Verhuizen... Wat is de beste aanpak

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Bericht

Binnenkort (+/- 2 maand) schikken wij te verhuizen. Op onze nieuwe locatie heb ik reeds een vooraanleg gevraagd (en gekregen) van Proximus, dus in de straat zou alles hopelijk al moeten in orde zijn.
Wij zijn al ettelijke jaren EDP klant, en willen dat liefst zo houden.

Wat lijkt jullie de beste aanpak om deze verhuis enerzijds zo kostenefficiënt te realiseren? Om puur praktische redenen zou ik wel graag op de oude + de nieuwe locatie tegelijkertijd maar wel tijdelijk internet hebben. Ik heb een FB in reserve die als extra kan ingezet worden. De VOIP lijnen die gekoppeld zijn aan onze huidige FB (VOIP van EDP zelf + geporteerd nummer eraan gekoppeld, en enkele OVH nummers) zijn niet zo belangrijk: zolang die werken op 1 locatie volstaat dat.
Contactname met de EDP helpdesk leverde enkel een link op naar de verhuispagina. Ik kan daar behalve het nieuwe adres enkel een verhuisdatum opgeven, dus ik vermoed dat ze op de gevraagde datum afsluiten op de ene locatie en aansluiten op de andere?..

Gezien de gratis activatie voor VDSL XL bij EDP was mijn eerste idee om gewoon een extra nieuwe aansluiting te vragen, maar dan zit ik wat in de knoop met mijn huidige EDP telefoonnummer (en het eraan gekoppelde ex-Px-vaste-lijn-nummer): deze wil ik absoluut niet kwijt geraken....

Dus -werkbare- suggesties zijn welkom :)
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 552 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Bericht

Met een VPN verbinding naar je oude EDPnet verbinding kan je perfect bellen vanop je nieuwe locatie (wat daar ook de provider is). Je zou dus een nieuwe EDP aansluiting kunnen vragen op het nieuwe adres en je VOIP nummers via het oude gebruiken. Eens verhuist "porteer" je dan de nummers naar je nieuwe locatie..

Misschien kan je dat plan best ook eens voorleggen aan de helpdesk (maar voorbij 1e lijn)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Twitter: jslabbaert
Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
Bedankt: 555 keer

Bericht

Het verhuisformulier voorziet vele scenario's, dit wordt sowieso ook nog door een teamlid bekeken. Je kan daar aangeven dat je oude verbinding op een later tijdstip dient stopgezet worden, dat je een ander abonnement wil etc. Deze mensen gaan je dan ook een offerte opmaken etc etc.

Kortom, gebruik gewoon het verhuisformulier ;)
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Merci Joachim... 't was dus kwestie van wat meer door te klikken op het verhuisformulier... :) :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 674 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Interessant; ik had anders aangeraden een WISP routertje te steken (een router die wifi *client* kan spelen ipv AP), en die aan te melden op je gsm hotspot.
Dat is meestal de meest kostefficiente manier om ergens tijdelijk internet te hebben.
Dat, of iets robuuster een 4G routertje met prepaid simkaart voorzien.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Voor een zeer tijdelijke oplossing zou dat idd wel een mogelijke optie geweest zijn, maar om 2 à 3 maand te overbruggen is dat niet kostenefficiënt. Ik wacht nu even de offerte van EDP af, maar ik ga er voorzichtigheidshalve van uit dat ze mij gewoon in de overlappende periode dubbel abonnementsgeld zullen aanrekenen en daar kan ik perfect mee leven..