Plex op Synology NAS

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
wolverine1973
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Heb op mijn nas plex geinstalleerd alles loopt goed, maar tussen mijn apparaten staat mijn nas niet, heb eens op een windows bak geinstalleerd en deze komt er wel tussen.
Op mijn nas staat alles van films

Wat doe ik verkeerd ?
May the force be with you
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 30 keer

Bericht

Het klinkt alsof de Plex Media Server wel goed draait op je NAS, maar dat je apparaten de server niet kunnen zien. Dit kan een paar oorzaken hebben. Hier zijn een aantal stappen die je kunt proberen om het probleem op te lossen:

1. Controleer de netwerkverbinding: Zorg ervoor dat je NAS en je apparaten zich op hetzelfde netwerk bevinden. Als je NAS op een ander subnet of VLAN zit, kan het zijn dat je apparaten de NAS niet kunnen vinden.

2. Plex Server Toegang:
- Log in op Plex via een webbrowser op je NAS en kijk of de server goed geconfigureerd is en actief is. Dit kun je doen door het adres van je NAS in te typen gevolgd door het poortnummer van Plex (standaard is dit 32400):

Code: Selecteer alles

http://<IP-NAS>:32400/web
.
- Ga naar Instellingen -> Netwerk en controleer of er beperkingen zijn op welke apparaten toegang hebben tot de server (bijv. via IP-whitelisting).

3. Verificatie bij Plex: Zorg ervoor dat je bent ingelogd op je Plex-account op je NAS. Soms moet je in Plex zijn ingelogd met hetzelfde account op al je apparaten om de server te kunnen zien.

4. Externe toegang uitschakelen/testen:
- Als je alleen lokaal wil streamen, controleer of de optie "Externe toegang" is uitgeschakeld, omdat het inschakelen hiervan soms routing-issues kan veroorzaken voor apparaten binnen je netwerk.

5. Handmatig Server Toevoegen:
- Je kunt proberen de NAS handmatig toe te voegen door in de Plex-app op je apparaten het IP-adres van je NAS in te voeren.

6. Firewall en Poort Forwarding:
- Controleer of de firewall-instellingen op je NAS of router de Plex-communicatie blokkeren.
- Controleer of poort

Code: Selecteer alles

32400
openstaat voor Plex, vooral als je vanaf andere apparaten probeert te verbinden.

7. SMB/AFP/NFS-instellingen (indien van toepassing):
- Controleer of je NAS de juiste bestandsdeling protocollen (zoals SMB of NFS) heeft ingeschakeld, zodat je apparaten toegang hebben tot de gedeelde mappen.

Als deze stappen niet helpen, kun je proberen te testen of andere apparaten (zoals smartphones of tablets) wel toegang hebben tot je Plex-server via de NAS.