speel films vanop mijn nas zonder issue's.
Die netwerkadapters zijn ook maar 100mbit, dus 100/8=12.5MB/s * 3600 = 45GB / uur. Is wat op het randje voor 4K files (en zeker 60GB zoals je zei)
-
- Premium Member
- Bedankt: 31 keer
Ik ben me ook wat aan het inlezen de laatste dagen voor een nieuw device om content af te spelen van mijn nas naar mijn TV.
Wil je echt zekerheid dat alle content deftig kan worden afgespeeld dan is de nvidia shield pro ( gewone kan issues geven ) nog altijd de beste keuze ... en ook de duurste.
Wil je echt zekerheid dat alle content deftig kan worden afgespeeld dan is de nvidia shield pro ( gewone kan issues geven ) nog altijd de beste keuze ... en ook de duurste.
-
- Premium Member
Via Wifi haperen die 4K films al wel is, via de kabel eigenlijk nooit.beont schreef: 5 maanden geledenIs de framerate wat acceptabel? Ik hoorde onlangs ook dat er binnenkort een nieuwe google TV aankomt, hopelijk is gans de ervaring van de menustructuur dan wat minder stotterig (hier ook een google tv met netwerkadapter)tom35 schreef: 5 maanden geleden Ik heb een chromecast (de laatste editie, google TV) en speel films vanop mijn nas zonder issue's.
Die netwerkadapters zijn ook maar 100mbit, dus 100/8=12.5MB/s * 3600 = 45GB / uur. Is wat op het randje voor 4K files (en zeker 60GB zoals je zei)
Ik weet niet of links mogen maar deze netwerkadaptor heb ik geinstalleerd..
https://www.amazon.nl/dp/B08NXS46DN?psc ... ct_details
Let wel op, dat werkt niet met de originele voeding, daar heb ik een apparte usb voeding voor bij gekocht..
Wat ik wel heb is dat sommige 4K's de HDR niet goed zit en dat ik dan een groene of purpere waas hangen heb over de film..
Tom
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb een Chromecast Google TV, om verwarring te vermijden: zie hieronder.
Daarmee kan ik, via KODI, alles vanop mijn NAS afspelen, zonder haperingen.
Daarmee kan ik, via KODI, alles vanop mijn NAS afspelen, zonder haperingen.
-
- Premium Member
Hey Heist_175, ik heb dezelfde en speel er ook alles mee af op de nas via kodi.
Alleen als die geconnecteerd is via de wifi dan hapert hij op grote 4K files..
Nu ik hem aangesloten heb via een netwerkkabel werkt dat allemaal zonder stotteren..
Die is zo aangesloten zoals op de foto
Alleen als die geconnecteerd is via de wifi dan hapert hij op grote 4K files..
Nu ik hem aangesloten heb via een netwerkkabel werkt dat allemaal zonder stotteren..
Die is zo aangesloten zoals op de foto
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Als je nog wat geduld kan hebben, ze brengen een nieuwe uit met meer ram enz... Zal nog beter zijn.wolverine1973 schreef: 5 maanden geleden Ben van plan een chromecast te kopen, nu is de vraag kan ik via de chromecast video's afspelen die op mijn nas staan ?
-
- Premium Member
Hier idem dito de ap staat op 2m die is direct aan de modem verbonden maar 4k files van 40gb en meer lukte helaas niet..heist_175 schreef: 5 maanden geleden Bij mij hangt ie aan de wifi, de AP hangt wel maar 10cm verder en is zelf verbonden met een kabel.
Tom