Vraag me af of er nog mensen zijn met sync issues met OneDrive.
Ik heb een aantal Excels die ik soms op verschillende plaatsen (iPad, desktop, laptop) bewerk. De voorbije dagen heb ik echter al meermaals voorgehad dat mijn laatste save niet zichtbaar is op iPad. Ik krijg wel een melding met de vraag om eerst de nieuwste versie te laden, maar tot mijn ontzetting blijkt dat dan een nog oudere versie te zijn en ik ben verschillende edits kwijt.
Ik doe dit al jaren en nooit problemen gehad. Hooguit enkele keren dat hij een out-of-sync detecteert en dan de filename appendt met de hostname waar het conflict optreedt. Maar nu heb ik het al meerdere keren voorgehad op enkele dagen tijd dat ik effectief wijzigingen kwijt ben.
Issues OneDrive sync
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
- Bedankt: 194 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Nog niet opgemerkt, wel dat zowel Word als Excel hun bestanden lijken te hersynchroniseren. Excel geeft hierbij een waarschuwing voor niet-opgeslagen wijzigingen voor wat in de praktijk tijdelijke bestanden zijn (automatisch aangemaakte).
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 71 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik ben onlangs voor het eerst in jaren ook een update kwijtgespeeld van het enige bestand dat ik sync op Onedrive.
Ik had gelukkig nog een afgedrukt exemplaar en heb een oudere versie opnieuw aangepast. Ik heb me er verder geen vragen bijgesteld, maar ja dus...
Geen idee of dit nu toeval is of er ergens iets mis loopt of misgelopen is bij Microsoft.
Ik had gelukkig nog een afgedrukt exemplaar en heb een oudere versie opnieuw aangepast. Ik heb me er verder geen vragen bijgesteld, maar ja dus...
Geen idee of dit nu toeval is of er ergens iets mis loopt of misgelopen is bij Microsoft.