HP printer + 123inkt

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 481 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Hi,

Daarnet verving ik de zwarte cartridge van mijn HP Envy Photo 7838 door een 123inkt cartridge en ik kreeg de melding empty or counterfeit cartridge. Ik gebruikte eerder ook al 123inkt cartridges en deze werden gedetecteerd als "original" HP. Vorige keer, omdat het dringend was, had ik originele geplaatst en dus nu terug naar 123inkt...
Er wordt geen inktlevel weergegeven en er staat op de display een lege zwarte cartridge met een uitroepteken. Printen is geen probleem, alles werkt als voorheen.
Een vlugge zoektocht op 123inkt en "counterfeit cartridge" geeft geen resultaat. Iemand dit ook al gehad?

Maandag 123inkt contacteren en dit melden.. Oh ja, de printer kan niet op internet (fixed IP en blocked in de FB) maar mogelijk wordt er toch gecommuniceerd met HP via de PC.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 661 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Er zit letterlijk een DRM-chip in originele HP-cartridges die via de pins met de printer communiceert.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

:eek: verkeerde zoektermen

Meestal geven de hervullers wel enkele richtlijnen, zo vond ik een oplossing bij een Australische shop, 123 zegt het volgende
Na het installeren van de cartridge geeft de printer een foutmelding

Krijgt u na het installeren van de cartridge een foutmelding? Dat kan soms gebeuren en is bijna nooit een reden tot zorgen. Als u een melding krijgt, controleer dan het volgende:
Gaat de melding inderdaad over de cartridge die u net geïnstalleerd heeft?
Komt het typenummer van de nieuwe cartridge overeen met dat van de lege cartridge?
Komt de kleur van de nieuwe cartridge overeen met de lege cartridge?
Heeft u alle beschermmaterialen verwijderd?
Als u alle vragen met ‘ja’ kan beantwoorden, dan is het belangrijk te achterhalen wat voor foutmelding u precies krijgt. Het kan bijvoorbeeld gebeuren dat de printer u alleen een “waarschuwing” geeft dat de cartridge die u heeft geplaatst niet van het originele merk is. Dat soort meldingen kan u gemakkelijk wegklikken, waarna u zonder problemen kan printen.

Krijgt u een melding die u niet kan wegklikken? Dan hebben wij een uitgebreid vraag-en-antwoordsysteem waar u de meest voorkomende foutmeldingen en bijbehorende oplossingen voor uw specifieke printertype kan vinden. Dat overzicht vindt u in uw 123inkt-account.
Toegevoegd na 10 minuten 13 seconden:
If you’ve just replaced your old cartridges with new ones, several reasons may cause an error upon the installation. Your printer may not recognise the ink cartridges due to improper placement or dirty connections, so it reads full cartridges as empty cartridges instead. This error may also lead you to replace or refill the cartridges too early when they actually haven’t run out of ink. If this is the case, you can also try double-checking the remaining ink levels in your cartridges on your computer.

Luckily, you can follow a few simple steps to get your printer back to working in no time.

Take out both the black and colour cartridges from your HP printer.
Turn on your printer and wait for 20 seconds before turning it off. Try repeating this step at least five times to erase the HP cartridge identification information from the printer’s memory. It’s recommended to do this five times because HP printers usually store the identification of the last five ink cartridges that were used.
Put the black and colour cartridges back inside the printer. Print a test page to ensure that everything has been set correctly.
Other popular tricks you can try are simply unplugging the power cord and plugging it back on or cleaning the cartridges with an alcohol wipe. These steps are usually pretty effective in clearing most errors in your printer’s system.
Emile51
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 13 keer

