Ik ben niet zo thuis in die muziekstreamingdiensten, laat staan in hun mogelijkheden.
Is er een mogelijkheid om een cd album 1-malig aan te kopen digitaal, liefst in zo goed mogelijke geluidskwaliteit bij voorkeur flac ?
Dus de flacfiles moeten werken zonder encryptie op mijn multi-mediaschijf verbonden aan een hifi-keten.
Een mini-keten ging immers defect en kan blijkbaar niet hersteld worden. Maar in de cd speler zat nog een cd met een voor mij zeer geliefde muziek.
Was trouwens ook al een copy, geen origineel. De meer dan 20 jaar oude cd is nergens nog verkrijgbaar ook niet op tweedehandsplatformen zoals discogs ...
De CD zit dus wel op platformen als Tidal. Die hebben ook flac. Maar als ik het goed begrijp kan je daar enkel het album downloaden voor offline gebruik om dan af te spelen in hun app ...
cd album digitaal kopen zonder afhankelijk te zien van de streamingdienst ?
-
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 84 keer
https://www.whathifi.com/features/where ... load-sites
Kijk ook eens naar https://roon.app/en/ daar kun je streaming en eigen muziek combineren en in multiroom en in de wagen of on the go afspelen op praktisch all hardware.
Kijk ook eens naar https://roon.app/en/ daar kun je streaming en eigen muziek combineren en in multiroom en in de wagen of on the go afspelen op praktisch all hardware.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 64 keer
Via qobuz kan je album als flacs aankopen (volledig drm vrij)
(werkt ook met roon maar die zijn intussen van samsung... beetje afwachten wat er daar gaat gebeuren want niet echt goedkoop)
(werkt ook met roon maar die zijn intussen van samsung... beetje afwachten wat er daar gaat gebeuren want niet echt goedkoop)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 64 keer
als je keten nog hebt kan je cd er misschien wel nog uit krijgen, ergens hebben die intern ook een 'manual eject' zoals cdroms maar moet er enkel aanraken... indien niet te repareren is er al geen probleem om alles terug proper op plek te krijgen. (ook al wel auto cd speler gehad die cd gewoon in 4 gebroken had... hopelijk meer geluk maar ook uitdaging om eruit te krijgen)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 413 keer
- Bedankt: 98 keer
Als last resort kan je ook gewoon in de iTunes Store kijken. Dat is geen FLAC (256 kbps AAC als ik me niet vergis), maar het aanbod is wel héél groot.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Cool, didn't know that. Mijn laatste apple music ervaringen zijn van heeeel lang geleden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)