Bericht

Dat is een gekend probleem.
HP heeft enige tijd terug zijn printers (automatisch) voorzien van een firmware update die inderdaad, via de ingebouwde DRM chip, bedoelde foutmeldingen oplevert.
Naar alle waarschijnlijkheid is in jouw printer de functie "automatisch updaten" ingeschakeld.
Kan opgelost worden (op de mijne toch) via :
- Printer resetten naar fabrieksinstellingen (factory reset)
- Of met een firmware die deze functie uitschakelt: https://www.compandsave.com/hp-printer- ... -downgrade
- Auto Updates uitvinken.
En voor alle zekerheid, in je Windows firewall (binnenkomende én uitgaande verbindingen wb. HP applicaties) uitschakelen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 749 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

En voor de zekerheid: koop geen HP meer.
Met een Brother heb je dat niet voor.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 23 keer

Bericht

vraag van een " niet nerd leek "....:emb:

Is het niet simpel om zo een HP gewoon te installeren rechtstreeks in Windows ? (mijn driver booster 11.2 zoekt automatisch bij installatie van nieuw toestel de nodige drivers ), heb dat zo gedaan met vorige HP all in one , en kon inkpatronen gebruiken die bijgevuld werden zonder probleem , en heel die hoop HP bloatware vermeden , Windows software en drivers voor scanner idem zo gedaan .
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Emile51
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ik denk het niet hoor. Die drivers laten laten de printer in kwestie wel degelijk goed werken, maar hebben geen invloed op de Firmware die ingebouwd/geupdated werd in de printer zelf.
Dit is een antwoord van een "niet nerd leek" :-)
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 23 keer

Bericht

Zal bij mijn nodige volgende toch idem als voorgaande doen ....,
en die 123+ inkt mogen ze houden , want ik denk dat DAAR de link zit om problemen te geven voor hervulde cartridges te kunnen weigeren werken, of anders gewoon als door Heist gezegd een Brother of ander kopen , want HP hangt het uit :evil:...!, met hun betutteling in je aangekochte toestelllen .
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

HP heeft enige tijd terug zijn printers (automatisch) voorzien van een firmware update die inderdaad, via de ingebouwde DRM chip, bedoelde foutmeldingen oplevert.
Zoals gemeld, de printer kan niet op internet, vast IP en geen internettoegang in de Fritzbox vanaf de dag dat ik hem kocht.
En voor de zekerheid: koop geen HP meer.
Pffft... er zijn maar 2 merken die ik nog niet had, Canon en Lexmark. Zowat elk merk gaf na verloop van tijd problemen (er wordt weinig geprint).

De HP bloatware is niet geïnstalleerd, windows (11pro) installeerde de eigen drivers.

Voor de rest nooit problemen gehad met 123inkt, de eerste vervanging van cartridges was 123inkt en het zijn dezelfde die ik nu heb. In elk geval werkt de printer normaal behalve dat ik de inktlevels niet kan zien.
Voor de rest geen fan van HP (in mijn omgeving vroeger regelmatig problemen moeten oplossen).

Ik ga later deze week de 5 keer herstart methode eens proberen...
Bye, Maurice
Emile51
Plus Member
Plus Member

Bericht

on4bam schreef: 2 maanden geleden maar mogelijk wordt er toch gecommuniceerd met HP via de PC.
Zoals al vermeld, wat zegt jouw firewall?
on4bam
Moderator
Moderator

Bericht

Er gaat niets dat als HP soft kan herkend worden in of uit.
Ik kan enkel denken aan windows systeem software die als doorgeefluik fungeert.
Alle andere soft moet toelating vragen om internet access te krijgen, de "trusted" (en daar is HP niet bij) krijgen dat permanent, andere (o.a. Google Earth e.d) krijgt dat enkel eenmalig als de soft opgestart wordt en moet een volgende keer weer toelating krijgen.
Bye, Maurice
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb al een tijdje geen HP printer meer, maar destijds gebruikte ik ook regelmatig inkt van 123 inkt.
Zij hadden toen wel twee verschillende cardridgen.
Eentje met chip, en eentje waarvan je de chip moest overzetten.
Dit stelde wel niet veel voor, maar dit moest je wel doen of de printer gaf ook foutmeldingen.
Misschien dat daar je probleem zit.
Kijk eens of er een chip op je cardridge zit.

Mvg